Το υπάρχον Dacia Duster με τον κινητήρα πετρελαίου 1.5 Blue dCi διατίθεται στη χαμηλότερη τιμή από όλα τα μικρομεσαία ντίζελ SUV, αλλά όχι για πολύ καιρό ακόμα. Όχι γιατί θα ακριβύνει, αλλά διότι δεν θα είναι για πολύ καιρό ακόμα διαθέσιμο, λόγω του λανσαρίσματος του νέου Duster. Αυτό παρουσιάζεται αισθητά αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, γεγονός που θα σημάνει άνοδο των τιμών, ενώ στην γκάμα του δεν θα περιλαμβάνεται diesel μηχανικό σύνολο.
Μάλιστα πριν από λίγο καιρό η ελληνική αντιπροσωπεία της Dacia μείωσε τις τιμές του Duster, κάνοντάς το ακόμα πιο προσιτό ως αγορά. Συγκεκριμένα το 1.5 Blue dCi Expression ξεκινά από τις 24.450 ευρώ (1.300 ευρώ φθηνότερο από πριν) και συνοδεύεται με ένα αρκετά καλό επίπεδο εξοπλισμού. Διαθέτει 6 αερόσακους, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, αισθητήρα φωτός, προβολείς ομίχλης, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Προσιτό παραμένει και στη δεύτερη έκδοση Journey, κοστίζοντας 1.330 ευρώ παραπάνω (από 25.780 ευρώ). Επιπλέον του Expression εξοπλίζεται με αυτόματο κλιματισμό, τέσσερις κάμερες θέασης, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, ευρωπαϊκό χάρτη και κεντρικό υποβραχιόνιο. Στάνταρ είναι ακόμα 17άρες ζάντες, διαφορετικές επενδύσεις στο εσωτερικό και το Pack Look με κάλυμμα καθρεπτών σε χρώμιο, αρθρωτές γκρι ράγες οροφής, ποδιά προφυλακτήρα εμπρός – πίσω σε γκρι απόχρωση και σκούρα πίσω παράθυρα. Στα θετικά του γνωρίσματα ανεξαρτήτως έκδοσης ανήκει και η ευρυχωρία του εσωτερικού, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (478 λίτρα πορτ μπαγκάζ).
Πρωταγωνιστικό ρόλο στο συγκεκριμένο Dacia Duster παίζει ο αποδοτικός και οικονομικός σε καύσιμο 1.500άρης πετρελαιοκινητήρας της «μαμάς» Renault. Οι 115 ίπποι και κυρίως τα 260 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. μαζί με την κατάλληλη κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου, εξασφαλίζουν γεμάτη δύναμη από στις χαμηλο-μεσαίες στροφές. Παράλληλα το μηχανικό αυτό σύνολο κρατά με χαρακτηριστική και αθόρυβη άνεση τα 130 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο, έχοντας το στροφόμετρο στην περιοχή των 2.200 σ.α.λ. Από πλευράς επιδόσεων, παρέχει επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ., στα 80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η σε 8,7/11,6 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 183 χλμ./ώρα. Στα αβαντάζ και η χαμηλή κατανάλωση των 5,9 λτ./100 στη δοκιμή, ενώ με εκπομπές CO2 από 126 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας ισοδυναμούν με 80,64 ευρώ.
Θετικές κριτικές αποσπά το Duster 1.5 diesel και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Οι αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα διαθέτουν ιδανική ρύθμιση για τους γεμάτους ανωμαλίες ελληνικούς δρόμους, αφού τις περνούν χωρίς να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες. Με το πολύ ελαφρύ τιμόνι σε στροφές, το Duster θα παρουσιάσει λογικές κλίσεις, πάντα ελεγχόμενα και με την υποστροφή σε πρώτο πλάνο όταν ξεπεραστεί το όριο της πρόσφυσης.
Σίγουρα το Dacia Duster δεν φτιάχτηκε για στρίψιμο υπό πίεση, όμως λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος των 217 χιλιοστών, μπορεί να πατήσει εύκολα και σε χωματόδρομους, μέχρι εκεί που θέτει τα όρια η κίνηση μόνο μπροστά. Όσοι θέλουν το τετρακίνητο (μόνο 1.5 diesel) θα χρειαστεί να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Το πιο «σπαρτιάτικο» σε εξοπλισμό Essential εκκινεί από τις 26.210 ευρώ, το Expression σκαρφαλώνει στις 29.170 ευρώ και το Journey ξεκινά από 30.650 ευρώ. Βέβαια και πάλι είναι φθηνότερο από άλλα μικρομεσαία ντίζελ 4κίνητα SUV.