Τα αυτοκίνητα της Lada έχουν σίγουρα προοδεύσει σε μεγάλο βαθμό συγκριτικά με τα απαρχαιωμένα μοντέλα του παρελθόντος, με μόνη εξαίρεση το 4×4 (Niva), το οποίο έχει αλλάξει ελάχιστα από το 1977 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Ωστόσο και τα σύγχρονα Lada παραμένουν πίσω σε τεχνολογία.
Δείτε ακόμα: Αυτοκινητάκι ή το Lada των 730.000 δρχ.; (+video)
Στην Ελλάδα πουλήθηκαν αρκετά Lada τις δεκαετίες του 1980 και 1990, όπως ήταν το Niva, το Lada 1200 με το χαρακτηριστικό τετράγωνο σεντάν αμάξωμα και το πιο σύγχρονο Samara. Το τελευταίο παρουσιάστηκε στην πρώτη γενιά του το 1984 και έγινε δημοφιλές με το 5θυρο κυρίως αμάξωμά του, ενώ υπήρχε ακόμα 3θυρο (πιθανώς να θυμάστε τις σπορ εκδόσεις του με τις αεροτομές, ζάντες κ.λπ.), σεντάν και το πολύ σπάνιο κάμπριο.
Το Samara, ήταν (μετά το Niva) το δεύτερο αυτοκίνητο της Avtovaz που εξέλιξε χωρίς τη βοήθεια άλλης αυτοκινητοβιομηχανίας (π.χ. της Fiat) και είχε στόχο να διεισδύσει στις απαιτητικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Μπορεί να πωλούνταν σε χαμηλές τιμές, ωστόσο ήταν αισθητά υποδεέστερο έναντι άλλων ισχυρών ευρωπαϊκών και ιαπωνικών ανταγωνιστικών μικρομεσαίων μοντέλων. Οι κάτοχοί του έλεγαν ότι ήταν ένα γερό αυτοκίνητο, όπως το Lada 1200, που είχε το χαρακτηρισμό του «τανκς».
Δείτε ακόμα: Πωλούνται 30 Lada Niva Euro6 με 0 χιλιόμετρα
Πόσο άντεχε όμως στην πραγματικότητα το Lada Samara σε ένα τυπικό crash test, σαν αυτά του Euro NCAP; Η προστασία που προσέφερε στους επιβάτες του σε μια σύγκρουση ήταν ουσιαστικά μηδαμινή, αφού το πλαίσιο κατέρρεε, ο οδηγός εγκλωβίζονταν και αν δεν σκοτώνονταν σε μια αντίστοιχη πραγματική περίπτωση, θα έφερε πολλούς και σοβαρούς τραυματισμούς. Ακόμα και αερόσακους να είχε τότε, δεν θα μπορούσαν να βοηθήσουν κάπου, γιατί δεν άντεχε η δομή του αμαξώματος.
Παρακολουθείστε παρακάτω και το βίντεο με τα crash tests του Lada Samara: