Το Pajero συγκαταλέγεται στους θρύλους της Mitsubishi. Βρίσκεται 40 χρόνια στο «κουρμπέτι», όντας μαζί μας από το 1981. Στις τέσσερις δεκαετίες που κυκλοφορεί, έχει πουλήσει πάνω από 3,3 εκατομμύρια μονάδες και αποτελεί το αυτοκίνητο-συνώνυμο του Paris-Dakar, μετρώντας δεκάδες επιτυχίες στο φημισμένο αγώνα αντοχής.
Όλα τα ωραία, όμως, κάποτε τελειώνουν. Το 2021 είναι η τελευταία χρονιά διάθεσης του Pajero, με την παραγωγή στο εργοστάσιο του Σακαχότζι, στην Ιαπωνία, να έχει σταματήσει από το Μάρτη. Η Mitsubishi αποχαιρετά το ιστορικό 4×4 της (ακόμα και σήμερα, στην εκσυγχρονισμένη του μορφή, δεν του πάει να το αποκαλέσεις SUV) με την έκδοση Final Edition, που προορίζεται αποκλειστικά για την αγορά της Αυστραλίας. Οι διαφορές σε σχέση με τις πλούσιες εκδόσεις του Pajero, στις οποίες βασίζονται, είναι ελάχιστες και περιορίζονται στα ανάλογα σηματάκια.
Εντός υπάρχει λίγο περισσότερη διαφοροποίηση, με δερμάτινα καθίσματα , αλουμινένια πεντάλ, ηλιοροφή, ειδικά πατάκια, πλακέτες «Final Edition» και ένα δερματόδετο manual, με την επιγραφή «Final Edition» στο εξώφυλλο.
Την κίνηση του αποχαιρετιστήριου Pajero αναλαμβάνει αποκλειστικά ένας τετρακύλινδρος ντίζελ 3.2 λίτρων, με απόδοση 190 ίππων στις 3.500 σ.α.λ. και 441 Nm στις 2.000 σ.α.λ. Ένα κλασικό 5άρι αυτόματο φροντίζει για τη μεταφορά της ισχύος σε όλους τους τροχούς, η οποία παρά τα σχεδόν 2.300 κιλά του βάρους, εξασφαλίζει διόλου ικανοποιητικές επιδόσεις. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 10,4 δλ. και η τελική φτάνει στα 180 χλμ./ώρα, με μια μέση κατανάλωση της τάξης των 8,9 λίτρων/100 χλμ.
Η διάθεση του Final Edition θα περιοριστεί στα 800 κομμάτια, όμως το όνομα «Pajero» θα συνεχίσει να υπάρχει στην γκάμα της Mitsubishi με τη μορφή του Sport, που βασίζεται στο L200.