To μικρομεσαίο υβριδικό χάτσμπακ μοντέλο της Honda, αποτελεί την πιο προσιτή -σε τιμή- πρόταση της κατηγορίας του, το οποίο παράλληλα ευνοείται και φορολογικά λόγω του μικρού του κινητήρα (1.3 λτ.). Εξωτερικά το Insight χαρακτηρίζεται για το αεροδυναμικό του προφίλ (Cd=0,28) με το χαμηλό ρύχγος και την ανασηκωμένη «ουρά» αλλά και για το κάπως μικρό του πλάτος (βασίζεται στο Jazz). Φουτουριστική εικόνα έχει και το εσωτερικό του με το μοντέρνο σχεδιασμό και τον όμορφο διάκοσμο, στο οποίο τα σκληρά πλαστικά είναι συμπαγή και με γερή συναρμογή. Από πλευράς χώρων το Insight προορίζεται για τις μετακινήσεις 4 ατόμων, ενώ ένας ακόμα δύσκολα θα μετακινηθεί λόγω του ότι η καμπίνα είναι σχετικά στενή, αλλά και με περιορισμένο ύψος πίσω. Ωστόσο το πορτ μπαγκάζ των 400 λίτρων είναι μεγάλο συγκριτικά με τον ανταγωνισμό.
Κατά την οδήγηση το στοιχείο που εκτιμάται δεόντως είναι η ευκολία και η άνεση που παρέχει, όμως αρνητικό στοιχείο αποτελεί η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω. Η σταθερότητα που εμφανίζει το Honda Insight 1.3 είναι καλή σε κάθε διαδρομή αν και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελαφρώς τονισμένες. Ικανοποιητικές είναι και οι επιδόσεις που προσφέρει το οικονομικό σε κατανάλωση υβριδικό σύνολο των 98 συνδυαστικών ίππων, το οποίο εμφανίζει αισθητό θόρυβο κατά την πλήρη επιτάχυνση.
Υβριδικό σύστημα: Το Insight χρησημοποιεί το παράλληλο υβριδικό σύστημα ΙΜΑ (Ιntegrated Motor Assist) στο οποίο ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σε συνδυασμό με το βενζινοκινητήρα. Οι μπαταρίες του συστήματος βρίσκονται στο δάπεδο του χώρου αποσκευών και ζυγίζουν 38 κιλά. Πιο αναλυτικά οι λειτουργίες του ΙΜΑ είναι οι εξής παρακάτω:
1. Στάση – εκκίνηση
Όταν το Insight είναι σε στάση ο κινητήρας (υπό συνθήκες) σβήνει, ενώ κατά την εκκίνηση ενεργοποιείται αυτομάτως, με την υποστήριξη του ηλεκτρικού μοτέρ.
2. Επιτάχυνση – σταθερή ταχύτητα
Κατά την ομαλή επιτάχυνση ο κινητήρας επιταχύνει το Insight, χωρίς την υποστήριξη του ηλεκτροκινητήρα. Σε πορεία με σταθερή χαμηλή ταχύτητα μπορεί ανάλογα τις συνθήκες να κινείται το αυτοκίνητο μόνο μέσω του ηλεκτροκινητήρα.
3. Επιτάχυνση – πορεία σε υψηλές ταχύτητες
Κατά την επιτάχυνση τα δύο μοτέρ λειτουργούν συνδυαστικά, ενώ σε γρήγορες ταχύτητες ο κινητήρας λειτουργεί σε υψηλές στροφές χωρίς την υποστήριξη του ηλεκτροκινητήρα.
4. Επιβράδυνση και επαναφόρτιση
Κατά την επιβράδυνση η καύση του μοτέρ σταματά και ο ηλεκτροκινητήρας ανακτά μέγιστη ποσότητα ενέργειας που εκλύεται κατά την επιβράδυνση και την αποθηκεύει στη μπαταρία.
5. Eco Assist
Μέσω του Eco Assist, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το στιλ οδήγησής του. Πιο συγκεκριμένα η οθόνη του πίνακα οργάνων γίνεται μπλε με την επιθετική οδήγηση ή με απότομο φρενάρισμα, μπλε και πράσινη με μέτρια επιτάχυνση ή πιο μαλακό φρενάρισμα και πράσινη με πιο προοδευτικό φρενάρισμα ή ομαλή επιτάχυνση. Παράλληλα το μπουτόν Eco Assist προσαρμόζει τον κινητήρα και το κιβώτιο CVT για περισσότερη οικονομία, όπως και την λειτουργία του air condition. Επιπλέον εμφανίζεται ένα πράσινο λουλούδι και όσο πιο στρωτή είναι η οδήγηση τόσο πιο πολλά λουλούδια αναπτύσσονται.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.339 κ.εκ., Συνδυαστική ισχύς: 98/5.500 ps/σ.α.λ., Ροπή βενζινοκινητήρα: 121/4.500Nm/σ.α.λ.,Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 78,5/1.000 Nm/σ.α.λ.,0-100 χλμ./ώρα: 12,5 δλ., Τελική ταχύτητα:182 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,6 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 105 γρ./χλμ., Χώρος αποσκευών: 408 λτ.
Εξοπλισμός: ESP, 6 a/b, 2 ηλ. παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κλιματισμός,cruisecontrol, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, εμπρός φώτα ομίχλης και ράδιο CD.
Τιμή: 19.990 ευρώ (με το όφελος των 3.000 ευρώ)
Τέλη κυκλοφορίας: 94,5 ευρώ
Τεκμήριο: 5.200 ευρώ