Είναι όλο προσόντα…
Με την προσθήκη του ολοκαίνουργιου υπερσύγχρονου, αποδοτικού και οικονομικού κινητήρα πετρελαίου των 1.6 λίτρων ισχύος 120 ίππων, το νέο Honda Civic γίνεται πιο ανταγωνιστικό και αποτελεί μια ολοκληρωμένη επιλογή που προσφέρει και με το παραπάνω ότι αναζητά κανείς από ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Ουσιαστικά από το Civic 1.6 diesel δεν λείπει τίποτα, αφού έχει χαμηλή κατανάλωση, απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, είναι ασφαλές, ποιοτικό και ευρύχωρο.
Από πλευράς τιμής τοποθετείται στο μέσο όρο της κατηγορίας των μικρομεσαίων ντίζελ 1.6 λίτρων, ωστόσο είναι σημαντικά ακριβότερο από τις εκδόσεις με τους κινητήρες βενζίνης, αφού κοστίζει από 20.970 ευρώ έναντι 14.840 ευρώ το Civic 1.4 και 17.646 ευρώ το Civic 1.8 (τιμές με έκπτωση και απόσυρση). Βέβαια το Civic 1.6 i-DTEC διαθέτει από την αρχική του έκδοση πλούσιο εξοπλισμό, ενώ ο κινητήρας με την άφθονη ροπή των 300 Nm έχει χαμηλότερα έξοδα σε κατανάλωση και όπως αναφέρουμε παραπάνω δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας (94 γρ./χλμ. εκπομπές CO2).
Πολύ καλός σε όλους τους τομείς ο 1.6 ντίζελ κινητήρας
Ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.6 i-DTEC που τροφοδοτεί το Honda Civic, όπως επίσης και το νέο Honda CR-V 1.6 i-DTEC που οδηγήσαμε πρόσφατα (δείτε εδώ) διακρίνεται για τα πολύ καλά χαρακτηριστικά του σε κάθε επίπεδο αποτελώντας έναν από τους καλύτερους ντίζελ στα 1.6 λίτρα. Από τις χαμηλές στροφές ο 1.6 i-DTEC παρουσιάζει πολύ καλό τράβηγμα και ελαστικότητα, επιταχύνει σε γρήγορους ρυθμούς το αυτοκίνητο σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ (χάρη και στην άφθονη ροπή των 300 Nm), ενώ κραδασμοί δεν υπάρχουν και ο θόρυβος που παράγει γίνεται αισθητός μόνο στις υψηλές στροφές. Το δε 6άρι κιβώτιο αποτελεί υπόδειγμα αφού οι διαδρομές του επιλογέα είναι κοντές, το κούμπωμά του είναι ακριβές και ο επιλογέας βρίσκεται στο κατάλληλο σημείο, ακριβώς στην προέκταση του χεριού.
Ευχάριστο στην οδήγηση και με σίγουρο «πάτημα»
Το Civic 1.6 ντίζελ φέρει κάποιες αλλαγές στην ρύθμιση της ανάρτησης και στην αεροδυναμική σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Πιο αναλυτικά στην εμπρός ανάρτηση έχουν τοποθετηθεί νέα σαϊλεντμπλόκ στα ψαλίδια λόγω της υψηλής ροπής για να αποφευχθεί το «ψάρεμα» του τιμονιού κατά την πλήρη επιτάχυνση, αλλά και για την καλύτερη σταθερότητα του αυτοκινήτου στης υψηλές ταχύτητες. Επιπλέον, η νέα πιο «κοντή» κρεμαγιέρα του συστήματος διεύθυνσης προσφέρει ταχύτερη απόκριση. Στο δρόμο το νέο Civic 1.6 i-DTEC εμπνέει στιβαρότητα, σιγουριά και ασφάλεια και πατάει πολύ καλά στο δρόμο ανεξαρτήτως διαδρομής, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματός του είναι μικρές. Η ποιότητα κύλισης είναι πάρα πολύ καλή, ενώ παρά την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δεν περνούν στο εσωτερικό κραδασμοί αν και οι πιο έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος γίνονται αισθητές στους επιβάτες αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό.
Εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα και άνετους χώρους
Ο θάλαμος των επιβατών του Civic 1.6 diesel δεν παρουσιάζει καμία διαφορά σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις και διαθέτει πολύ καλή εικόνα σε κάθε τομέα. Η σχεδίασή του ακολουθεί τα χνάρια του παλαιότερου μοντέλου σε πιο «εξευγενισμένη» μορφή συνδυάζοντας τα μοντέρνα στοιχεία με την καλύτερη εργονομία. Χαρακτηριστικά του αισθητικά γνωρίσματα αποτελούν το τοποθετημένα ψηλά ψηφιακό ταχύμετρο, ο τοποθετημένος σε χαμηλότερο επίπεδο πλήρης ενδείξεων πίνακας οργάνων με τις αναλογικές ενδείξεις και η στραμμένη προς τον οδηγό πλατιά κεντρική κονσόλα με τα μεγάλα χειριστήρια. Σε επίπεδο ποιότητας το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό του Civic είναι κατασκευασμένο από παχύ αφρώδες πλαστικό, ενώ το φινίρισμα και εφαρμογή σε όλες τις επιφάνειες, βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα.
Στα πλεονεκτήματα του Civic ανήκουν και οι άνετοι χώροι αφού προσφέρει αρκετό πλάτος εμπρός – πίσω και χώρο για τα πόδια των πίσω φιλοξενούμενων. Επιπλέον, το Civic διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα πορτ μπαγκάζ της κατηγορίας με χωρητικότητα 407 λίτρων, ενώ την πρακτικότητα ενισχύουν τα πολύ πρακτικά πίσω καθίσματα Magic Seats, η βάση των οποίων μπορεί να ανασηκωθεί, διευκολύνοντας τη μεταφορά ψηλών αντικειμένων.
(+) Απόδοση κινητήρα, κατανάλωση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση
(-): Τσιμπημένη τιμή, χώρος για τα κεφάλια στο πίσω κάθισμα, ορατότητα προς τα πίσω