Η Audi «ξεσκέπασε» σήμερα το ολοκαίνουργιο μεσαίο της μοντέλο A4 τόσο με το σεντάν αμάξωμα όσο και με το στέισον βάγκον (Avant), για τα οποία είχε ανακοινώσει πριν από λίγες μέρες την σημερινή τους πρεμιέρα. Η σχεδίασή του μπορεί να μην είναι επαναστατική αφού ακολουθεί τα γνώριμα σχεδιαστικά πρότυπα, ωστόσο είναι κομψή με σπορτίφ προεκτάσεις και καθαρές «γραμμές». Κάτι που δεν φαίνεται είναι η κορυφαία του αεροδυναμική στην κατηγορία, με Cd: 0,23, χαρακτηριστικό που προσφέρει πολλαπλά οφέλη σε διάφορους τομείς.
Από πλευράς διαστάσεων το νέο Audi A4 μεγάλωσε ελαφρώς συνολικά σε διαστάσεις, όπως είναι 25 χλστ. σε μήκος (4.726 χλστ.), 16 χλστ. σε πλάτος (1.842 χλστ.), 12 χλστ. σε μεταξόνιο (2.820 χλστ.) και το ύψος παρέμεινε ίδιο στα 1.427 χλστ.. Παρόλη την αύξηση των διαστάσεων το συνολικό του βάρος μειώθηκε έως 120 κιλά και έτσι η αρχική έκδοση 1.4 TFSI ζυγίζει μόλις 1.320 κιλά.
Στο εσωτερικό η σχεδίαση ακολουθεί και αυτή τα σύγχρονα πρότυπα των νεότερων Audi και χαρακτηρίζεται για τη μινιμάλ αισθητική, τα λίγα χειριστήρια και τον χαρακτηριστικό ψηφιακό πίνακα οργάνων με την οθόνη των 12,3 ιντσών. Ο οδηγός μέσω του μπουτόν «View» που βρίσκεται στο τιμόνι μπορεί να επιλέξει να αλλάξει τα «παράθυρα» όπου εμφανίζονται οι διάφορες λειτουργίες του οχήματος. Επανασχεδιασμένο με την σειρά του είναι και το σύστημα χειρισμού MMI, το οποίο είναι πιο γρήγορο και εύκολο στην χρήση στην επιλογή των μενού. Εκτός από πιο σύγχρονο, το εσωτερικό του νέου Α4 παρουσιάζεται και πιο άνετο μέσω των μεγαλύτερων χώρων για τους επιβάτες και τις αποσκευές (505 λτ. το Avant).
Περνώντας στους κινητήρες, το νέο Audi A4 θα προσφέρεται με τρεις TFSI και τέσσερις TDI με απόδοση που κυμαίνεται μεταξύ 150 και 272 ίππων. Συγκριτικά με το προγενέστερο A4 η κατανάλωση μειώθηκε έως 21% και η ισχύς αυξήθηκε έως 25%. Βελτιωμένο είναι και το start-stop, το οποίο σβήνει τον κινητήρα κάτω από τα 7 χλμ./ώρα.
Αρχικός είναι ο 1.4 TFSI ισχύος 150 ίππων και 250 Nm ροπής μεταξύ 1.500 και 3.500 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το επτατάχυτο Stronic επιταχύνει το Α4 Sedan στα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση ανέρχεται στα 4,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 114 γρ./χλμ. Επόμενος είναι ο 2.0 TFSI με 190 ίππους και 320 Nm ροπής ή με 252 ίππους και 370 Nm ροπής. Στην πρώτη έκδοση επιταχύνει το αυτοκίνητο στα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ. η τελική ταχύτητα φτάνει τα 240 χλμ./ώρα, η κατανάλωση ανέρχεται στα 4,8 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 109 γρ./χλμ. Με τους 245 ίππους τα αντίστοιχα νούμερα είναι 5,8 δλ., 250 χλμ./ώρα, 5,7 λτ./100 χλμ. και 129 γρ./χλμ. CO2.
Στους ντίζελ κινητήρες υπάρχουν δύο εκδόσεις του 2.0 TDI με 150 ίππους και 320 Nm ροπής ή 190 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι επιδόσεις είναι 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ. και 219 χλμ./ώρα τελικής ή 7,7 δλ. και 237 χλμ./ώρα, η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 3,8 λτ./100 χλμ. και 99 γρ./χλμ. ή 4,1 λτ./100 χλμ. και 109 γρ./χλμ. Οι δύο 2.0 TDI προσφέρονται και σε εκδόσεις «ultra» με πιο χαμηλή κατανάλωση και CO2. Αργότερα θα προστεθεί και ο βασικός 2.0 TDI με 122 ίππους. Στην κορυφή τοποθετείται ο 3.0 TSI με απόδοση 218 ή 272 ίππων. Για πρώτη φορά το Α4 θα λανσαριστεί και σε έκδοση με φυσικό αέριο με το στέισον βάγκον αμάξωμα (A4 Avant g-tron) με τον 2.0 TFSI κινητήρα ισχύος 170 ίππων και 270 Nm ροπής. Η κατανάλωση περιορίζεται σε λιγότερα από 4 κιλά/100 χλμ. και η αυτονομία μόνο με CNG φτάνει τα 500 χλμ.
Όσο για τις πωλήσεις του νέου Α4 θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη το ερχόμενο φθινόπωρο.