Η αγορά των μικρών αυτοκινήτων κατέχει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις εδώ και χρόνια τώρα, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη. Κάτι απόλυτα λογικό, μιας και τα μικρά μοντέλα που διατίθενται στο αγοραστικό κοινό προσφέρουν πολλά σε ένα πακέτο και σε προσιτές τιμές.
Δείτε ακόμα: Υβριδικό Made in Japan με 13.350 ευρώ
Εμείς, σε αυτό το αφιέρωμα εστιάσαμε αρχικά το βατό ποσό των 15.000 ευρώ και κατόπιν αναζητήσαμε συμφέρουσες προτάσεις με αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης. Μετά από μια έρευνα αγοράς καταλήξαμε σε 4 μοντέλα, τα οποία διαθέτουν μοντέρνα εμφάνιση, σβέλτες επιδόσεις, άνεση, τεχνολογία, αλλά και λογική κατανάλωση καυσίμου. Ας τα δούμε παρακάτω αναλυτικότερα!
Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS
Το μικρό γαλλικό μοντέλο είναι το δημοφιλέστερο της Citroen, σημειώνοντας εξαιρετικά υψηλές πωλήσεις (από το λανσάρισμά του το 2016 έχει ξεπεράσει τις 750.000 πωλήσεις). Για να συνεχιστεί αυτό το εμπορικό κρεσέντο, η Citroen ανανέωσε πρόσφατα το C3 προσφέροντας του, μια ελαφρώς πιο μοντέρνα εμφάνιση και έντονη προσωπικότητα. Διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης και diesel, αλλά εμείς στην παρούσα φάση θα αναλύσουμε την επιτυχημένη έκδοση με τον 1.2 λτ. PureTech κινητήρα βενζίνης, με τους 110 ίππους, με τιμή από 15.400 ευρώ!
Το Citroen C3 εξακολουθεί να ξεχωρίζει με την ιδιαίτερα αιχμηρή παρουσία του, με τους σχεδιαστές να έχουν συνδυάσει εξαιρετικά τις καμπύλες του αμαξώματός του με όμορφες στιλιστικές λεπτομέρειες. Σημείο αναφοράς στο Citroen C3 είναι τα στενά LED φώτα ημέρας, αλλά και τα προαιρετικά προστατευτικά Airbumps. Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω, η Citroen προσφέρει μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης για να φέρουν το C3 στα γούστα τους!
Η καμπίνα του ανανεωμένου Citroen C3 δεν έχει τρομερές διαφορές από το προηγούμενο μοντέλο, αλλά θα εκτιμήσετε δεόντως την προσθήκη των ακόμα πιο αναπαυτικότερων καθισμάτων Advanced Comfort. Από εκεί κι έπειτα, εντύπωση προκαλεί ο minimal σχεδιασμός, όπου οι περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου είναι ενσωματωμένες στην οθόνη, όπως είναι ο κλιματισμός, το ηχοσύστημα, η επικοινωνία μέχρι και η απενεργοποίηση του start/stop. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα φυσικά χειριστήρια να είναι ελάχιστα και σίγουρα θα χρειαστείτε χρόνο εξοικείωσης. Χωροταξικά τώρα, τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα μετακινούνται με περισσή άνεση, αλλά κι οι αποσκευές τους, στο πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων.
Διαβάστε επίσης: Υβριδικά μικρά αυτοκίνητα σε χαμηλές τιμές
Ο κινητήρας τώρα, ο 1.2 λίτρων PureTech με τους 110 ίππους ταιριάζει γάντι με το μπριόζικο παρουσιαστικό του C3. Κι αυτό γιατί προσφέρει σβέλτες επιδόσεις, χαρακτηριστικό το οποίο ενισχύεται κι από την καλή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων. Η δύναμη απλώνεται σε όλο το φάσμα στροφών, με τη ροπή των 205 Nm να βοηθάει στο τράβηγμα από χαμηλά. Αυτό που θα σας εντυπωσιάσει, είναι το γεγονός, πως ο εν λόγω κινητήρας συνδυάζει με άνεση πολύ καλές επιδόσεις με λογική κατανάλωση καυσίμου.
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, το Citroen C3 τιμά τις γαλλικές καταβολές του, μιας και δίνει προτεραιότητα στην άνεση με τα ταξίδια στην εθνική οδό να είναι απόλαυση. Χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι είναι πλαδαρό σε δρόμο με στροφές. Τουναντίον, αν το λέει η καρδούλα σας θα σας το ευχαριστηθείτε και με τα παραπάνω όσο κι αν το πιέσετε!
Τιμή: από 15.400 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 90 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα ειδοποίησης ξεκούρασης οδηγού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, σύστημα πολυμέσων με μονόχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.199 κ.εκ., Ισχύς: 110/5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 205/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 9,4 δλ., Τελική ταχύτητα: 198 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,4 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 100 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
Δείτε ακόμα: 100 νέα αυτοκίνητα χωρίς τέλη κυκλοφορίας
Renault Clio 1.0 TCe 100 PS
Το Clio είναι το πιο επιτυχημένο μοντέλο του ομίλου Renault παγκοσμίως, με πάνω από 15 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1990 που παρουσιάστηκε. Τώρα βρίσκεται στην 5η κατά σειρά γενιά του, όπου όπως δείχνουν τα δεδομένα είναι κι η πλέον ολοκληρωμένη. Ως εκ τούτου έχει κερδίσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού τόσο με την δυναμική του εμφάνιση, όσο και με τις οδηγικές αρετές του. Μια καλή πρόταση αγοράς είναι αυτή με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.000άρη κινητήρα βενζίνης των 100 ίππων, η οποία προσφέρεται από 14.890 ευρώ.
Στον τομέα της εμφάνισης, οι σχεδιαστές της Renault δεν θέλησαν να ρισκάρουν και δεν το παράκαναν με μεγάλες αλλαγές στην σχεδίαση, διατηρώντας το επιτυχημένο σχήμα, αναβαθμίζοντας τις γραμμές προσεγμένα. Τα χαρακτηριστικά εμπρός φώτα LED σχήματος «C», η νέα μάσκα με το μεγαλύτερο σήμα, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες εμπρός-πίσω και τα επίσης νέα φανάρια πίσω αποσαφηνίζουν στα βλέμματα πως έχουν να κάνουν με το νέο Clio.
Εξαιρετικές εντυπώσεις αφήνει κι η καμπίνα όμως του μικρού γαλλικού μοντέλου. Αρχικά αναβαθμίστηκε η ποιότητα των υλικών που απαρτίζουν το ταμπλό, με το πλέον εντυπωσιακό κομμάτι του εσωτερικού να είναι η οθόνη αφής των 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Από εκεί κι έπειτα διακρίνεται το πιο σπορ τιμόνι, αλλά κι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με μέγεθος από 7 έως 10 ίντσες, ανάλογα την έκδοση. Οι προσφερόμενοι χώροι για τέσσερα άτομα είναι άνετοι, με τον χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 366 λίτρα.
Κάτω από το καπό φιλοξενείται ένας 1.000άρης turbo κινητήρας 100 ίππων, που κινεί με περισσή άνεση το γαλλικό μικρό αμάξωμα. Η ελαστικότητα του μοτέρ ικανοποιεί περισσότερο από τις στροφές που αποδίδεται η ροπή και πάνω, ενώ κινεί σβέλτα το αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ.) και ο οδηγός δεν θα νιώσει ότι του λείπει δύναμη.
Διαβάστε επίσης: Το φθηνότερο αυτοκίνητο με 0€ τέλη κυκλοφορίας
Εξίσου γλυκιά είναι η γεύση που αφήνει το Renault Clio και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Συνδυάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο άνεση και δυναμισμό, κάτι που οφείλεται στη νέα πλατφόρμα που βασίζεται το Clio. Αυτή εξασφαλίζει πολύ καλή ακαμψία, ενώ οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) ενισχύουν την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου που προφέρει το νέο Clio. Στοιχεία που εκτιμώνται δεόντως και κάνουν πιο ξεκούραστες τις μετακινήσεις, είναι ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και ο ποιοτικός τρόπος που περνάει το αυτοκίνητο πάνω από λακκούβες και διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος, δίχως να μεταφέρονται στο εσωτερικό κραδασμοί και χτυπήματα.
Τιμή: από 14.890 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 90 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, cruise control, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, σύστημα διατήρησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 100/5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 160/2.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,8 δλ., Τελική ταχύτητα: 187 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,4 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 100 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
Nissan Micra 1.0 IG-T 100 PS
Ένα αειθαλές μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας, το οποίο μαζί με το Qashqai αποτελούν την αιχμή του δόρατος στο κυνήγι των πωλήσεων. Το Micra το οποίο βρίσκεται στην 5η του γενιά, διακρίνεται πλέον για το εξαιρετικά δυναμικό παρουσιαστικό του, αλλά και την γκάμα κινητήρων του, βενζίνης και diesel. Μια ενδιαφέρουσα πρόταση είναι ο 1.000άρης βενζίνης (αντικατέστησε το 900άρι μοτέρ των 90 ίππων) με τους 100 ίππους, ο οποίος προσφέρεται από 14.890 ευρώ. Ο κινητήρας είναι αρκετά ελαστικός, τραβώντας ικανοποιητικά από χαμηλά, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα στο κοντέρ να έρχονται σε 10,9 δλ., με τη βελόνα να τερματίζει στα 184 χλμ./ώρα. Πέρα από τις μηχανικές αρετές, το Micra θα ικανοποιήσει κι όσους θέλουν να αποκτήσουν ένα δυναμικό αυτοκίνητο το οποίο θα τους ερεθίζει το οπτικό τους νεύρο. Το εμπρόσθιο τμήμα, είναι το πλέον εμφατικό, με τη V μάσκα και τα μεγάλα φωτιστικά σώματα να κεντρίζουν το βλέμμα, ενώ οι κρυμμένες χειρολαβές για τις πίσω πόρτες δίνουν μια κουπέ αίσθηση.
Δείτε ακόμα: Αυτοκίνητα με γκάζι από 4 ευρώ/100 χλμ.
Το εσωτερικό του Micra διακρίνεται για το μοντέρνο του σχεδιασμό, τον ευχάριστο διάκοσμο και την προσεγμένη ποιότητα, την οποία ενισχύει το παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό. Οι χώροι για τους πίσω ικανοποιούν, όπως κι ο χώρος αποσκευών των 300 λίτρων που διαθέτει και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Στο δρόμο το Micra είναι ευχάριστο, επιτρέποντας στον οδηγό του να εκμεταλλευτεί σε κάθε διαδρομή το σφιχτό set up της ανάρτησης, αλλά και το στιβαρό πλαίσιο. Σε δρόμο με στροφές οι κλίσεις είναι λογικές για το χαρακτήρα του μοντέλου, με το τιμόνι να προσφέρει όση πληροφόρηση χρειάζεται ο οδηγός του. Σε καθημερινούς ρυθμούς το σφιχτό setup δεν θα κουράσει, αλλά θα εντός της καμπίνας περνάνε κάποιες αναταράξεις από τυχόν κακοτράχαλο οδόστρωμα. Σε ταχύτητες ταξιδιού, όμως, το Micra χαρακτηρίζεται από εξαιρετική σταθερότητα και χαμηλό επίπεδο θορύβου.
Τιμή: από 14.890 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 100,94 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, σύστημα ενεργής πέδησης, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 7 ιντσών, cruise control
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 100/5.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 160/2.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,9 δλ., Τελική ταχύτητα: 184 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,5 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 103 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force 125 PS
Πάνω από δυο δεκαετίες και εκατομμύρια πωλήσεις μετά το ντεμπούτο του Yaris, η ολοκαίνουργια 4η γενιά του μικρού μοντέλου της Toyota παρουσιάζεται με ένα εντελώς διαφορετικό «κουστούμι», αλλά και τεχνολογικά αναβαθμισμένη.
Διαβάστε επίσης: Τα SUV με τα φθηνότερα άλογα της αγοράς
Εμείς, σύμφωνα με το budget που έχουμε θέσει, η έκδοση που προτείνουμε είναι η Dynamic Force με τους 125 ίππους, που είναι κι η ταχύτερη από τις αγοραστικά διαθέσιμες. Αλλά η δύναμη του κινητήρα μπαίνει σε 2η μοίρα (για αρχή), μιας και η εμφάνιση του αυτοκινήτου είναι αυτή που συγκεντρώνει όλο το ενδιαφέρον, αλλά και διθυραμβικά σχόλια.
Ξεκινώντας με το εμπρός μέρος, αυτό διακρίνεται από έναν πρωτόγνωρο δυναμισμό για τα δεδομένα του μοντέλου, με αιχμηρά φωτιστικά σώματα και μεγάλες εισαγωγές στον προφυλακτήρα, ιδιαίτερου σχήματος μάλιστα. Το πίσω μέρος επίσης δεν έχει σχέση με το απερχόμενο Yaris, καθότι πολύ πιο μυώδες, ενώ εντύπωση προκαλούν τα έντονα τονισμένα πίσω φτερά. Τα φωτιστικά σώματα, που ενώνονται με μια λωρίδα, και η έντονη καμπύλη της οροφής στο σημείο επαφής με τον τρίτο όγκο κερδίζουν επίσης τις εντυπώσεις.
Επιφωνήματα ενθουσιασμού θα ακουστούν από την πρώτη επαφή σας με την καμπίνα του δημοφιλούς ιαπωνικού μικρού μοντέλου! Το ψηφιακό καντράν, με τα δυο κυκλικά όργανα (από την εξοπλιστική έκδοση Style και άνω) και την οθόνη LCD ανάμεσά τους, και η κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών (7 ιντσών στη βασική έκδοση) προσδίδουν νεανικότητα, αλλά και high tech αύρα. Οι χώροι επιβατών ικανοποιούν, αλλά αν έχουμε και έναν τρίτο επιβάτη αυτός θα νιώσει ότι θα χρειαστεί λίγο παραπάνω χώρο!
Ο 1.500άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας (3κυλινδρος παρακαλώ) κυριολεκτικά γαζώνει, ενώ το έντονο τράβηγμα από τις μόλις 1.300 σ.α.λ., ενθουσιάζει και τον πλέον απαιτητικό, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις. Κάτι για το οποίο συνδράμει και η εξαιρετική κλιμάκωση του κιβωτίου. Έτσι το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9 δλ., και η τελική σταματάει στα 180 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: Όλα τα ντίζελ αυτοκίνητα έως 1.600 κ.εκ. (+τιμές)
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς τώρα, από τα πρώτα μέτρα φαίνεται πως η πλατφόρμα TGNA βοηθάει τα μάλα, μιας και συνδυάζει εξαιρετική στιβαρότητα χωρίς να γίνονται εκπτώσεις στην άνεση. Σε δρόμο με στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι πολύ μικρές, με την ανάρτηση να προσφέρει κράτημα, φιλτράροντας παράλληλα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στην εθνική και με χιλιόμετρα στο κοντέρ, το Yaris δεν υπολείπεται σε ποιότητα κύλισης αποδεικνύοντας ότι μπορεί να είναι με άνεση το αυτοκίνητο της οικογένειας προσφέροντας τα πάντα σε ένα πακέτο!
Τιμή: από 15.550 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 112,70 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, συστήματα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής κατεύθυνσης, αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, ζάντες αλουμινίου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.490 κ.εκ., Ισχύς: 125/6.600 PS/σ.α.λ., Ροπή: 153/4.800 – 5.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 9,0 δλ., Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,0 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 115 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.