Ιδού το νέο Audi A3

Το 3ης γενιάς A3 μπορεί να μοιάζει σαν μια ανανεωμένη έκδοση του παλαιότερου, ωστόσο πρόκειται για ένα εντελώς νέο απ’άκρη σ’άκρη μοντέλο. Ξεκινώντας από την σχεδίασή του, η Audi αποφάσισε να μην τολμήσει και να πατήσει σε γνώριμα μονοπάτια, ώστε να μας φέρει ένα ακόμη ώριμο μικρομεσαίο, το οποίο θυμίζει πάρα πολύ το 2ης γενιάς μοντέλο. Δεν λείπει βέβαια και ένας ελαφρός επιπλέον δυναμισμός στην παρουσία του αυτοκινήτου, που εκφράζεται τόσο αισθητικά (πιο δυναμικός προφυλακτήρας, λίγο πιο “αγριεμένα” εμπρός φωτιστικά), όσο και μέσω των διαστάσεών του: Πιο πλατύ κατά 12 χλστ., περίπου στο ίδιο μήκος (4,237 μ.) και ύψος (1,421 χλστ.). Στο εσωτερικό, η Audi χρησιμοποίησε περίπου τις ίδιες λιτές και απέριττες, αλλά αρκετά ελκυστικές γραμμές, με αυτές στο αντίστοιχο τμήμα του Audi A1. Και από πλευράς χώρων, η Audi υπόσχεται ότι στο πίσω κάθισμα θα χωρούν πλέον 3 ενήλικες, με το πορτ-μπαγκάζ να έχει αυξηθεί στα 365 λίτρα (+15 λίτρα).

Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο της υπόστασης του νέου Audi A3, είναι αυτό της πλατφόρμας πάνω στην οποία βασίζεται και η οποία είναι το ολοκαίνουργιο MQB προσθιοκίνητο δάπεδο του VW Group. Το δάπεδο αυτό, πάνω στο οποίο θα στηριχτούν δεκάδες νέα μοντέλα των Audi, VW, SEAT και Skoda, διακρίνεται για την προσαρμοστικότητά του σε κάθε τύπου αυτοκίνητο με διαστάσεις από τη μικρή έως τη μεσαία κατηγορία, αλλά και για τη συμβολή του στη συνολική μείωση του βάρους. Παράλληλα δε με τη χρήση αλουμινίου σε φτερά και καπό, το νέο Audi A3 έρχεται αρκετά πιο ελαφρύ από το προηγούμενο μοντέλο (π.χ. -80 κιλά στο A3 1.4 TFSI).

Από πλευράς κινητήρων, αρχικά το νέο Α3 θα είναι διαθέσιμο με δύο μοτέρ βενζίνης και έναν diesel. Πρώτος είναι ο 1.4 TFSI των 122 ίππων, με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ., τελική ταχύτητα 203 χλμ./ώρα, κατανάλωση 5,2 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 120 γρ./χλμ. Έπειτα ακολουθεί ο 1.8 TFSI των 180 ίππων και 250 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 7,2 δλ. και τελική 232 χλμ./ώρα. Τη γκάμα κλείνει ο 2λιτρος TDI των 150 ίππων, με μέση κατανάλωση μόνο 4,1 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 106 γρ./χλμ. Στα κιβώτια, ο 1.4 TFSI και ο 2λιτρος TDI θα διατεθούν με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ ο 1.8 TFSI με 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη S Tronic. Πολύ σύντομα, θα προστεθούν και άλλες εκδόσεις κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, μεταξύ των οποίων και ένας 1.600άρης diesel (TDI) με μόλις 99 γρ. CO2 ανά χλμ.

 

Get it on Google Play Download on the App Store