Τα ηλεκτρικά supercars/hypercars πάνε κι έρχονται. Όποτε ακούμε ή διαβάζουμε για διάδοχο υπάρχοντος βενζινοκίνητου, τρέμει η ψυχή μας μην αντικατασταθεί από ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες. Με την υπόθεση Aventador-Revuelto τη γλιτώσαμε φθηνά, μέσω της plug-in υβριδικής οδού. Ευτυχώς η Lamborghini έκανε το ίδιο με τη Huracan, παρουσιάζοντας την PHEV Temerario στη θέση της . Ο καημός για την απώλεια του ατμοσφαιρικού V10, όμως, δεν περνάει…
Εξηγήσεις για αυτό έδωσε ο CTO (Chief Technical Officer) της Lamborghini, Rouven Mohr, ο οποίος επί της ουσίας δήλωσε πως δεν γινόταν αλλιώς. Τα αίτια, φυσικά, δεν είναι άλλα από τον τεράστιο ανταγωνισμό, που έχει στείλει τα επίπεδα των ιπποδυνάμεων «στο Θεό». Επίπεδα που πλέον, οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες δεν μπορούν να ακολουθήσουν, τουλάχιστον σε συγκεκριμένες χωρητικότητες: «Αν ρίξουμε μια ματιά στην κατηγορία τα τελευταία τρία, τέσσερα, πέντε χρόνια, διαπιστώνουμε πως η ισχύς των αυτοκινήτων έχει αυξηθεί δραματικά. Κάτι που σημαίνει ότι αν θέλαμε ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα τέτοιας απόδοσης, απλά θα ήταν αδύνατο. Διαφορετικά θα έπρεπε να πάμε ψηλότερα σε χωρητικότητα, σε V12 ας πούμε, αλλά τότε η Temerario θα ερχόταν πολύ κοντά στην κορωνίδα Revuelto».
Αντί αυτού, πολύ σωστά κατά τη γνώμη μας (και κατά τους κανόνες του marketing), οι Ιταλοί επέλεξαν να κρατήσουν απόσταση 4 κυλίνδρων και 2.5 λίτρων μεταξύ των δυο μοντέλων τους. Το θερμικό σκέλος απαρτίζεται από έναν νέο 4.0λιτρο V8 που παράγει 800 άλογα στις 9.000-9.750 σ.α.λ. και 730 Νm στις 4.000-7.000 σ.α.λ. Το ηλεκτρικό κομμάτι επαφίεται σε δυο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 300 ίππων, που τροφοδοτούν τους εμπρός τροχούς όποτε χρειάζεται. Συνολικά, ο οδηγός της Temerario έχει στη διάθεση του δεξιού πεντάλ 920 άλογα και πάνω από 1.000 Nm, την ώρα που η επίσης PHEV Revuelto 6.5 V12 είναι στα 1.029 άλογα και 1.062 Nm. Σαφής διαχωρισμός, που δεν αφορά μόνο τις δυο Lambo.
Η φίρμα από τη Sant’Agata προτίμησε να εξελίξει από το μηδέν τον 4.0 V8 twinturbo, ενώ υπάρχει παρόμοια διάταξη χρόνια τώρα στο VW Group. Ο λόγος; «Όλοι έχουν έναν 4.0 V8 twinturbo, δεν είναι κάτι ιδιαίτερο. Οπότε είπαμε ότι αφού θα κάνουμε το ίδιο, θα πρέπει να το κάνουμε με έναν κινητήρα που θα έχει τον δικό του, μοναδικό, χαρακτήρα», εξηγεί ο Mohr.