Το 2017 ήταν μία σημαντική χρονιά για τους αυτοκινητοδρόμους στην Ελλάδα με την ολοκλήρωση και παράδοση στην κυκλοφορία νέων τμημάτων που μείωσαν σημαντικά τις αποστάσεις χιλιομετρικά και χρονικά και κυρίως βελτίωσαν την ασφάλεια των χρηστών.
Ωστόσο αυτήν την περίοδο δεν υπάρχει κάποιο άλλο νέο τμήμα σε εξέλιξη. Θα υπάρξουν νέα τμήματα για περαιτέρω βελτίωση του δικτύου της Ελλάδας;
Διαβάστε ακόμα: Στην κυκλοφορία το Αντίρριο-Ιωάννινα (+video)
Τα επόμενα χρόνια λοιπόν θα υπάρξουν κυρίως προσθήκες βοηθητικών τμημάτων στους νέους αυτοκινητοδρόμους και μόνον ένας θα είναι ο καινούργιος άξονας. Ο λόγος για τον ΒΟΑΚ, τον αυτοκινητόδρομο της Κρήτης, ο οποίος θα είναι νέος κλειστός άξονας, έχει εκτιμώμενο κόστος 1,1 δις. ευρώ και θα είναι έργο με τη μορφή παραχώρησης και όχι έργο του δημοσίου. Κομμάτι του συγκεκριμένου αυτοκινητοδρόμου θεωρείται και το τμήμα 18 χλμ. που θα συνδέει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι με τον ΒΟΑΚ, κόστους 500 εκατ. ευρώ.
Περνώντας στην υπόλοιπη Ελλάδα θα περιμένουμε την επέκταση της Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα μέχρι και την πόλη του Πύργου. Πρόκειται για ένα έργο το οποίο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και έχει κόστος 355 εκ. ευρώ. Επέκταση θα έχουμε και στην Ιονία Οδό από την πόλη των Ιωννίνων μέχρι τα σύνορα με την Αλβανία στην Κακαβιά. Για την ώρα γνωρίζουμε το κόστος για το μισό τμήμα του έργου το οποίο κυμαίνεται στα 340 εκατ. ευρώ.
Δείτε ακόμα: Φαρμακερά τα διόδια στην Ιόνια Οδό
Στην Στερεά Ελλάδα και στην Θεσσαλία αναμένουμε την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Ε65 στο νότιο τμήμα (Λαμία-Ξυνιάδα) και στο βόρειο τμήμα (Τρίκαλα-Εγνατία). Το κόστος θα ανέλθει στα 700 εκατ. ευρώ. Μέχρι το 2021 αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία (ύψους 170εκατ. ευρώ).