Δοκιμή Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD 9AT

Το Honda CR-V δεν είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς εκπροσωπεί την ιαπωνική μάρκα στην κατηγορία των SUV εδώ και χρόνια και πλέον βρίσκεται στην τέταρτη γενιά του. Μία γενιά η οποία πριν από περίπου ενάμιση χρόνο ανανεώθηκε και έγινε πιο σύγχρονη εμφανισιακά, προκειμένου να ανταπεξέλθει στον αυξημένο ανταγωνισμό που παρουσιάζεται στην συγκεκριμένη κατηγορία. Η ανανέωση έφερε ανασχεδιασμό στο μοντέρνο αμάξωμα του CR-V, του οποίου οι εξωτερικές διαστάσεις είναι στα 4,605 χιλ. ύψος, 1,820 χιλ. πλάτος και 1,685 χιλ. ύψος. Συγκεκριμένα, στο εμπρόσθιο μέρος τοποθετήθηκαν μεγάλα φώτα με LED στοιχεία ημέρας, ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας έγινε επιθετικότερος σε εμφάνιση, ενώ η μάσκα απέκτησε περισσότερο χρώμιο. Χρώμιο τοποθετήθηκε και περιμετρικά των προβολέων ομίχλης. Το υπόλοιπο αμάξωμα δεν έχει να παρουσιάσει ιδιαίτερες αλλαγές στην εμφάνισή του, με τα φώτα να παραμένουν κάθετα τοποθετημένα και να αποτελούν κύριο χαρακτηριστικό του πίσω μέρους, μαζί με το κυρτό πίσω παρμπρίζ και τη χρωμιωμένη φάσα που διατρέχει την πόρτα του πορτμπαγκάζ.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Honda

Νέο 9άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Στο συγκεκριμένο Honda CR-V όμως δεν είναι η είδηση οι αλλαγές στην εμφάνιση αλλά αυτό που κρύβεται κάτω από αυτήν.  Ο λόγος για το νέο, εξελιγμένο 9άρι αυτόματο κιβώτιο της ιαπωνικής μάρκας, το οποίο συνδυάζεται με τον γνωστό μας 1.600άρη i-DTEC κινητήρα πετρελαίου με turbo δύο σταδίων και κορυφαία απόδοση 160 ίππων, αλλά και με την τετρακίνηση Real Time AWD της Honda (στέλνει σε «κανονικές» συνθήκες το 100% της ροπής εμπρός, ενώ μπορεί να στείλει μέχρι και το 35% της ροπής και πίσω). Το αυτόματο κιβώτιο είναι με μετατροπέα ροπής και κατασκευάζεται από την ZF, ενώ η Honda έχει αναλάβει τον προγραμματισμό του. Ο έλεγχός του γίνεται με έναν μικροσκοπικό λεβιέ (joystick) με λειτουργία by-wire, ενώ για τη χειροκίνητη λειτουργία του έχει χειριστήρια πίσω από το τιμόνι. Στα ατού του σύμφωνα με την Honda είναι πως είναι πολύ μικρό και ελαφρύ στην κατασκευή του. Η κλιμάκωση του κιβωτίου ορίζει ότι οι πρώτες σχέσεις είναι πολύ κοντές, ώστε κλιμακωτά και μέχρι και την 9η σχέση να φθάνουμε σε πολύ πιο μακριές σχέσεις, που βοηθούν στον περιορισμό της κατανάλωσης στο ταξίδι. Ουσιαστικά, από την 6η μέχρι και την 8η οι σχέσεις έχουν μακριά κλιμάκωση, μέχρι και την πολύ μακριά -overdrive- 9η σχέση.       

Άνετο, οικονομικό και πολύ καλό στην άσφαλτο

Στην πράξη το τετρακίνητο Honda CR-V εξασφαλίζει τη βέλτιση απόδοση σε τερέν με χαμηλή πρόσφυση και μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια εκτός δρόμου, χωρίς όμως να είναι φτιαγμένο για extreme off roading. Στον αυτοκινητόδρομο από την άλλη, το ιαπωνικό μοντέλο ξεδιπλώνει όλες τις αρετές του. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, το ίδιο και η άνεση από την ανάρτηση. Το πάτημά του είναι στιβαρό και προσδίδει σιγουριά στον οδηγό, ενώ η ηχομόνωση είναι ικανοποιητική. Μόνο ο θόρυβος κύλισης ήταν αισθητός και προφανώς ευθύνονται τα ελαστικά Goodyear Efficient grip SUV M+S, τα οποία δεν είναι αμιγώς ασφάλτινα. Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 i-DTEC είναι της σειράς Earth Dreams Technology της Honda και αντικατέστησε τον 2.2 i-DTEC. Αποδίδει 160 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και έχει ροπή 350 Nm στις 2.000 σ.α.λ. Έχει δύο τούρμπο, με το πρώτο να είναι υψηλής πίεσης και να ευθύνεται για την εισαγωγή αέρα στον κινητήρα στις χαμηλές στροφές και το δεύτερο χαμηλής πίεσης και λειτουργεί στις υψηλές στροφές του κινητήρα. Στη μεσαία ζώνη στροφών και τα δύο turbo λειτουργούν μαζί. Σε συνδυασμό μάλιστα με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο εξασφαλίζει 0-100 χλμ./ώρα σε 10,0 δλ. και τελική ταχύτητα 197 χλμ./ώρα. Και όλα αυτά με μέση κατανάλωση που στην πράξη δεν ξεπερνά τα 6,3 λτ. /100 χλμ. (5,1 λίτρα/100 χλμ. ανακοινώνει η Honda). Τιμές σίγουρα πολύ καλές αν αναλογιστούμε πως το βάρος του αυτοκινήτου είναι στα 1.658 κιλά. Στην πόλη σίγουρα ο όγκος του αυτοκινήτου δεν βοηθά τον οδηγό, αλλά οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες κάνουν ότι μπορούν για να βελτιώσουν την περιμετρική ορατότητα και η κάμερα οπισθοπορείας είναι μάτια… στην πλάτη. Σε δρόμο με στροφές το CR-V κρατάει καλά, λόγω και τετρακίνησης, αλλά οι κλίσεις του αμαξώματος θέτουν τα όρια, ενώ και το κιβώτιο δεν αποκρίνεται γρήγορα στις εκάστοτε συνθήκες (κυρίως στα κατεβάσματα).

Σημείο αναφοράς σε χώρους και πρακτικότητα

Το Honda CR-V ανέκαθεν έδινε μεγάλη σημασία στην ευρυχωρία της καμπίνας και στην πρακτικότητά της και η ανανεωμένη έκδοση της τέταρτης γενιάς δεν αποτελεί εξαίρεση. Οι εμπρός επιβάτες έχουν πολύ χώρο στην διάθεσή τους και δύο αναπαυτικές θέσεις, αλλά και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα στα πάνελ των θυρών, στην κεντρική κονσόλα και στο υποβραχιώνιο. Το πίσω κάθισμα μπορεί να φιλοξενήσει τρεις ενήλικες μεσαίου αναστήματος, ενώ το δάπεδο είναι επίπεδο και δεν θα ενοχλήσει τον μεσαίο επιβάτη. Ο χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι των επιβατών ικανοποιεί, ενώ υπάρχουν θήκες, αεραγωγοί και υποβραχιώνιο με ποτηροθήκες. Οι πόρτες ανοίγουν διάπλατα διευκολύνοντας την πρόσβαση. Όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 589 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.669 λίτρα με πλήρως επίπεδο δάπεδο. Μάλιστα η αναδίπλωση γίνεται πανεύκολα, τραβώντας απλώς έναν μοχλό από το χώρο αποσκευών ή έναν ιμάντα κάτω από το έδρανο του καθίσματος. Η εργονομία είναι καλή, με τον χειρισμό των βασικών λειτουργιών να γίνεται εύκολα. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και με μεγάλο εύρος ρύθμισης της φωτεινότητας. Το σύστημα Honda Connect με την οθόνη αφής 7,0 ιντσών προσφέρει πολλές δυνατότητες συνδεσιμότητας με όλες τις σύγχρονες smart συσκευές και μπορεί να φορτωθεί με εφαρμογές της Honda, αλλά σίγουρα χρειάζεται εξοικείωση και διάβασμα του manual…. Η ποιότητα κατασκευής πείθει για την ανθεκτικότητά της στον χρόνο, ενώ τα υλικά είναι ποιοτικά ως επί το πλείστον.

Εδώ θα βρείτε όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

Το Honda CR-V στην συγκεκριμένη έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 λτ. των 160 ίππων, την τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, κοστίζει 37.600 ευρώ και σίγουρα αν ξεπεράσεις την τιμή, η οποία πάντως συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό, αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύνολο.

(+) Απόδοση κινητήρα, πρακτικότητα, χώροι, άνεση ανάρτησης, οικονομία, 9άρι αυτόματο κιβώτιο

(-) Εργονομία συστήματος πολυμέσων, αλλαγές κιβωτίου υπό πίεση

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.597
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
9 Auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
160/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
350/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
197
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
134
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
160,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα Μακφέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.605
Πλάτος (χλστ.)
1.820
Ύψος (χλστ.)
1.685
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.630
Βάρος (κιλά)
1.658
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
589
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
93%
Ασφάλεια παιδιού
74%
Ασφάλεια πεζού
68%
Επικουρικά συστήματα
66%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
37.600
Get it on Google Play Download on the App Store