Το 2003 η Lancia λανσάρισε τη δεύτερης γενιάς Ypsilon (ή τρίτης γενιάς αν συμπεριλάβουμε και την Y10) και είχε προκαλέσει εντύπωση με την αισθητική της, καθώς έμοιαζε σαν μια μικρή «λιμουζίνα». Τρία χρόνια μετά, το 2006, η ιταλική φίρμα ανανέωσε το μικρό της αυτοκίνητο τόσο μηχανικά όσο και αισθητικά, εμπλουτίζοντας παράλληλα την γκάμα του με επιπλέον εκδόσεις και ακόμα περισσότερους χρωματικούς συνδυασμούς Από τις πιο ξεχωριστές εκδόσεις ήταν η πιο σπορτίφ εικονιζόμενη MomoDesign και η σικ Elle, ενώ οι διαθέσιμοι χρωματικοί συνδυασμοί αμαξώματος και εσωτερικού ήταν πάρα πολλοί. Τώρα, η προγενέστερη Lancia Ypsilon πωλείται σε χαμηλές τιμές που κυμαίνονται γύρω στις 5.000 ευρώ για τα μοντέλα του 2007 – 2008.
Στιλάτο και πολυτελές εσωτερικό αλλά με μέτριους χώρους
Η Lancia Ypsilon εκπλήσσει ευχάριστα στο εσωτερικό της, καθώς εκτός από την ελκυστική της σχεδίαση διακρίνεται και για τον στιλάτο και πολυτελή διάκοσμο. Από τα πιο βασικά γνωρίσματα αποτελούν ο πίνακας οργάνων με τις αναλογικές στρογγυλές ενδείξεις στο κέντρο του ταμπλό και η διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας, στη βάση της οποίας είναι τοποθετημένος ο επιλογέας των ταχυτήτων. Πολύ καλής ποιότητας είναι τα υλικά, όπως το ύφασμα ή δέρμα στα καθίσματα (με τη μέτρια πλευρική στήριξη) και στο ταμπλό. Ωστόσο, κάποιες μικροατέλειες στον τομέα της συναρμολόγησης είναι υπαρκτές.
Οι χώροι που προσφέρει η Lancia Ypsilon ανήκουν στα μειονεκτήματα του αυτοκινήτου. Οι εμπρός επιβάτες θα μετακινηθούν με άνεση και μόνο η φαρδιά κεντρική κονσόλα μειώνει κάπως το ωφέλιμο αέρα για τα πόδια, χωρίς πάντως να ενοχλεί. Πίσω, το διαθέσιμο πλάτος προσφέρεται για τις μετακινήσεις μόνο δύο ενήλικων ατόμων χωρίς πολλές ανέσεις. Μικρό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 215 λτ., το οποίο μεγαλώνει μέχρι τα 290 λτ. μέσω του συρόμενου πίσω καθίσματος, όμως σε αυτή την περίπτωση δεν είναι εφικτή η μετακίνηση επιβατών.
Προσανατολισμένο κυρίως στην άνεση στο δρόμο
Η ρύθμιση των αναρτήσεων (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός με αντιστρεπτική δοκό και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) έχει γίνει κυρίως με γνώμονα την προσφορά άνεσης, χωρίς κάτι τέτοιο να λειτουργεί αρνητικά στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Στις αστικές μετακινήσεις ο οδηγός θα εκτιμήσει την ομαλή και αθόρυβη -στην πλειοψηφία των περιπτώσεων- απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Σε πιο ανοιχτούς δρόμους, το μικρό ιταλικό μοντέλο είναι σε θέση να κινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς με ασφάλεια, την οποία εντείνει η καλή αίσθηση που προσφέρει το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση. Σε μια διαδρομή με στροφές, η τυπική αντίδραση της Ypsilon όταν οδηγείται σε πιεσμένους ρυθμούς είναι η υποστροφή, ενώ υπερστροφικά φαινόμενα θα εκδηλωθούν σε ολισθηρό οδόστρωμα με απότομο άφημα του γκαζιού ή με βίαιη επιβράδυνση. Οι τάσεις αυτές ελέγχονται μέσω του άμεσου και θετικού σε πληροφόρηση τιμονιού και των αποδοτικών φρένων.
Σβέλτες επιδόσεις από τον κινητήρα των 95 ίππων
Ο κινητήρας των 1.4 λτ. ισχύος 95 ίππων ταιριάζει αρκετά καλά με τα χαρακτηριστικά του μικρού μοντέλου της Lancia, καθώς προσφέρει σβέλτες μετακινήσεις και λογική κατανάλωση καυσίμου (6,6 λτ./100 χλμ. σε μεικτή διαδρομή σύμφωνα με τον κατασκευαστή). Η διάταξη του 6τάχυτου κιβωτίου ωφελεί τις επιδόσεις, ενώ χαρίζει στο αυτοκίνητο την απαραίτητη ελαστικότητα στις αστικές μετακινήσεις και το νεύρο στις διαδρομές εκτός πόλεως. Αρνητικά γνωρίσματα αποτελούν ο αισθητός θόρυβος του μηχανικού συνόλου στις υψηλές στροφές και η αίσθηση του επιλογέα στο κούμπωμα των ταχυτήτων.
(+) Σχεδίαση, επιδόσεις, διάκοσμος εσωτερικού, ποιότητα υλικών, άνεση ανάρτησης και καθισμάτων
(-) Μικροί χώροι, θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές, εργονομία χειριστηρίων στην κολόνα του τιμονιού, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1368 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 95/5.800 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 128/4.500 |
0-100 (χλμ./ώρα) | 10,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 175 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,6 |
Μήκος (χλστ.) | 3.810 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.704 |
Ύψος (χλστ.) | 1.530 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.388 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 215 |
Βάρος (κιλά) | 1.055 |