Τα τροχαία ατυχήματα με φορτηγά αυξάνονται εκθετικά. Το 2018, για παράδειγμα, καταγράφηκαν 11.542 περιστατικά, σημειώνοντας άνοδο 25% συγκριτικά με το 2010. Τάση που, σύμφωνα με τους ειδικούς, οφείλεται στην ραγδαία αύξηση της παρουσίας των επαγγελματικών οχημάτων στους δρόμους. Εφόσον κυκλοφορούν περισσότερα φορτηγά, λοιπόν, τόσο πιθανότερο είναι ένα ατύχημα με εμπλοκή τους. Η Scania δίνει ιδιαίτερη σημασία στην ασφάλεια των οχημάτων της, έχοντας μάλιστα το βλέμμα στραμμένο και στο μέλλον.
Δείτε ακόμα: Έτσι η Scania δοκιμάζει τα φορτηγά της (+video)
Όπως στα αυτοκίνητα, το μέλλον των φορτηγών περνάει από την πρίζα. Όλες οι μεγάλες εταιρίες του χώρου (DAF, Iveco, MAN, Mercedes, Volvo, Scania) δοκιμάζουν ηλεκτρικά οχήματα, σε πάσης φύσεως συνθήκες. Από τις οποίες, εξυπακούεται δεν λείπουν οι δοκιμές πρόσκρουσης. Ειδικότερα για τα ηλεκτρικά, που μια σύγκρουση μπορεί να σημάνει καταστροφικά αποτελέσματα λόγω ρήγματος στη συστοιχία μπαταριών, προκαλώντας πυρκαγιά ή και έκρηξη. Έχουμε δει αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα να τυλίγονται στις φλόγες, είτε κατά τη διάρκεια της φόρτισης, είτε χωρίς ιδιαίτερο λόγο. Φανταστείτε κάτι τέτοιο, σε μέγεθος φορτηγού.
Δείτε επίσης: Scania R500 ρίχνει καρότσες σε Mercedes-Benz Actros
Για τον λόγο αυτό, η Scania πραγματοποιεί προσομοιώσεις και πραγματικά crash tests, με τη συμμετοχή κανονικών αυτοκινήτων. Στην προκειμένη, τον άτυχο ρόλο αναλαμβάνει ένα VW Golf που εμβολίζει τον τράκτορα στο πλάι, εκεί που κανονικά υπάρχει το ρεζερβουάρ. Βέβαια και εδώ δεξαμενή καυσίμου είναι, αλλά διαφορετική. Η σουηδική εταιρία δοκιμάζει την αντοχή της μπαταρίας στα φορτία που αναπτύσσονται κατά τη σύγκρουση, δοκιμασία που περνάει με άριστα. Η ταχύτητα πρόσκρουσης του Golf δεν γνωστοποιείται, αλλά κρίνοντας από το πώς έγινε μετά το «μπαμ» και λαμβάνοντας υπόψη τα στάνταρ του EuroNCAP, πρέπει να μιλάμε για τουλάχιστον 50 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: Πόσο γερή λαμαρίνα είχαν τα παλιά αυτοκίνητα; (+video)