Η Mercedes παρουσιάζει την ανανεωμένη εκδοχή της A-Class, 4 χρόνια μετά την πρεμιέρα της τέταρτης γενιάς του premium μικρομεσαίου χάτσμπακ. Φρεσκάρισμα που δεν περιορίζεται στο αμάξωμα, αλλά περιλαμβάνει τους κινητήρες και την παρεχόμενη τεχνολογία.
Στο εμφανισιακό σκέλος οι αλλαγές είναι μετρημένες και εντοπίζονται στα ελαφρώς διαφορετικά φωτιστικά σώματα, που πλαισιώνουν την επίσης φρεσκαρισμένη μάσκα. Στα μετόπισθεν ξεχωρίζουν τα διαφοροποιημένα LED των φαναριών και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας, που αναλόγως έκδοσης φιλοξενεί ψευδο ή κανονικό διαχύτη. Νέα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου, που ξεκινούν από τις 16 ίντσες και φτάνουν μέχρι τις 19, ενδυναμώνουν το παρουσιαστικό της A-Class, συνοδευόμενες από το προαιρετικό πακέτο AMG Line.
Εντός της καμπίνας ο διάκοσμος φέρει ανάλογες, περιορισμένες αλλαγές, που αφορούν τις επενδύσεις και τους χρωματικούς συνδυασμούς καθισμάτων-ταμπλό. Η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών είναι στάνταρ, όπως και το σύστημα πολυμέσων MBUX, με τον οδηγό να έχει μπροστά του ψηφιακό καντράν 7 ιντσών και προαιρετικά 10,25, στην ενιαία διάταξη πίνακα οργάνων-infotainment που απολαμβάνουν οι πλουσιότερες εκδόσεις. Το Parking Package έχει αναβαθμιστεί και περιλαμβάνει πλέον περιμετρικό έλεγχο του αμαξώματος με τρισδιάστατη απεικόνιση, ενώ βελτιστοποιημένη λειτουργία εμφανίζουν τα συστήματα του Driver Assistance Package (καλύτερη συνεργασία της διατήρησης λωρίδας με το τιμόνι, για παράδειγμα).
Σαφώς περισσότερες οι παρεμβάσεις των τεχνικών στο μηχανικό κομμάτι, όπου όλοι οι βενζινοκινητήρες συνδυάζονται πια με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt και αποκλειστικά αυτόματη μετάδοση, 7 ή 8 σχέσεων. Το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ συνεισφέρει 13 ίππους στις εκκινήσεις του αυτοκινήτου, βελτιώνοντας το τράβηγμα του βενζινοκινητήρα στις χαμηλές στροφές. Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.950 κ.εκ. παραμένει ως είχε και είναι το μοναδικό σύνολο χωρίς ενίσχυση, καθώς το plug-in υβριδικό κερδίζει 7 ίππους στον ηλεκτροκινητήρα (107 ίπποι) και ανεβάζει τη συνδυαστική απόδοση με τον 1.33λτ. τούρμπο στα 218 άλογα και τα 450 Nm. Συνέργεια που προσφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δλ. και τελική 225 χλμ./ώρα, με μέση τιμή κατανάλωσης 0,8-1,1 λίτρα/100 χλμ.!
Για όσους θέλουν τις απόλυτες επιδόσεις, οι Γερμανοί προτείνουν τις A 35 και A 45 S. Η απλή A 45 καταργείται, δίνοντας περισσότερο χώρο στην 35άρα, η οποία επίσης επωφελείται της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας και των έξτρα 13 ίππων στις χαμηλές στροφές, όπως οι μικρότερες A-Class. Η μέγιστη ισχύς του 2.0λιτρου τούρμπο, ωστόσο, παραμένει στους 306 ίππους και τα 400 Nm, ενώ απαράλλαχτο είναι το γκάζι και της A 45 S 4Matic+, στα 421 άλογα και τα 500 Nm ροπής. Οι στιλιστικές αλλαγές είναι κοινές με των υπολοίπων A-Class, όμως για το λανσάρισμα του μοντέλου η φρεσκαρισμένη A 45 S προσφέρεται στην ειδική έκδοση AMG Street Style Edition. Ένα οπτικό πακέτο που κεντρίζει όλα τα βλέμματα, μέσω των αεροδυναμικών βοηθημάτων, της γκρι ματ βαφής, των αυτοκόλλητων στα πλαϊνά, των επίσης ματ μαύρων 19άρων ζαντών και των κόκκινων λεπτομερειών, που εντοπίζουμε στα αυτοκόλλητα, το αεροδυναμικό πακέτο και τις δαγκάνες των φρένων.
Παρόμοιας έκτασης και φιλοσοφίας αλλαγές με της A-Class, βρίσκουμε και στην πολυμορφική εκδοχή της. Η B-Class επίσης φοράει ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, μάσκα και προφυλακτήρες, διαθέτει mild hybrid τεχνολογία σε όλες τις βενζινοκίνητες επιλογές και υψηλότερη απόδοση στην PHEV, συνεχίζοντας να εστιάζει στην πρακτικότητα και τους χώρους. Φυσικά ό,τι έχουμε αναφέρει μέχρι τώρα, βρίσκει εφαρμογή και στην τετράθυρη A-Class Saloon.