Τον τελευταίο καιρό οι αυτοκινητοβιομηχανίες και κατά επέκταση η καταναλωτές δέχονται πίεση για στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, αφήνοντας σιγά – σιγά στο παρελθόν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Γεγονός που αν μη τι άλλο δεν μπορεί να γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη, αφού πρέπει να λυθούν πολλά προβλήματα.
Προς το παρόν όμως και για αρκετά χρόνια τα θερμικά μηχανικά σύνολα θα μας συντροφεύουν. Όσοι λοιπόν αναζητούν οικονομία στις μετακινήσεις τους δίχως πολύπλοκα συστήματα (π.χ. υβριδικά) και δεν δύναται να ξοδέψουν πολλά χρήματα, τότε θα κοιτάξουν προς τα μεταχειρισμένα ντίζελ λίγων ετών, μιας και με λίγα λεφτά υπάρχουν ενδιαφέροντα μοντέλα. Μια καλή πρόταση μικρομεσαίου χάτσμπακ για να καλύψει και οικογενειακές υποχρεώσεις, είναι το προγενέστερο SEAT Leon 1.6 TDI 115 PS (110 PS πριν το facelift που έγινε τον Ιανουάριο του 2017).
Αυτοκίνητα με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2015-2017 πωλούνται κατά μέσο όρο κοντά στις 11.000 με 12.000 ευρώ, όταν ένα καινούργιο Leon με 2λιτρο πλέον ντίζελ και με μόλις 115 άλογα κοστίζει από 22.690 ευρώ. Πληροφοριακά, το 2017 το Leon 1.6 TDI πωλούνταν από μόλις 16.150 ευρώ. Σίγουρα το νέο Leon είναι αναβαθμισμένο και δεν παύει να είναι ολοκαίνουργιο (αλλά 2.0 λτ. με τις όποιες φορολογικές επιβαρύνσεις), ωστόσο και ένα περιποιημένο 3ης γενιάς με τα μισά χρήματα μπορεί να εξυπηρετήσει τις όποιες ανάγκες.
Το τρίτης γενιάς SEAT Leon παραμένει δυναμικό σχεδιαστικά ακόμα και με τα τωρινά δεδομένα, ενώ με μήκος 4.282 χλστ. δεν χάνει σε ευελιξία, αλλά ούτε και σε χώρους. Η εικόνα της καμπίνας είναι κάπως μουντή, όμως η ποιότητα είναι προσεγμένη και αναβαθμίζεται από το μαλακό υλικό που καλύπτει το ταμπλό και τη γεροδεμένη συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Στη βασική έκδοση το Leon δεν έχει να επιδείξει κάποιο φοβερό στοιχείο εξοπλισμού, όπως τη μικρή οθόνη αφής. Από πλευράς χώρων τα καταφέρνει πολύ καλά, παρέχοντας αρκετά καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες ή και με λίγο στρίμωγμα πέντε. Το πορτ μπαγκάζ ικανοποιεί και αυτό με τα 380 λίτρα, αλλά το κατώφλι είναι σχετικά υψηλό και το άνοιγμα όχι πολύ μεγάλο.
Το Leon 1.6 TDI από το 2017 και μετά εφοδιάζεται με τον πετρελαιοκινητήρα των 115 ίππων (110 PS πριν) και με ροπή 250 Nm στις 1.500-3.250 σ.α.λ. Όσον αφορά στη λειτουργία του, το χαρακτηριστικό κροτάλισμα είναι παρόν αλλά η καλή ηχομόνωση δεν του επιτρέπει να εισβάλει στην καμπίνα, παρά μόνο μετά τις 3.000 σ.α.λ. Ο εν λόγω ντίζελ είναι πρόθυμος και ζωηρός στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, προσφέροντας επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 197 χλμ./ώρα, με την πραγματική μεικτή κατανάλωση να βρίσκεται στα 5,7 λτ./100 χλμ. Αν είχε και 6η ταχύτητα, θα μπορούσε να ταξιδέψει ακόμα πιο ήσυχα και οικονομικά και με περισσότερα χιλιόμετρα.
Εκτός από ολιγαρκές σε καύσιμο και σβέλτο, το 3ης γενιάς Leon 1.6 TDI συνδυάζει άνεση και δυναμικά χαρακτηριστικά, χάρη και στην πλατφόρμα του ομίλου MQB και τις καλορυθμισμένες αναρτήσεις. Η απόσβεση των κραδασμών είναι πολύ καλή, ενώ μόνο σε κοφτές ανωμαλίες του οδοστρώματος θα φανεί λίγο ξερή, ειδικά πίσω.