Το μίνι μοντέλο της Peugeot, το 107 έμεινε στην παραγωγή 9 χρόνια (παράλληλα με τα ομόσταυλα Citroen C1 και Toyota Aygo), ενώ ανανεώσεις δέχτηκε στις αρχές του 2009 και στα τέλη του 2012. Σήμερα παραμένει ένα ελκυστικό και νεανικό αυτοκίνητο πόλης, το οποίο ξεχωρίζει για την ευελιξία του, την αξιοπιστία, την χαμηλή κατανάλωση και την καλή οδική του συμπεριφορά. Στην αγορά των μεταχειρισμένων υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα μοντέλα, σε τιμές που κυμαίνονται μεταξύ 5.000 – 6.000 ευρώ, για τα πιο καινούργια.
Νεανικό εσωτερικό με μέτρια ποιότητα
Με την είσοδο στον θάλαμο των επιβατών, ο παρατηρητής λαμβάνει την εικόνα ενός λιτού εσωτερικού με μοντέρνα στοιχεία. Αισθητικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα χειριστήρια του συστήματος εξαερισμού με το ημιδιάφανο κεντρικό τμήμα, το ταχύμετρο με το λευκό φόντο και το στροφόμετρο, που είναι τοποθετημένο αριστερά και πιο ψηλά από το ταχύμετρο (δεν περιλαμβάνεται στη βασική έκδοση). Σε επίπεδο ποιότητας, τα σκληρά πλαστικά δείχνουν μέτρια στην υφή, ενώ οι ακάλυπτες επιφάνειες στις πόρτες στο χρώμα του αμαξώματος μετριάζουν το συνολικό αποτέλεσμα. Όσον αφορά την εργονομία ο οδηγός θα εξοικειωθεί γρήγορα με τις θέσεις των επιμέρους διακοπτών και δεν θα δυσκολευτεί να βρει τη κατάλληλη θέση οδήγησης. Όμως, τα εμπρός καθίσματα με το ενιαίο προσκέφαλο και τη μέτρια πλευρική στήριξη, η απουσία χειρολαβών στην οροφή και οι ψηλά τοποθετημένες ζώνες ασφαλείας ανήκουν στα μείον.
Στον τομέα των χώρων οι εμπρός επιβάτες θα φιλοξενηθούν με άνεση, ενώ στο πίσω κάθισμα δύο άτομα με ύψος γύρω στα 1,75 μ. έχουν στην διάθεσή τους οριακά επαρκή χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι. Εκεί που θα γίνουν παραχωρήσεις είναι με τις αποσκευές, καθώς τα 139 λτ. του πορτμπαγκάζ είναι πολύ λίγα, ενώ το ψηλό κατώφλι φόρτωσης δεν διευκολύνει την φορτοεκφόρτωση.
Ιδιαίτερα σταθερό στο δρόμο και εύκολο στην οδήγηση
Το 107 χάρη στις κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις και κυρίως του κοντού σε μήκος αμαξώματος (3.430 χλστ.) παρουσιάζεται ιδιαίτερα ευέλικτο. Στους επιτόπιους ελιγμούς εκτιμάται ιδιαίτερα το ελαφρύ τιμόνι, το οποίο «κόβει» αρκετά, καθώς και η ορατότητα που προσφέρουν τα μεγάλα εμπρός παράθυρα και οι ευμεγέθεις εξωτερικοί καθρέφτες. Από πλευράς άνεσης η ανάρτηση με τη σφιχτή ρύθμιση αμβλύνει με ικανοποιητικό τρόπο τις ανωμαλίες των δρόμων αν και για αυτοκίνητο πόλης θα ήταν επιθυμητή πιο μαλακή ρύθμιση, όπως και πιο αναπαυτικά καθίσματα. Κατά την κίνηση στον ανοιχτό δρόμο, η σφιχτή ανάρτηση σε συνδυασμό με τα αυξημένα μετατρόχια ευνοούν την σταθερότητα, καθώς το 107 αποπνέει ασφάλεια ακόμα και στην τελική του ταχύτητα. Σε μια διαδρομή με στροφές και σβέλτους ρυθμούς τα όρια πρόσφυσης τίθενται κυρίως από τα στενά ελαστικά διαστάσεων 155/65 R14, αλλά και πάλι η συμπεριφορά του είναι ελεγχόμενη και δεν «κρύβει» απότομες αντιδράσεις. Το ελαφρύ τιμόνι προσφέρει θετική αίσθηση όπως και τα φρένα τα οποία ικανοποιούν σε αποτελεσματικότητα.
Σπιρτόζικος κινητήρας με χαμηλή κατανάλωση
Το 3κύλινδρο 12βάλβιδο μηχανικό σύνολο του 1.0 λτ. διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (VVT-i). Οι 68 ίπποι που αποδίδει προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις στο 107, ενώ η ελαστικότητα του εν λόγω κινητήρα ικανοποιεί, όπως και το τράβηγμα ειδικά από τις μεσαίες στροφές και άνω όπου αποδίδεται και η ροπή (93 Nm/3.600 σ.α.λ.). Μεταξύ των θετικών του στοιχείων είναι η ευστροφία καθώς και η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία ευνοείται και από την αραιή σχετικά διάταξη του κιβωτίου των ταχυτήτων με τον σχετικά καλό σε αίσθηση επιλογέα. Το αρνητικό γνώρισμα του κινητήρα αποτελεί η τραχύτητά του και ο παραγόμενος θόρυβος ο οποίος γίνεται έντονα αισθητός στην καμπίνα όσο «ανεβαίνουν» τα χιλιόμετρα.
(+) Ευελιξία – ευκολία στην οδήγηση, χαμηλή κατανάλωση, «σπιρτάδα» κινητήρα, νεανικός σχεδιασμός, οδική συμπεριφορά
(-) Άνεση καθισμάτων, «φτωχός» διάκοσμος, ποιότητα πλαστικών στο εσωτερικό, μικρός χώρος αποσκευών
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 | Συχνότερες βλάβες* | 107 (05-) |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3/12 | Air condition | 0,00% |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 68/6.000 | Αναρτήσεις – άξονες | 9,52% |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 93/3.600 | Φρένα | 4,76% |
0-100 (χλμ./ώρα) | 13,7 | Σύστημα ψύξης | 52,38% |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 157 | Ηλεκτρικά | 19,05% |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,6 | Κινητήρας | 9,52% |
Μήκος (χλστ.) | 3.430 | Τροφοδοσία καυσίμου | 0,00% |
Πλάτος (χλστ.) | 1.630 | Κιβώτιο ταχυτήτων | 4,76% |
Ύψος (χλστ.) | 1.470 | Σύστημα διεύθυνης | 0,00% |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.340 | Μετάδοση | 0,00% |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 139 | Δείκτης αξιοπiστίας | 23,00 (μ.ο. 118) |
Βάρος (κιλά) | 850 | *Πηγή Reliability Index |