Το σημαντικά αναβαθμισμένο Toyota Yaris, το οποίο θα λανσαριστεί στη χώρα μας τον Απρίλιο, παρουσιάζει τόσο αισθητικές αλλαγές, όσο και μηχανικές με πιο κύρια την προσθήκη του νέου κινητήρα βενζίνης των 1.5 λτ.
Εξωτερικά ξεχωρίζουν τα ανασχεδιασμένα εμπρός και κυρίως τα πίσω φωτιστικά σώματα, νέο ντιζάιν έχουν οι προφυλακτήρες, ενώ προστέθηκαν νέα χρώματα για το αμάξωμα και σχέδια ζαντών αλουμινίου. Στο εσωτερικό υπάρχουν νέες επιλογές σε ταπετσαρίες, διάκοσμο και χρώματα.
Το ανανεωμένο Yaris σηματοδοτεί το λανσάρισμα του νέου τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.5 λτ. των 111 ίππων και 136 Nm ροπής, που αντικαθιστά τον 1.33 λτ. Συγκριτικά με τον 1.33 λτ. είναι 0,8 δεύτερα ταχύτερος στην επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (11,0 δλ. έναντι 11,8), ενώ στα 80 – 120 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα επιταχύνει σε 17,6 δλ. έναντι 18,8 δλ.
Δείτε ακόμα: Νέες λεπτομέρειες για το Toyota Yaris GRMN των 210 ίππων
Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην θερμική του απόδοση (38,5%) που τον κατατάσσει ανάμεσα στους καλύτερους της αγορές. Αυτό έγινε εφικτό με τη χρήση μιας υψηλής αναλογίας συμπίεσης 13.5:1, την υιοθέτηση ενός συστήματος ανακυκλοφορίας καυσαερίων με ψυγείο (EGR) και την επέκταση της λειτουργίας μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, ώστε ο κινητήρας να μπορεί να αλλάζει από κύκλο Otto σε Atkinson για βέλτιστη απόδοση σε διαφορετικές οδηγικές συνθήκες. Οι μηχανικοί θέλησαν επίσης να βελτιώσουν την κατανάλωση σε σταθερές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, κάτι που οδήγησε στη χρήση – για πρώτη φορά σε μοντέλο Toyota – μιας υδρόψυκτης πολλαπλής εξαγωγής.
Στη βάση της γκάμας τοποθετείται ο πλήρως βελτιωμένος 3κύλινδρος κινητήρας του 1.0 λτ., ο οποίος παρουσιάζει μείωση θορύβων, κραδασμών και των εκπομπών ρύπων (99 γρ./χλμ. από 110). Βελτιώσεις έχουν γίνει και στο υβριδικό σύνολο για πιο αθόρυβη λειτουργία όπως: ανασχεδιασμένες βάσεις κινητήρα, μεγαλύτερος αποσβεστήρας περιστροφής κινητήρα, νέα εμπρός ημιαξόνια, εμπρός υποπλαίσιο, αλλά και τροποποιημένο σύστημα εισαγωγής στο φιλτροκούτι. Επιπλέον, το σύστημα εξαγωγής έχει προσαρμοστεί με ένα νέο μεσαίο σιλανσιέ.
Δείτε ακόμα: Η νέα Toyota Supra πιάστηκε στο βενζινάδικο
Ο μοναδικός diesel των 1.4 λτ. ωφελείται από δευτερεύουσες μετατροπές οι οποίες στοχεύουν στη μείωση θορύβων και κραδασμών: πρώτον, προσφέροντας καλύτερη μόνωση για το σύστημα εξαγωγής και δεύτερον χρησιμοποιώντας μία ανασχεδιασμένη βάσης κινητήρα τύπου ράβδου στρέψης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
Έκδοση | 1.0 VVT-i | 1.5 Dual VVT-iE | 1.5 VVT-i Hybrid | 1.4 D-4D |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 | 1.496 | 1.497 | 1.394 |
Ταχύτητες | 5 | 6 (CVT) | auto | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 69/6.000 | 111/6.000 | 100/- | – |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 95/4.300 | 136/4.400 | 111/3.600 (+169Nm) | – |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 15,3 | 11,0 (11,2) | 11,8 | – |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 155 | 175 (175) | 165 | 175 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,1-4,3 | 6,5-5,0 (4,2-4,8) | 3,3 | 3,5 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 95-99 | 103-112 (96-108) | 75 | – |