Η κατανάλωση ενός κινητήρα και κατά επέκταση το κόστος σε καύσιμο, ανέκαθεν είναι από τα πρώτα στοιχεία που ψάχνει όποιος ενδιαφέρεται να αγοράσει ένα αυτοκίνητο. Πόσο δε μάλλον τώρα που οι τιμές των καυσίμων έχουν ξεφύγει, με τη βενζίνη να βρίσκεται κοντά στα 2,3€/λτ. και το πετρέλαιο στα 2€/λτ. Στην πράξη το έξοδο για ένα μέσο μικρό ή μικρομεσαίο μοντέλο με κατανάλωση βενζίνης 8 λτ./100 χλμ. και πετρελαίου 6 λτ./100 χλμ., το κόστος ανέρχεται στα 18 και 12 ευρώ αντίστοιχα.
Εναλλακτική και οικονομική λύση παραμένει το φυσικό αέριο κίνησης, το οποίο παρόλο που και αυτό έχει ακριβύνει (1,35€/kg έναντι 0,834€/kg πριν), είναι πολύ συμφέρον. Όσοι αναζητούν ένα οικογενειακό μικρομεσαίο αυτοκίνητο με κινητήρα CNG αλλά χωρίς να είναι ακριβό στην αγορά του, τότε μια κατάλληλη λύση είναι το Skoda Scala 1.0 TGI G-TEC. Οι τιμές του ξεκινούν από 21.800 ευρώ στην έκδοση Ambition, συνοδευόμενο με τον εξής εξοπλισμό: 6 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου.
Το Scala 1.0 TGI G-TEC κινείται με το διπλού καυσίμου (CNG/βενζίνη) 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο των 90 ίππων και 160 Nm ροπής στις 1.800-3.800 σ.α.λ. Βασικό καύσιμο είναι το φυσικό αέριο, ενώ βενζίνη καταναλώνει σε κρύες εκκινήσεις και όταν τελειώσει το CNG, όπου σε αυτή την περίπτωση υπάρχει το βοηθητικό ρεζερβουάρ των 9 λίτρων. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 12,4 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 182 χλμ./ώρα, με εκπομπές CO2 98 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερος είσοδος στο δακτύλιο). Η πραγματική κατανάλωση βρίσκεται στα 5,4 kg/100 χλμ., που σημαίνει ότι με τιμή φυσικού αερίου στα 1,35€/kg το κόστος είναι λίγο πιο πάνω από 7€/100 χλμ. Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε τρεις πλήρως προστατευμένες και ασφαλείς ατσάλινες δεξαμενές χωρητικότητας 13,8 κιλών.
Διαφορές με τα αμιγώς βενζίνης Scala δεν παρατηρούνται εξωτερικά, πέρα από το λογότυπο G-TEC που είναι τοποθετημένο στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ. Αντίστοιχα και στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι ελάχιστες και εντοπίζονται στον πίνακα οργάνων. Εκεί, στη θέση του δείκτη θερμοκρασίας έχει τοποθετηθεί ο δείκτης για το CNG. Κατά τα γνωστά, το ταμπλό διακρίνεται για την προσεγμένη του ποιότητα μέσω της χρήσης μαλακών πλαστικών, ενώ οι χώροι είναι πολύ άνετοι για όλους τους επιβάτες. Μόνο το πορτ μπαγκάζ έχει μικρύνει κατά 128 λτ. στα 339 λτ. έναντι 467 λτ. το βενζίνης.