Η Volkswagen παρουσίασε για πρώτη φορά στο 37ο International Vienna Motor Symposium το νέο κινητήρα 1.5 λτ. TSI. Το μηχανικό αυτό σύνολο θα λανσαριστεί στα τέλη του 2016 σε εκδόσεις ισχύος μεταξύ 97 και 150 ίππων. Μεταξύ των σημείων αναφοράς του εν λόγω μοτέρ είναι το τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε κινητήρα με ανάφλεξης.
Για την επίτευξη των μελλοντικών στόχων ακόμα χαμηλότερων καταναλώσεων και εκπομπών ρύπων, ο νέος EA211 TSI evo κινητήρας, διαθέτει μια σειρά από τεχνικές καινοτομίες. Το αποτέλεσμα είναι η απόδοση της μέγιστης ροπής από τις μόλις 1.300 σ.α.λ. σε ταχύτερο χρόνο κατά 35% και η μείωση της κατανάλωσης έως 1 λτ./100 χλμ. Σε σχέση με τον προηγούμενο 1.4 λτ. 125 PS κινητήρα, ο νέος 1.5 λτ. TSI των 130 ίππων μεταξύ 4.750 – 5.500 σ.α.λ. και 200 Nm ροπής μεταξύ 1.300 – 4.500 σ.α.λ. με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων είναι πιο οικονομικός κατά 10%.
Τα χιτώνια στον αλουμινένιο στοφαλοθάλαμο για την έκδοση των 150 ίππων είναι επικαλυμμένα με atmospheric plasma spray (APS), εξασφαλίζοντας καλύτερη λίπανση και κατ’επέκταση χαμηλότερες τριβές και φθορές. Πλήρως ανασχεδιασμένες είναι και οι κυλινδροκεφαλές με βελτιστοποίηση της ψύξης για καλύτερη απαγωγή της θερμότητας.
Το νέο αυτό μηχανικό σύνολο θα αντικαταστήσει τους 1.4 TS Iκινητήρες που χρησιμοποιούνται ευρέως σε πάρα πολλά μοντέλα του ομίλου VW και πιθανώς στο πρώτο μοντέλο που θα τοποθετηθεί είναι στο “φρεσκαρισμένο” Golf.