Η BMW X1 sDrive16i αποτελεί αυτή τη στιγμή την entry level πρόταση στην γκάμα της Χ1 αφού είναι δικίνητη, εφοδιάζεται με τον μικρότερο TwinPower Turbo κινητήρα των 1.6 λίτρων και κοστίζει 28.700 ή 27.270 ευρώ, με απόσυρση. Στην πράξη ωστόσο, την X1 sDrive16i μόνο βασική δεν μπορείς να την χαρακτηρίσεις αφού δεν της λείπει τίποτα. Πρόκειται ουσιαστικά για μια υπερυψωμένη Σειρά 1 με απόσταση από το έδαφος 180 χλστ., η οποία προσφέρει μεγαλύτερους χώρους λόγω διαστάσεων και ελαφρώς πιο διευρυμένο πεδίο κίνησης, είναι πιο ξεχωριστή αισθητικά, ενώ όπως είναι φυσικό διατηρεί την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, την εξαιρετική οδική συμπεριφορά και την προηγμένη τεχνολογία, με τον κινητήρα των 143 ίππων να συμπληρώνει την πολύ καλή της εικόνα. Αισθητικά η ανανεωμένη πλέον Χ1 δείχνει και είναι επιβλητική παρουσιάζοντας και εκείνη την εταιρική ταυτότητα της BMW μέσω της επιθετικής σχεδίασης κυρίως του εμπρόσθιου μέρους.
143 ικανοί ίπποι και 8άρι κιβώτιο κάνουν τη διαφορά
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.6 λίτρων είναι τεχνολογίας TwinPower Turbo και διαθέτει υπερτροφοδότη twin scroll καθώς και το σύστημα Valvetronic (μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων) και Double VΑΝΟS των εκκεντροφόρων (μεταβλητός έλεγχος). Στην έκδοση sDrive16i αυτός ο κινητήρας αποδίδει 143 ίππους (170 στην έκδοση sDrive18i) και 220 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1.400 σ.α.λ. έως τις 4.400 σ.α.λ. και είναι σε θέση να κινήσουν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά το βάρους 1.570 κιλών αμάξωμα της Χ1. Η λειτουργία του είναι γραμμική και ραφιναρισμένη θυμίζοντας μοτέρ μεγαλύτερου κυβισμού ενώ ακόμα και σε υψηλές στροφές ικανοποιεί με το τράβηγμα και την απόδοσή του. Το προαιρετικό αυτόματο-σειριακό κιβώτιο των 8 σχέσεων (Steptronic) της ZF ενισχύει τον πολιτισμένο χαρακτήρα της Χ1 στο δρόμο προσφέροντας ομαλές αλλαγές, αθόρυβη λειτουργία και αν χρειαστεί και σπορ στοιχεία στο σύνολο. Η κατανάλωση χωρίς να εντυπωσιάζει κυμαίνεται σε καλά επίπεδα για τον χαρακτήρα και το βάρος του αμαξώματος.
Λιτό αλλά ευχάριστο το εσωτερικό με καλούς χώρους
Το εσωτερικό της Χ1 είναι όμορφο σχεδιαστικά με λιτό διάκοσμο στην βασική έκδοση, όπου απουσιάζει η οθόνη στο κέντρο του ταμπλό και το χειριστήριο του συστήματος iDrive. Η εικόνα είναι ευχάριστη γενικότερα με την ποιότητα να είναι καλή και το επίπεδο συναρμολόγησης κορυφαίο. Ο οδηγός κάθεται πιο ψηλά συγκριτικά με την Σειρά 1 και έχει καλή περιφερειακή ορατότητα, ενώ η θέση οδήγησης είναι άνετη και προσφέρει πολύ καλή πλευρική στήριξη. Η εργονομία με τη σειρά της είναι και εκείνη προσεγμένη. Όσον αφορά στους χώρους, η Χ1 είναι σε θέση να εξυπηρετήσει εύκολα τις μεταφορικές ανάγκες μιας 4μελούς οικογένειας ενώ και ένας μεσαίος επιβάτης στο πίσω κάθισμα θα φιλοξενηθεί σχετικά άνετα αλλά όχι για μεγάλες διαδρομές. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 420 λίτρων και ικανοποιεί τόσο με τον όγκο του όσο και με το σχήμα και το άνοιγμά του.
Τα κάνει όλα και τα κάνει καλά
Η X1 sDrive16i αποτελεί άλλο ένα ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο από την BMW. Αρχικά είναι το πάτημά της που επιτρέπει να έχεις μεγαλύτερες απαιτήσεις από ότι ορίζει ο crossover χαρακτήρας της ενώ εν συνεχεία και η αίσθηση που λαμβάνεις είναι πολύ καλή ως είθισται για αυτοκίνητο της εταιρείας. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, όμως οι περιπτώσεις που θα «κοπανήσει» η Χ1 είναι ελάχιστες προσφέροντας αρκετά καλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες της στις περισσότερες των περιπτώσεων. Από την άλλη εκείνη και παρά την σχετικά πιο αυξημένη διαδρομή της δεν αφήνει το αμάξωμα να παρουσιάσει τάσεις πλεύσης ούτε ιδιαίτερα μεγάλες κλίσεις σε δρόμο με στροφές, ευχαριστώντας σε κάθε περίπτωση τον ενθουσιώδη και σβέλτο οδηγό. Η συμπεριφορά της στο όριο είναι ουδέτερη και εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό της να κινηθεί γρήγορα ενώ παρά την μετάδοση πίσω έχει περισσότερο υποστροφικές παρά υπερστροφικές τάσεις στο όριο που φυσικά δεν εκδηλώνονται αφού το DSC φροντίζει γι αυτό. Σε όλο το όμορφο πακέτο της οδικής συμπεριφοράς συμπληρώστε το -για άλλη μια φορά- εκπληκτικό σε αίσθηση και αμεσότητα σύστημα διεύθυνσης και τα ικανά φρένα και κάπως έτσι αντιλαμβάνεται κανείς γιατί τα αυτοκίνητα της BMW ξεχωρίζουν από την μάζα σε όποια κατηγορία και να ανήκουν.
(+) Οδική συμπεριφορά και αίσθηση, ποιότητα και συναρμολόγηση εσωτερικού, απόδοση και λειτουργία κινητήρα, λειτουργία κιβωτίου
(-) Κατανάλωση ιδιαίτερα υπό πίεση, διαθέσιμος χώρος για τον μεσαίο επιβάτη του πίσω καθίσματος