Το δεύτερης γενιάς Lada Niva αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του το 2018, αντικαθιστώντας το υπάρχον μοντέλο που βρίσκεται στην παραγωγή από το 1977 και μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια έχει δεχτεί πολλές βελτιώσεις, αλλά έχει διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό τα αρχικά του χαρακτηριστικά. Παράλληλα, υπάρχει το ενδεχόμενο το κλασικό Niva να παραμείνει στην παραγωγή μέχρι το 2021, ως πιο προσιτή οικονομικά επιλογή. Το δημοφιλές και σκληροτράχηλο 4×4 με την απαρχαιωμένη τεχνολογία, θα αποκτήσει στην επόμενη γενιά του πιο μοντέρνο σχεδιασμό, θα βασίζεται σε νέο πλαίσιο, θα πατάει σε νέες αναρτήσεις και θα εφοδιάζεται με νέους ισχυρότερους και αποδοτικότερους κινητήρες.
Σχεδιαστικά ενδέχεται να ακολουθήσει τις γραμμές του κλασικού πλέον Lada Niva σε πιο σύγχρονη μορφή, όπως μπορούμε να δούμε από τις ηλεκτρονικά επεξεργασμένες φωτογραφίες. Η αλήθεια πάντως είναι ότι η Lada έχει κάνει άλματα προόδου στην σχεδίαση, αν κρίνουμε από το νέο Lada Vesta το οποίο οδήγησε πριν από λίγες μέρες ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν. Αν μάλιστα μοιάζει με το αυτοκίνητο που παρουσιάζεται σε αυτές τις φωτογραφίες, τότε θα είναι πολύ ενδιαφέρον.
Tο υπάρχον Niva θα δεχτεί μέχρι τα τέλη του 2015 άλλη μία αναβάθμιση. Το εργοστάσιο της AvtoVAZ θα κάνει νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις για να του βελτιώσει την οδική συμπεριφορά. Θα του τοποθετήσει νέα αμορτισέρ και ελατήρια, ενώ ίσως να τοποθετήσει νέα ελαστικά διαστάσεων 195/80 R15 αντί των 185/75 R16. Ο κινητήρας θα παραμείνει ο γνωστός των 1.7 λτ. με απόδοση 83 ίππων και 129 Nmροπής, επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 17,0 δλ. τελική ταχύτητα 142 χλμ./ώρα και κατανάλωση 10,0 λτ./100 χλμ. Παλαιότερα είχαν ακουστεί φήμες ότι θα αντικατασταθεί από νεότερο 1.600άρη, ενώ θα τοποθετούνταν και ο 1.3 diesel της Fiat, όμως δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη ανακοίνωση.