Το δημοφιλέστερο SUV της Kia, το μικρό μοντέλο Stonic προσφέρεται στη χαμηλότερη τιμή της «κλάσης» του και συμφέρει καλύτερα και από μικρά χάτσμπακ. Διατίθεται από μόνο 17.990 ευρώ και είναι το οικονομικότερο B-SUV με μήκος άνω των 4,1 μέτρων, το οποίο εκτός από τις αστικές μετακινήσεις είναι σε θέση να καλύψει και οικογενειακές μεταφορικές απαιτήσεις. Έτσι με λίγα χρήματα εξυπηρετεί πολλαπλές ανάγκες, ενώ πρόκειται για ένα πρακτικό, αξιόπιστο, πλήρως εξοπλισμένο SUV. Σε λίγο καιρό αναμένεται να ξεκινήσει η διάθεση του νέου Stonic, όμως δεν θα έχει αυτή την τιμή γιατί εκτός από τις μεγάλες αναβαθμίσεις που φέρει, θα διατίθεται μόνο με τον 1.0 T-GDI κινητήρα με 100 hp ή 115 hp το 48V Hybrid.
Φουλ εξοπλισμένο από τη βάση

Στην πολύ προσιτή τιμή των 17.990 ευρώ πωλείται το Stonic 1.2 79 PS Inmotion με τον εξής εξοπλισμό: 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση ορίων ταχύτητας, αυτόματη εναλλαγή μεγάλης – μεσαίας σκάλας φώτων, ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη αφής πολυμέσων 8 ιντσών με πλοήγηση, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, μηχανικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω και κάμερα οπισθοπορείας. Οικονομικό παραμένει και στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Optimum. Με 900 ευρώ παραπάνω (από 18.890 ευρώ) περιλαμβάνει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών με ελαστικά 185/65, πίσω φιμέ κρύσταλλα, φώτα ημέρας και θέσης LED, αυτόματο κλιματισμό, πίσω θύρα USB, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων και εμπρός κεντρικό υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο. Πολύ σημαντική είναι και η παροχή της εργοστασιακής εγγύησης για 7 έτη ή 150.000 χιλιόμετρα.
Σύγχρονο και πρακτικό εσωτερικό
Μετά την τελευταία αναβάθμιση που δέχτηκε το Kia Stonic, απέκτησε περισσότερο στάνταρ εξοπλισμό, καθώς και ψηφιακό πίνακα οργάνων. Μαζί με το απλό και εύχρηστο σύστημα πολυμέσων με την 8άρα οθόνη, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του την απαιτούμενη πλέον ψηφιακότητα και συνδεσιμότητα με Android Auto ή Apple CarPlay συν το σύστημα τηλεματικής Kia Connect για έλεγχο λειτουργιών του αυτοκινήτου εξ αποστάσεως με το smartphone. Ωστόσο η ψηφιακότητα δεν επιβαρύνει την εργονομία, αφού τα φυσικά χειριστήρια έχουν διατηρηθεί και έτσι ο οδηγός βρίσκει εύκολα το κάθε τι χωρίς να ψάχνεται και να αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο. Από πλευράς κατασκευής, το ταμπλό και τα επιμέρους τμήματα αποτελούνται από σκληρά συμπαγή πλαστικά με στιβαρή συναρμογή που αποτρέπει τους τριγμούς και με προσεγμένο φινίρισμα. Αρκούντως ικανοποιητικοί είναι οι χώροι του Stonic για τις εξωτερικές του διαστάσεις (μήκος 4.140 χλστ., πλάτος 1.760 χλστ., ύψος 1.520 χλστ. και μεταξόνιο 2.580 χλστ.). Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για επιβάτες με ύψος γύρω στα 1,8 μέτρα, ενώ το πορτ μπαγκάζ με τα 352 λίτρα και τα επίπεδα πλευρικά τοιχώματα φτάνει έως τα 1.155 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος και έως την οροφή.

Επαρκής ο βασικός 1.200άρης κινητήρας
Το τετρακύλινδρο και ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο των 1.197 χλστ. αποδίδει 79 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 113 Nm ροπή στις 4.200 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων κοντής κλιμάκωσης. Το τελευταίο χαρακτηριστικό ωφελεί ως προς την απόκριση στις χαμηλές στροφές και στο να διατηρεί ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, όμως από την άλλη πλευρά το μοτέρ λόγω του ότι λειτουργεί σε υψηλές στροφές σε ρυθμούς ταξιδιού ακούγεται λίγο παραπάνω. Στην πόλη όπου άλλωστε θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα, το 1.2 MPi μοτέρ είναι επαρκέστατο και οικονομικό. Η Kia ανακοινώνει μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 5,7 λτ./100 χλμ., εκπομπές CO2 128 γρ./χλμ. (82 ευρώ τέλη κυκλοφορίας) και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 14,2 δλ. Το Stonic είναι παράλληλα πολύ βολικό στην οδήγηση, εύκολο στους χειρισμούς και στο παρκάρισμα, εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα και περνά από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων με ποιοτικό τρόπο και χωρίς να ενοχλούνται οι επιβάτες του.










































