BMW με υδρογόνο, άμεσο ψεκασμό νερού και plug-in hybrid

Τις νέες τεχνολογίες της παρουσιάζει η BMW κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στην περιοχή Miramas της νότιας Γαλλίας, όπως είναι οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, ο ψεκασμός νερού και η πρωτότυπη BMW Σειρά 2 Active Tourer με σύστημα κίνησης plug-in hybrid.


Ξεκινώντας από την χρήση υδρογόνου ως καύσιμο, δεν είναι κάτι νέο για τη BMW, αφού κάνει έρευνες εδώ και 30 χρόνια, ενώ το 2006 είχε παρουσιάσει το πρώτο σεντάν πολυτελείας, τη BMW Hydrogen 7. Τώρα εφαρμόζει τις κυψέλες υδρογόνου σε μια BMW Σειρά 5 Gran Turismo για τις δοκιμές, στην οποία ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 245 ίππους. Η αποθήκευση του υδρογόνου γίνεται σε μια μακρόστενη κυλινδρική δεξαμενή που είναι τοποθετημένη μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα και αποθηκεύει το υδρογόνο σε πιέσεις των 350 bar. Η αυτονομία που εξασφαλίζει φτάνει τα 500 χιλιόμετρα, ενώ οι κυψέλες καυσίμου και τα βοηθητικά συστήματα έχουν εξελιχθεί από την συνεργασία της με την Toyota.

Μία από τις καινοτόμες τεχνολογίες που θα βρουν εφαρμογή στο μέλλον σε αυτοκίνητα της BMW είναι και ο άμεσος ψεκασμός νερού (direct water injection) στους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης. Το εν λόγω σύστημα έκανε πρεμιέρα στη BMW M4 MotoGP Safety Car και έχει σχεδιαστεί εξολοκλήρου από τη BMW και εξασφαλίζει επιπλέον ιπποδύναμη και ροπή, καθώς και χαμηλότερη κατανάλωση. Τώρα, για πρώτη φορά ο ψεκασμός νερού τοποθετείται στο νέας γενιάς τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης, σε μια πρωτότυπη BMW Σειρά 1. Το νερό που χρειάζεται για τον ψεκασμό αποθηκεύεται σε μια δεξαμενή 5 λίτρων και όταν αδειάσει ξαναγεμίζει από το συμπυκνωμένο νερό που προέρχεται από τον κλιματισμό. Με τον ψεκασμό του στην πολλαπλή εισαγωγής επιτυγχάνει μείωση της θερμοκρασίας καύσης στον κινητήρα κατά περίπου 25 βαθμούς Κελσίου.

Ιδιαίτερο τεχνολογικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και η πρωτότυπη BMW Σειρά 2 ActiveTourer plug-in hybrid, η οποία είναι η πρώτη BMW με κίνηση εμπρός που χρησιμοποιεί αυτό το σύστημα. Αυτό αποτελείται από τον 3κύλινδρο 1.5 λτ. TwinPower Turbo κινητήρα απόδοσης 136 ίππων και 220 Nm ροπής, συνδυασμένο με μια ηλεκτρική γεννήτρια εμπρός απόδοσης 20 ίππων και 150 Nm ροπής και ενός ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα ισχύος 88 ίππων και 165 Nm ροπής. Η BMW 2 Series Active Tourer plug-in hybrid prototype επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,5 δευτερόλεπτα και η κατανάλωσή της περιορίζεται στα περίπου 2 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει λιγότερα από 50 γρ./χλμ. CO2. Παράλληλα μπορεί να κινηθεί μόνο με την χρήση της ηλεκτρική ενέργειας για αποστάσεις έως 38 χιλιομέτρων.

Get it on Google Play Download on the App Store