Το CX-5 είναι το πρώτο μοντέλο της Mazda που εισάγει τη νέα τεχνολογία SKYACTIV, η οποία συνδυάζει την οικολογία με τον σπορτίφ χαρακτήρα. Κατά την ανάπτυξή του, η ιαπωνική φίρμα εστίασε σε 4 σημεία «κλειδιά». Την «αισθαντική» σχεδίαση, την ασφάλεια, την οδηγική ευχαρίστηση και τη φιλικότητα προς το περιβάλλον. Από αισθητικής άποψης, στο CX-5 κυριαρχούν η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα, τα φωτιστικά σώματα με το επιθετικό βλέμμα, οι έντονες νευρώσεις, οι τονισμένες καμπύλες και το τοξοειδές «κόψιμο» του πίσω μέρους.
Σύγχρονη αλλά πιο συγκρατημένη είναι η σχεδίαση στο εσωτερικό, όπου έχει δοθεί έμφαση στην ποιότητα κατασκευής (μαλακό πλαστικό στο ταμπλό), στην εργονομία και στην θέση οδήγησης. Παράλληλα η Mazda αναφέρει ότι 4 επιβάτες θα μετακινηθούν με μεγάλη άνεση, για τις αποσκευές των οποίων υπάρχουν 463 λτ.
Η κατασκευή του πλαισίου ακολουθεί την τεχνολογία SKYACTIV και συνδυάζει την αυξημένη ακαμψία με το χαμηλό βάρος, με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου να συγκρατείται στα 1.345 κιλά (διαστάσεις ΜxΠxY: 4.540×1.840×1.670 χλστ. και 2.700 χλστ. το μεταξόνιο). Το Mazda CX-5 περιλαμβάνει 2κίνητες και 4κίνητες εκδόσεις (AWD), στις οποίες η μετάδοση της ροπής και στους πίσω τροχούς μεταβάλλεται ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Επίσης η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι 215 χλστ. για το 2κίνητο και 210 χλστ. για το AWD.
Για την κίνησή του υπάρχουν 3 μηχανικά σύνολα, ένα 2λιτρο βενζίνης και ένα 2,2 λτ. με δύο διαφορετικές αποδόσεις. Ο βενζινοκινητήρας έχει ισχύ 165 ίππων (160 το AWD), μέση κατανάλωση 6,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 139 γ./χλμ. O ντίζελ των 2,2 λτ. έχει εκδόσεις με 150 ίππους και 380 Nm ροπής και 175 ίππους με 420 Nm ροπής. Για τον πρώτο η μέση κατανάλωση είναι 4,6 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ. και τον ισχυρότερο στα 5,3 λτ./100 χλμ. και στα 139 γρ./χλμ. CO2 (οι μετρήσεις αφορούν στις 2κίνητες εκδόσεις). Τέλος να σημειώσουμε ότι τα μοτέρ αυτά συνδυάζονται με 6άρι μηχανικό η αυτόματο κιβώτιο.