Δοκιμή BMW i8


Η BMW είναι παραδοσιακά μια μάρκα με αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν για την υψηλή τους ποιότητα και τεχνολογία, για τον σπορτίφ σχεδιασμό τους και τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης, ανεξαρτήτως τύπου και έκδοσης.

Με το i8 όμως, η BMW  ξεπέρασε τον εαυτό της και έδειξε τις απίστευτες δυνατότητες που έχει σε κάθε επίπεδο. Το επαναστατικό σπορ 2+2 θέσεων i8 με το plug-in hybrid σύστημα κίνησης, τον «εξωτικό» σχεδιασμό και τα ελαφριά υλικά κατασκευής (αλουμίνιο, ανθρακόνημα, μαγνήσιο, θερμοπλαστικά πολυμερή), είναι πολύ μπροστά από την εποχή του.

Ένα έργο τέχνης στους δρόμους

Το BMW i8 οπουδήποτε βρεθεί δεν περνάει απαρατήρητο και συγκεντρώνει επιφωνήματα θαυμασμού από όσους το αντικρίζουν, ενώ τα αδιάκριτα βλέμματα που καρφώνονται πάνω του, κάνουν επιβάτες τους κάνουν να νιώθουν άβολα. Ο σχεδιασμός του αμαξώματός του μοιάζει σαν ένα γλυπτό που βγήκε στους δρόμους, ή σαν ένα αυτοκίνητο που ήρθε από κάποιον άλλο πλανήτη. Το χαμηλό (1.297 χλστ.) και πλατύ (1.942 χλστ.) του αμάξωμα, οι εντυπωσιακές πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, το σφηνοειδές ρύγχος και οι έντονα ανάγλυφες επιφάνειές του δημιουργούν ένα σύνολο που σε προκαλεί να το περιεργαστείς σε κάθε λεπτομέρειά του με τα μάτια, αλλά και με την αφή.

Φουτουριστικό εσωτερικό εστιασμένο στον οδηγό

Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό του i8 εντυπωσιάζει με τον σχεδιασμό του. Καταρχήν το πρώτο πράγμα που ενθουσιάζει, είναι οι πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω και αφήνουν σε κοινή θέα τμήμα του κλωβού ασφαλείας από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Ωστόσο, για να μπει κανείς στο εσωτερικό του i8, αλλά και να βγει χρειάζεται μια εξάσκηση και μια σχετική ευλυγισία. Όταν όμως ο οδηγός κάτσει στο κάθισμα, θα νιώσει αμέσως ότι γίνεται ένα με το αυτοκίνητο. Το ταμπλό με τις οριζόντιες γραμμές και τα τρισδιάστατα σχήματα έχει και αυτό ένα φουτουριστικό ντιζάιν, όμως τα… γήινα χειριστήρια προέρχονται από άλλα μοντέλα της BMW. Τα υλικά, το φινίρισμα και η όλη κατασκευή της καμπίνας είναι αναμενόμενα υψηλού επιπέδου, ενώ διάφορα υλικά είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά. Εντυπωσιακός με την σειρά του είναι και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος αλλάζει φόντο και ενδείξεις ανάλογα με το επιλεγμένο στιλ οδήγησης. Σε επίπεδο χώρων μην περιμένετε περίσσιες ανέσεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αφού οι δύο πίσω θέσεις είναι ανάγκης, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχουν μόλις 157 λίτρα για λίγες αποσκευές και την πρίζα με το καλώδιο για την φόρτιση της μπαταρίας.

Υψηλές επιδόσεις με πολύ χαμηλή κατανάλωση

Το plug-in hybrid σύστημα κίνησης του BMW i8 αποτελείται από ένα κινητήρα βενζίνης 1.5 λτ. ισχύος 231 ίππων και 320 Nm ροπής τοποθετημένο στο πίσω μέρος για την κίνηση των πίσω τροχών και ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 131 ίππων και 250 Nm ροπής στο εμπρός μέρος για κίνηση των μπροστινών τροχών. Με την συνδυαστική ισχύ των 362 ίππων, το i8 επιταχύνει ακαριαία (0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 λτ.) σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, ενώ ο (τεχνητός) ήχος που ακούγεται πίσω από τις πλάτες των καθισμάτων είναι μεθυστικός. Το i8 μπορεί να κινηθεί και με μόνο την χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας για μέχρι 37 χλμ. Όταν κινείται κυρίως με την χρήση του κινητήρα βενζίνης, η κατανάλωση κυμαίνεται στα 8 λτ./100 χλμ. Η μπαταρία ουσιαστικά δεν αποφορτίζεται ποτέ, αφού επαναφορτίζει από την ανάκτηση ενέργειας μέσω του ηλεκτροκινητήρα, έτσι ώστε να υπάρχουν πάντα διαθέσιμοι οι 362 ίπποι. Παράλληλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα πέντε προγράμματα οδήγησης (COMFORT, SPORT και ECO PRO συν τα COMFORT και ECO PRO μέσω του eDrive).

Κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά

Δύσκολα ξεκολλούσαμε από το τιμόνι του BMW i8, αφού το αυτοκίνητο μας προκαλούσε εθισμό και εξάρτηση με την συνολική του αίσθηση και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά οδήγησης. Αυτό όμως που δεν περιμέναμε από ένα τέτοιο σπορ αυτοκίνητο, είναι ότι θα είναι άνετο στην οδήγηση, χωρίς να ενοχλεί η ανάρτησή του με «κοπανήματα». Το εξαιρετικό πλαίσιο από αλουμίνιο και ανθρακονήματα, οι αλουμινένιες αναρτήσεις με τα διπλά ψαλίδια μπροστά και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, το χαμηλό κέντρο βάρους, οι 20 ιντσών ζάντες, τα πλατιά μετατρόχια (1.644 χλστ. εμπρός/1.721 χλστ. πίσω), το ιδανικό ζύγισμα 50:50 και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, συνθέτουν ένα μοναδικό μείγμα οδικής συμπεριφοράς.

Στις ευθείες το i8 κινείται με απόλυτη σιγουριά στις πολύ υψηλές ταχύτητες που μπορεί να αναπτύξει μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται τους ρυθμούς, μέχρι να δει το ταχύμετρο. Ο χαρακτηρισμός «τραίνο» ταιριάζει απόλυτα στο i8 όταν κινείται στις στροφές, αφού δεν κουνιέται από την προεπιλεγμένη πορεία και μοιάζει λες και κολλάει πάνω στην άσφαλτο, χάρη και στη μεταβλητή κατανομή της ισχύος εμπρός/πίσω. Ειδικότερα, στην είσοδο της στροφής, μεταφέρεται περισσότερη ισχύς στους πίσω τροχούς για βελτίωση της ακρίβειας και στην έξοδο της στροφής, ο εγκέφαλος του συστήματος κίνησης επιστρέφει στη στάνταρ κατανομή ισχύος, μόλις αρχίσει να μειώνεται η γωνία διεύθυνσης. Παράλληλα ο οδηγός νιώθει ανά πάσα ώρα και στιγμή που πατάνε και πως στρίβουν οι τροχοί, ενώ τα δε φρένα με τους διάτρητους δίσκους και τις 4πίστονες δαγκάνες εμπρός είναι «άγκυρες».

(+) Σχεδίαση, τεχνολογία, επιδόσεις, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, ποιότητα

(-) Δύσκολη είσοδος και έξοδος των επιβατών, τιμή, μικροί χώροι πίσω επιβατών – αποσκευών


Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
8
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
231/5.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
320/3.700
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
131/4.800
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
250/0
Συνδυαστική ισχύς (PS)
362
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
4,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
250
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
2,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
49
Εμπρός ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 340x29,2 χλστ.
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 340x19,2 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.689
Πλάτος (χλστ.)
1.942
Ύψος (χλστ.)
1.293
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.800
Βάρος (κιλά)
1.485
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
154
Αστέρια
(-)
Ασφάλεια ενηλίκου
-
Ασφάλεια παιδιού
-
Ασφάλεια πεζού
-
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
155.116
Get it on Google Play Download on the App Store