Πριν από δύο περίπου χρόνια, τον Σεπτέμβριο του 2012, η Audi είχε παρουσιάσει για πρώτη φορά το ηλεκτρικό turbo για τους ντίζελ TDI κινητήρες και τώρα κάνει ένα ακόμα βήμα εμπρός με το πρωτότυπο RS 5 TDI με την τεχνολογία Audi electric turbo. Το εν λόγω concept βασίζεται στο RS 5, ωστόσο αντί του V8 4.2 FSI κινητήρα των 450 ίππων και 430 Nm ροπής, χρησιμοποιεί τον τελευταίας γενιάς 3.0 V6 TDI με τους 272 ίππους και 600 Nm ροπής με διπλά turbo, από τα οποία το ένα συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα. Έτσι μειώνεται ακόμα περισσότερο το turbo lag και βελτιώνεται η απόκριση, χαρίζοντας στον κινητήρα περισσότερη γραμμικότητα. Το ηλεκτρικό turbo λειτουργεί από τις πολύ χαμηλές στροφές και το μεγαλύτερο turbo από τις 3.000 σ.α.λ. και άνω.
Παράλληλα, στο Audi RS 5 concept, o 3.0 TDI με το ηλεκτρικό turbo εκτός από καλύτερη λειτουργία χαρίζει και επιπλέον ισχύ, με απόδοση στους 385 ίππους και ροπή στα 750 Nm από τις μόλις 1.250 σ.α.λ., ενώ το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε μόλις 4 δευτερόλεπτα.
Η Audi προς το παρόν δεν αναφέρει πότε η τεχνολογία αυτή ή το RS 5 TDI θα μπουν στην παραγωγή, ωστόσο θεωρούμε βέβαιο ότι στο άμεσο μέλλον το ηλεκτρικό turbo θα αρχίσει να αποτελεί κομμάτι των νέων TDI κινητήρων του ομίλου.