Η δεκαετία του 1980 αν μη τι άλλο ήταν από τις πιο σημαντικές για την αυτοκίνηση, καθώς ήταν αυτή που είδαμε μερικά από τα σημαντικότερα supercars, τα οποία και έχουν στιγματίσει ανεξίτηλα την αυτοκίνηση. Ένα από αυτά ήταν και η Ferrari F40 η οποία γίνεται 30 ετών σήμερα…
Η θρυλική Ferrari, η οποία πλέον βρίσκεται και στο μουσείο της μάρκας στο Μαρανέλο, παρουσιάστηκε στις 21 Ιουλίου του 1987 και δημιουργήθηκε προκειμένου να τιμήσει τα 40 χρόνια της μάρκας. Μάλιστα είναι και η τελευταία Ferrari που φέρει την υπογραφή του δημιουργού της μάρκας Enzo και για την εποχή της ήταν απίστευτα προηγμένη τεχνολογικά.
Με αφορμή τα γενέθλιά της ας δούμε τι έχουν δηλώσει τρεις από τους δημιουργούς της, οι Ermanno Bonfiglioli, Leonardo Fioravanti και Dario Benuzzi.
Ο Bonfiglioli, διευθυντής ειδικών πρότζεκτ τότε, είπε πως: «ήταν συγκλονιστική η στιγμή της αποκάλυψης της Ferrari F40. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο σχεδιαστικά. Τεράστια πρόοδος. Ήταν ένα σοκ. Μάλιστα η εξέλιξη του αυτοκινήτου ήταν μυστική. Κανείς δεν το είχε δει, πέραν των εμπλεκόμενων και όλοι ένιωσαν τεράστια έκπληξη στην θέα της. Ήταν εξάλλου η πρώτη Ferrari που ξεπερνούσε τα 320 χλμ./ώρα σε τελική ταχύτητα και αυτό ήταν αρκετό να σκορπίσει τον ενθουσιασμό».
Χαρακτηριστικά είναι και τα λόγια του σχεδιαστή Leonardo Fioravanti: «Όταν με κάλεσε ο Enzo δεν έκρυψα τον ενθουσιασμό μου. Όλοι ξέραμε και ο ίδιος επίσης, πως αυτό θα ήταν το τελευταίο του αυτοκίνητο και θέλαμε όπως και αυτός να είναι μια πραγματική Ferrari. Αφιερώσαμε τους εαυτούς μας σε αυτό το αυτοκίνητο. Περάσαμε ατελείωτες ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα για να τελειοποιήσουμε την αεροδυναμική της ισχυρότερης μέχρι τότε Ferrari που είχε κατασκευαστεί ποτέ. Θα έλεγα πως η επιτυχία μας ήταν ότι η εμφάνιση της Ferrari F40 μιλούσε για αυτήν. Έδειχνε την ταχύτητά της και την προηγμένη τεχνολογία που είχε κάτω από το αμάξωμα».
Ο δοκιμαστής της Ferrari, Dario Benuzzi θυμάται χαρακτηριστικά: «το κράτημα του πρώτου πρωτότυπου ήταν τραγικό. Προκειμένου να περάσουμε την ισχύ του αυτοκινήτου στον δρόμο χρειάστηκαν άπειρες δοκιμές. Τελικά το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό και μας δικαίωσε ακόμη και σε μεγάλες ταχύτητες. Φτιάξαμε ακριβώς το αυτοκίνητο που θέλαμε, με λίγες ανέσεις και καθόλου περιορισμούς. Χωρίς υποβοήθηση στο τιμόνι και τα φρένα και χωρίς ηλεκτρονικά. Χαρακτηριστικά που συντελούν σε μία συγκλονιστική οδηγική εμπειρία.
Για την ιστορία να θυμίσουμε πως η Ferrari F40 ήταν το πρώτο μοντέλο της μάρκας κατασκευασμένο σχεδόν εξολοκλήρου από κάρμπον και κέβλαρ, είχε διπλά ψαλίδια και στις τέσσερις άκρες, το μοτέρ της ήταν V8 με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, χωρητικότητας 2.9 λτ. και απέδιδε 478 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και 577 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Νούμερα που της χάριζαν 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,1 δλ. και τελική ταχύτητα 326 χλμ./ώρα. Μάλιστα ήταν το πρώτο πολιτικό αυτοκίνητο το οποίο ξεπέρασε τα 300 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας και το ταχύτερο στον κόσμο με παραγωγή μεγαλύτερη των 500 μονάδων.
Η τιμή καταλόγου για μια καινούργια Ferrari F40 ήταν στα 219.000 ευρώ το 1987, ενώ μέχρι το 1997 άλλαζε χέρια για πάνω από 1.000.000 ευρώ και κατασκευάστηκε συνολικά σε 1.311 μονάδες. Ο Enzo Ferrari πέθανε τον Αύγουστο του 1988 και όπως είχε πει ο ίδιος στην παρουσίαση της F40 «αυτό είναι το αυτοκίνητο που ενώνει την αγωνιστική ιστορία της Ferrari με τα πολιτικά μοντέλα της».