Η Honda επιστρέφει στην κατηγορία των μικρομεσαίων στέισον βάγκον μετά από απουσία πολλών ετών (το πρώτο και τελευταίο Civic Aero deck λανσαρίστηκε το 1998), με το νέο Civic Tourer, το οποίο βασίζεται στο 5θυρο μοντέλο, ωστόσο φέρει κάποια μοναδικά στοιχεία και ακόμα πιο μεγάλο – τεράστιο χώρο αποσκευών. Σχεδιαστικά το πιο πρακτικό Civic Tourer ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό τις γραμμές του χάτσμπακ μοντέλου, από το οποίο διαφέρει ουσιαστικά στο πίσω άκρο του αμαξώματος. Αυτό είναι μακρύτερο κατά 235 χιλιοστά (4.535 έναντι 4.300 χλστ.), ενώ το ύψος έχει αυξηθεί κατά 10 μόλις χιλιοστά. Το νέο Civic Tourer κατασκευάζεται στη Μ. Βρετανία, εξελίχθηκε και σχεδιάστηκε στην Ευρώπη, για την Ευρώπη, όπου τα στέισον βάγκον σε πολλά κράτη είναι πολύ δημοφιλή.
Στη χώρα μας το νέο Civic Tourer προσφέρεται με τον πολύ αξιόλογο ντίζελ i-DTEC κινητήρα των 1.6 λτ. που γνωρίσαμε πρώτη φορά μέσω του 5θυρου Civic 1.6 i-DTEC, ενώ η τιμή του στέισον βάγκον είναι υψηλότερη κατά 1.000 ευρώ (από 22.770 με απόσυρση) και με εξοπλισμό που είναι υπερπλήρης σε κάθε επίπεδο. Να υπενθυμίσουμε ότι το ίδιο μοτέρ τοποθετείται και στο νέο CR-V.
Εντυπωσιακά μεγάλο πορτ μπαγκάζ και ποιοτικό εσωτερικό
Σε ένα στέισον βάγκον αυτοκίνητο, το βασικό ζητούμενο είναι να προσφέρει το μέγιστο δυνατό χώρο αποσκευών, τομέας όπου το Civic Tourer βαθμολογείται με άριστα 20. Η χωρητικότητά του ξεπερνά και των μεσαίων αυτοκινήτων, αφού ανέρχεται στα 624 λίτρα μέχρι το ύψος της εταζέρας, ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχουν άλλα 117 λτ. που χωρούν και βαλίτσες (!). Παράλληλα με την πολύ εύκολη αναδίπλωση των πίσω διαιρούμενων 60:40 καθισμάτων Magic Seats η χωρητικότητά του φτάνει μέχρι το ύψος της οροφής τα 1.668 λίτρα, όσα δηλαδή σε ένα μικρό van. Την χρηστικότητά του αυξάνει το επίπεδο σχήμα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, χάρη κυρίως στην τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμων κάτω από τα εμπρός καθίσματα (όπως και στο προηγούμενο Civic).
Η συνολική εικόνα του εσωτερικού δεν αλλάζει σε σχέση με του 5θυρου Civic και χαρακτηρίζεται για το μοντέρνο σχεδιασμό την πολύ καλή ποιότητα υλικών, συναρμογής και φινιρίσματος και την ευρυχωρία στις μετακινήσεις έως 5 ενήλικων ατόμων, όπου συμβάλλει και το επίπεδο δάπεδο. Στα μείον η σχετικά άβολη θέση οδήγησης λόγω του ψηλά τοποθετημένου καθίσματος και του χαμηλού τιμονιού, οι μικρές θήκες στις πόρτες και η έλλειψη θήκης στην κονσόλα για μικροπράγματα. Επίσης, τα πίσω πλευρικά παράθυρα είναι μικρά και δεν ευνοούν την ορατότητα ειδικά όταν κάθονται πίσω παιδιά, ενώ περιορίζουν την φωτεινότητα στο εσωτερικό. Ευπρόσδεκτη μέχρι ενός σημείου η σπορτίφ σχεδίαση του αμαξώματος αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι σε ένα στέισον βάγκον προέχει η πρακτικότητα και η μέγιστη δυνατή άνεση των επιβατών.
Από τους καλύτερους ντίζελ ο 1.600άρης i-DTEC
O ντίζελ κινητήρας 1.6 i-DTEC ισχύος 120 ίππων και με την πλούσια ροπή των 300 Nm από τις 2.000 σ.α.λ., ταιριάζει ιδανικά στον οικογενειακό χαρακτήρα του Civic Tourer, αφού είναι εξαιρετικά οικονομικός σε κατανάλωση, ιδιαίτερα πολιτισμένος σε λειτουργία και κινεί με άνεση το αυτοκίνητο. Το μηχανικό αυτό σύνολο τραβάει θετικά από τις πολύ χαμηλές στροφές και δεν έχει κενό απόδοσης όπως συμβαίνει με άλλους ντίζελ, ενώ οι κραδασμοί και το κροτάλισμα είναι ανεπαίσθητα. Υποδειγματικός είναι και ο επιλογέας των ταχυτήτων με το πολύ θετικό κούμπωμα, τις κοντές διαδρομές και την σωστή θέση. Σε ρυθμούς ταξιδιού το 6άρι κιβώτιο κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (γύρω στις 2.200 σ.α.λ. με 130 χλμ./ώρα). Την πολύ χαμηλή κατανάλωση την επιβεβαιώσαμε και στην πράξη, αφού το trip computer έγραψε μόλις 4,9 λτ./100 χλμ. (με air condition και το Econ απενεργοποιημένο) στα 680 χιλιόμετρα που καλύψαμε με το Civic Tourer, από τα οποία τα 90 ήταν στην πόλη, τα 200 περίπου σε εθνική οδό και τα υπόλοιπα σε επαρχιακές διαδρομές. Στα θετικά και οι χαμηλές εκπομπές CO2 στα 99 γρ./χλμ., κάτι που αυτόματα σημαίνει απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.
Σταθερό σε κάθε διαδρομή με τα ρυθμιζόμενα πίσω αμορτισέρ
Μία από τις καινοτομίες του νέου Civic Tourer είναι τα προσαρμοζόμενα πίσω αμορτισέρ (Adaptive Damper System), τα οποία ρυθμίζουν αυτόματα την απόσβεση ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής ρυθμίσεων. Αυτές γίνονται μέσω του μπουτόν που υπάρχει στη βάση της κεντρικής κονσόλας για άνετη (Comfort), κανονική (Normal) ή πιο σπορ (Dynamic) οδήγηση. Όπως διαπιστώσαμε, η Normal προσφέρει τη μέγιστη δυνατή άνεση στην πόλη αλλά δεν ενδείκνυται για πιο σβέλτους ρυθμούς αφού παρατηρούνται τάσεις πλεύσεις, οι οποίες μειώνονται δραστικά με την επιλογή Normal που είναι η πιο ιδανική για ταξίδια. Η Sport είναι κατάλληλη για διαδρομές με στροφές, αφού μειώνονται οι κλίσεις και ελέγχεται καλύτερα το πίσω μέρος του αυτοκινήτου ειδικά όταν είναι φορτωμένο, προσδίδοντας στον οδηγό περισσότερη σιγουριά. Μεταξύ των στοιχείων που εκτιμώνται είναι ακόμα η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η απόκριση και αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και των αποτελεσματικών φρένων.
(+) Τεράστιος και πρακτικός χώρος αποσκευών, χώροι επιβατών, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, ρυθμιζόμενα πίσω αμορτισέρ, λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής
(-) Θέση οδήγησης, έλλειψη θηκών για μικροαντικείμενα στην κονσόλα, μικρά πίσω παράθυρα