Ο πρώτος έλεγχος που γίνεται κατά την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι αν έχει τρακάρει και σε τι βαθμό. Το να έχει ξαναβαφτεί ένα φτερό, μια πόρτα ή ο προφυλακτήρας για να «σβηστούν» κάποιες μικρογρατσουνιές ή βαθουλώματα δεν μπορεί να θεωρηθεί πολύ σοβαρό. Επίσης, υπάρχει και το ενδεχόμενο να έχει βαφτεί ολόκληρο το αυτοκίνητο (π.χ. αν είναι παλιό), χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι τρακαρισμένο.
Παρακάτω το autogreeknews.gr, σας δείχνει πια είναι τα σημεία που πρέπει να κάνετε έναν πρώτο γρήγορο έλεγχο για να διαπιστώσετε αμέσως, χωρίς να απαιτούνται ειδικές γνώσεις μηχανικού ή φανοποιού το κατά πόσο «καθαρό» είναι το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που κοιτάτε. Βέβαια για να σιγουρευτείτε ακόμα περισσότερο καλό είναι να επισκεφτείτε ένα συνεργείο για να σηκώσει το αυτοκίνητο και να γίνει έλεγχος βλαβών μέσω και του εγκεφάλου.
Για να δείτε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, διαδικαστικά, τιμές, πως θα κάνετε επιτυχημένη πώληση κ.α. πατήστε εδώ.
Σημεία ελέγχου ξαναβαμμένης επιφάνειας
Ένας πολύ εύκολος τρόπος για να δείτε ποιες επιφάνειες έχουν ξαναβαφτεί είναι να κάνετε έναν έλεγχο σε όλες τις τσιμούχες και τα μαύρα πλαστικά τμήματα του αμαξώματος, στα οποία θα έχει «ξεφύγει» χρώμα. Αυτά είναι τα εξής παρακάτω:
1. Στους προφυλακτήρες αν υπάρχει χρώμα στις μαύρες πλαστικές επιφάνειες και ξεφλουδισμένα τμήματα
2. Στις χειρολαβές των θυρών κοιτάξτε αν τα λάστιχα είναι βαμμένα.
3. Στα λάστιχα γύρω – γύρω από τα παράθυρα και το πλαστικό στις ράγες της οροφής.
Αρμοί αμαξώματος
Κοιτάξτε αν οι αρμοί του αμαξώματος είναι ίδιοι μεταξύ τους. Για παράδειγμα αν ο αρμοί του καπό με τα φτερά είναι πιο μεγάλοι από τη μια πλευρά του αμαξώματος, τότε υπάρχουν πολλές πιθανότητες να έχει τρακάρει το όχημα και να μην έχει επισκευαστεί σωστά. Επίσης δείτε αν οι πόρτες δεν κλείνουν εύκολα.
Χρώμα αμαξώματος – ίχνη στόκου
Αν υπάρχουν τονικές διαφορές μεταξύ των τμημάτων του αμαξώματος και «δάκρυα» στο χρώμα τότε σίγουρα έχει γίνει επισκευή. Επίσης κοιτάξτε από το πλάι και δείτε τις επιφάνειες με προσοχή και την υφή του χρώματος. Αν δεν είναι λείες οι επιφάνειες και υπάρχουν μικροί «κυματισμοί» τότε είναι στοκαρισμένο.
Ιμιτασιόν φανάρια και επιμέρους τμήματα
Σε όλα τα φωτιστικά σώματα και στα επιμέρους τμήματα (πόρτες καπό κ.ο.κ.) υπάρχει ανάγλυφη η μάρκα του αυτοκινήτου ή αναγράφονται στοιχεία σε αυτοκόλλητη ετικέτα. Παρατηρήστε τυχόν διαφορές στους κωδικούς μεταξύ των δύο φαναριών, αν το ένα είναι θαμπό και το άλλο φαίνεται πολύ καινούργιο και τις κόλλες στις ενώσεις. Αν δεν υπάρχουν οι κωδικοί και η κόλλα στις ενώσεις μοιάζει σαν να έχει «περισσέψει» τότε είναι ιμιτασιόν.
Κόλλα στις ενώσεις των μεταλλικών επιφανειών
Ανοίξτε το καπό και ελέγξτε την κόλλα που ενώνει τις επιφάνειες του πλαισίου, αν είναι ίδια μεταξύ της δεξιάς και αριστερής πλευράς.
Δάπεδο πορτ μπαγκάζ
Σηκώστε τη μοκέτα που καλύπτει το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ και κοιτάξτε αν υπάρχουν θραύσματα από γυαλιά. Κοιτάξτε τους αρμούς αν είναι σωστοί και αφαιρέστε την ρεζέρβα για τυχόν σκουργιές.
Αλλαγμένα φτερά και πόρτες
Ανοίξτε το καπό και τις πόρτες και δείτε με προσοχή τις βίδες και τα παξιμάδια που τα συγκρατούν. Αν είναι φθαρμένα τότε έχει χρησιμοποιηθεί κατσαβίδι ή κλειδί για την αφαίρεσή τους.
Δείτε επίσης: Οδηγός αγοράς μεταχειρισμένου αυτοκινήτου