Το νέο Audi TT αποκαλύφθηκε σήμερα πλήρως στην Έκθεση της Γενεύης, ενώ έγιναν γνωστά και επιμέρους τεχνικά στοιχεία του. Το 3ης γενιάς κουπέ αυτοκίνητο της Audi συνεχίζει και εκείνο την γνωστή σχεδιαστική συνταγή της φίρμας, αφού η σιλουέτα του παραπέμπει στο προηγούμενης γενιάς που με τη σειρά της παρέπεμπε σε εκείνη της πρώτης γενιάς. Και αν το εντυπωσιακό TT του 1998 είχε περάσει από Concept μοντέλο με ελάχιστες διαφορές στην παραγωγή, δεν παύει να μετράει 16 ολόκληρα χρόνια στην αγορά.
Το νέο Audi TT λοιπόν βασίζεται στην φόρμα αμαξώματος του TT πρώτης και δεύτερης γενιάς με εντελώς νέο εμπρόσθιο μέρος που φέρει τη νέα σχήματος V επιθετικής σχεδίασης μάσκα καθώς και τα ευμεγέθη ξεχωριστά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Matrix LED. Στα πλαϊνά του αμαξώματος η σχέση του με τα προκάτοχα ΤΤ είναι άμεση σχεδιαστικά υιοθετώντας όλα τα στοιχεία εκείνων, από την κουπέ φόρμα μέχρι την σχεδίαση των φτερών και τα νεύρα που το διατρέχουν κατά μήκος.
Και στο πίσω μέρος η σχέση ιδιαίτερα με το προκάτοχο είναι άμεσα αντιληπτή σχεδιαστικά ωστόσο υπάρχουν νέα φωτιστικά σώματα επίσης τεχνολογίας Matrix LED. Νέο στοιχείο της εμφάνισης αποτελεί το μεγάλο τρίτο φως των φρένων το οποίο εκτείνεται από το ένα φωτιστικό στο άλλο. Η αεροτομή στο πίσω μέρος, όπως και στο προηγούμενο TT, αναπτύσσεται ηλεκτρικά όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου φτάσει τα 120 χλμ./ώρα.
Το νέο TT έχει σχεδόν το ίδιο μήκος με το προηγούμενο (4,18 μ.) όμως η νέα πλατφόρμα έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 37 χλστ. δημιουργώντας έτσι πιο χαμηλούς προβόλους φέρνοντας τους τροχούς πιο κοντά στα άκρα του αμαξώματος. Σε πλάτος είναι κατά 10 χλστ. πιο στενό από το προκάτοχο (1.832 χλστ.) ενώ σε ύψος είναι κατά 1 χλστ. πιο ψηλό στα 1.353 χλστ.
Το εσωτερικό του νέου TT είναι όμορφο, ποιοτικό και ιδιαίτερα σύγχρονο σχεδιαστικά με μινιμάλ αισθητική. Οι στρογγυλοί αεραγωγοί του συστήματος ψύξης – θέρμανσης αποτελούν και σε αυτό το TT τα βασικά χαρακτηριστικά της σχεδίασης, στο κέντρο των οποίων ωστόσο βρίσκονται και τα χειριστήρια λειτουργίας του. Έτσι η κεντρική κονσόλα είναι πιο λιτή περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων και το χειριστήριο MMI. Όσον αφορά στους χώρους, το TT ως παραδοσιακό 2+2 θέσεων κουπέ αυτοκίνητο αναμένεται να περιορίζει τις μετακινήσεις 2 ενήλικων ατόμων στο πίσω κάθισμα με το χώρο αποσκευών να έχει όγκο 305 λίτρων (+18 λίτρα έναντι του προηγούμενου TT).
Το Audi TT θα εφοδιάζεται με 2 βενζινοκινητήρες τεχνολογίας TFSI καθώς και έναν diesel TDI όλοι με χωρητικότητα 2 λίτρων. Ο βασικός βενζινοκινητήρας 2.0 TFSI αποδίδει 230 ίππους και 370 Nm ροπής, ενώ εκείνος στην έκδοση TTS αποδίδει 310 ίππους. Ο πετρελαιοκινητήρας 2.0 TDI με τη σειρά του αποδίδει 184 ίππους και 380 Νm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 7,2 δλ., και μέση κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ.) και θα είναι διαθέσιμος με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, όμως δε θα διατίθεται σε έκδοση quattro. Αναφορικά με τις επιδόσεις το TT 2.0 TFSI επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6 δλ. με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Αυτός ο κινητήρας σε συνδυασμό με το 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S Tronic καθώς και με το σύστημα τετρακίνησης quattro πιάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 5,3 δλ. ενώ η μέση κατανάλωσή του ανέρχεται στα 6,8 λτ./100 χλμ. Το Audi TTS επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,7 δλ.