Το λανσάρισμα του νέου Toyota Yaris θα σημάνει ταυτόχρονα και τον ερχομό του νέου τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.5 λτ. ο οποίος αντικαθιστά τον 1.33 λτ. και έχει μία σειρά από σημαντικές καινοτομίες.
Ο νέος κινητήρας εξελίχθηκε από την Toyota με γνώμονα τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6c, ενώ την παραγωγή του έχει αναλάβει η Toyota Motor Industries στην Πολωνία.
Ο κινητήρας είναι μέλος της οικογένειας Toyota ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency) και υιοθετεί νέα τεχνικά χαρακτηριστικά για καλύτερες επιδόσεις και παράλληλα μείωση της κατανάλωσης.
Διαβάστε ακόμη: Επιδόσεις και καταναλώσεις του νέου Toyota Yaris
Στο νέο Yaris, ο νέος ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.5 λτ. αποδίδει 111 ίππους και 136 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. Συγκριτικά με τον 1.33 λτ. που αντικαθιστά, καθιστά το Yaris 0,8 δλ. ταχύτερο στο 0 – 100 χλμ./ώρα (11,0 έναντι 11,8 δλ.), ενώ στην ταχύτητα προσπέρασης με πέμπτη σχέση η βελτίωση είναι πάνω από ένα δευτερόλεπτο, πετυχαίνοντας το 80 – 120 χλμ./ώρα σε 17,6 δλ. αντί για 18,8 δλ.
Επιπλέον, το μοτέρ της Toyota έχει κορυφαία θερμική απόδοση 38,5%, τιμή που τον κατατάσσει ανάμεσα στους καλύτερους της αγοράς. Αυτό έγινε εφικτό με τη χρήση μιας υψηλής αναλογίας συμπίεσης 13.5:1, την υιοθέτηση ενός συστήματος ανακυκλοφορίας καυσαερίων με ψυγείο (EGR) και την επέκταση της λειτουργίας μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, ώστε ο κινητήρας να μπορεί να αλλάζει από κύκλο Otto σε Atkinson για βέλτιστη απόδοση σε διαφορετικές οδηγικές συνθήκες.
Το σύστημα EGR με ψυγείο μειώνει τη θερμοκρασία καύσης και συμβάλλει στην αποφυγή της κρουστικής καύσης. Η υιοθέτηση ενός νέου συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής – VVT-iE – επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει από Otto σε κύκλο Atkinson (και το αντίστροφο) σε κλάσμα του δευτερολέπτου. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, το κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής καθυστερεί, μειώνοντας τη φάση συμπίεσης, συμβάλλοντας περαιτέρω στη μείωση των ροϊκών απωλειών (κύκλος Atkinson), και επιτρέποντας ταχεία επιστροφή στον κύκλο Otto για καλύτερες επιδόσεις υπό υψηλά φορτία. Η αλλαγή φάσης του εκκεντροφόρου εξαγωγής είναι υδραυλικά ελεγχόμενη.
Δείτε επίσης: Εκπτώσεις με όφελος έως 1.500 ευρώ για όλα τα Toyota
Οι μηχανικοί θέλησαν επίσης να βελτιώσουν την κατανάλωση σε σταθερές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, κάτι που οδήγησε στη χρήση – για πρώτη φορά σε μοντέλο Toyota – μιας υδρόψυκτης πολλαπλής εξαγωγής. Περιορίζοντας τη θερμοκρασία των καυσαερίων, αυτό αποτρέπει τη ανάγκη για εμπλουτισμό μείγματος με σκοπό τη μείωση της θερμοκρασίας καύσης σε οποιαδήποτε ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο. Έτσι, τόσο η κατανάλωση καυσίμου όσο και οι εκπομπές ρύπων μειώνονται.