Το Renault 5 μπορεί να επιστρέφει, αλλά τη χάρη του αρχέγονου δεν μπορεί να τη συναγωνιστεί. Πόσο μάλλον όταν υπάρχουν αυτοκίνητα από τη δεκαετία του 80, πιο καινούργια κι από… τα καινούργια!
Το γαλάζιο Alpine Turbo που βλέπουμε, πρωτοκυκλοφόρησε το 1983. Σε μια εποχή που αυτοκίνητο πόλης με κινητήρα τούρμπο, ήταν κάτι πρωτάκουστο (το 1977 λανσαρίστηκε). Ο υπερτροφοδότης T3 της Garrett έκανε τον 8βάλβιδο κινητήρα των 1.397 κ.εκ. να αποδίδει 110 ίππους, χαρίζοντας στο μικρό Renault επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ. (είχε μετρηθεί και στα 8,7) και τελική 185 χλμ./ώρα. Αριθμοί ασύλληπτοι για μοντέλο της κατηγορίας, στις αρχές των 80’s μάλιστα. Εκείνη την περίοδο ταξινομήθηκε το εικονιζόμενο, που μοιάζει πραγματικά να κινείται εκτός χωροχρονικού φάσματος.
Κάθε σπιθαμή του αμαξώματος είναι γυαλιστερή και αψεγάδιαστη, κάτι που ισχύει και για τις ζάντες. Στο εσωτερικό, αν βάλεις ζελατίνες στα καθίσματα άνετα το πλασάρεις για καινούργιο. Εικόνα που εδραιώνει μια ματιά στο κοντέρ, που αναγράφει μόλις 17 χλμ.! Όχι 17.000, 17 χιλιόμετρα! Έτοιμο για το μουσείο της Renault, δηλαδή. Πριν 10 χρόνια ωστόσο, δεν είχε καμία σχέση με αυτό που βλέπουμε σήμερα. Κείτονταν εγκαταλελειμμένο κάπου στο Βέλγιο, όταν το βρήκαν Ολλανδοί και αποφάσισαν να το επαναφέρουν στην πρότερη αίγλη του. Το project της αναπαλαίωσης ολοκληρώθηκε μόλις πέρσι, χρησιμοποιώντας μόνο αυθεντικά εξαρτήματα. Φαντάζεστε λοιπόν, ότι η τιμή του βρίσκεται πολύ ψηλά. Πόσο ψηλά; Στις 24.500 ευρώ!