Το νέο Ford Focus από την αρχική κιόλας έκδοσή του είναι ένα πληρέστατο μικρομεσαίο χάτσμπακ, το οποίο προσφέρει ό,τι θελήσει κανείς από ένα τέτοιας κατηγορίας αυτοκίνητο και μάλιστα με τονισμένα σπορτίφ χαρακτηριστικά. Η ελληνική αντιπροσωπεία της Ford κάνει πιο ευέλικτη και προσιτή την απόκτησή του μέσω του προωθητικού προγράμματος Ford Easy. Αυτό περιλαμβάνει προνομιακό επιτόκιο από 2,99%, χαμηλή προκαταβολή και 8 χρόνια (ή 100.000 χλμ.) εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect.
Πρώτη έκδοση στην γκάμα του νέου Ford Focus είναι η 1.0 EcoBoost 125 PS MHEV ST-Line, που σημαίνει ότι είναι πλούσια εξοπλισμένη και με ενισχυμένα δυναμικά στοιχεία εξωτερικά, στο εσωτερικό και σε «στήσιμο» στο δρόμο. Η προτεινόμενη λιανική τιμή πώλησής του είναι στις 28.070 ευρώ (δεν περιλαμβάνεται το όφελος Ford των 1.000 ευρώ). Η ελάχιστη προκαταβολή είναι 20%, δηλαδή από μόνο 5.614 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί με ένα παλιό και ταλαιπωρημένο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Ο πελάτης κερδίζει και από το χαμηλό ονομαστικό επιτόκιο 2,99%, ενώ η διάρκεια χρηματοδότησης είναι έως 60 μήνες. Εναλλακτικά υπάρχει η επιλογή ελάχιστης προκαταβολής 25%, με επιτόκιο και πάλι χαμηλό στο 4,15% και ευέλικτη περίοδο αποπληρωμής έως 84 μήνες, για πιο χαμηλή μηνιαία δόση.
Εξοπλισμός Focus ST-Line:
- 6 αερόσακοι
- Αυτόνομο φρενάρισμα
- Διατήρηση λωρίδας
- Οθόνη αφής 13,2 ιντσών
- Διζωνικός κλιματισμός
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω
- Σπορ ανάρτηση
- Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες
- Προβολείς Full LED
Το Focus ST-Line διακρίνεται εξωτερικά από διάφορα σπορτίφ στοιχεία, όπως είναι το μαύρο περίγραμμα στη μεγάλη μάσκα, τα ανάγλυφα ένθετα στον εμπρός προφυλακτήρα, οι ποδιές στα μασπιέ, η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής, οι γκρι πολυάκτινες 17άρες ζάντες, οι οβάλ νίκελ απολήξεις της εξάτμισης και ο διαχύτης στον πίσω προφυλακτήρα. Στο εσωτερικό διακρίνονται το επίπεδο στο κάτω μέρος τιμόνι, οι κόκκινες ραφές, η μαύρη οροφή και τα διακοσμητικά με όψη ανθρακονήματος. Πολύ καλές κριτικές αποσπά και σε ποιότητα κατασκευής, την οποία αναβαθμίζει η χρήση παχιού μαλακού πλαστικού στο ταμπλό και στις εμπρός πόρτες. Στα «συν» και οι χώροι, μιας και στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και των πιο ψηλών, ενώ το πορτ μπαγκάζ μετρά 358 λίτρα με την στάνταρ μίνι ρεζέρβα και 392 λίτρα με το κιτ επισκευής ελαστικού.
Ο οδηγός θα ευχαριστηθεί το Focus σε όποια διαδρομή και να πατήσει. Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλά στημένο στο δρόμο, εξασφαλίζοντας στιβαρό πάτημα, τόσο στις ευθείες σε γρήγορους ρυθμούς, όσο και στις στροφές. Παράλληλα οι χαμηλωμένες κατά 10 χιλιοστά αναρτήσεις ενισχύουν το κράτημα, δίχως όμως να επιβαρύνουν την άνεση στο ταξίδι. Όσον αφορά τον 1.0 EcoBoost κινητήρα των 125 PS και 170 Nm (έως 210 Nm με το e-assist), δέχεται επιπλέον δύναμη από τη μίζα/γεννήτρια των 16 ίππων και 50 Nm, του mild hybrid συστήματος. Το μηχανικό αυτό σύνολο είναι πολύ ελαστικό και γεμάτο με ροπή από τις πολύ χαμηλές στροφές, πρόθυμο στο πάτημα του γκαζιού και με χαμηλή κατανάλωση. Επίσης, με CO2 στα 119 γρ./χλμ. απαλλάσσει τον κάτοχό του από τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο.
Κινητήρας | |
Κυβισμός: | 999 κ.εκ. |
Ισχύς: | 125 PS/6.000 σ.α.λ. |
Ροπή: | 170 Nm/1.400 σ.α.λ. |
0-100 χλμ./ώρα: | 10,0 δλ. |
Τελική ταχύτητα: | 204 χλμ./ώρα |
Κατανάλωση*: | 7,0 λτ./100 χλμ. |
Εκπομπές CO2: | 119 γρ./χλμ. |
*Δοκιμής |