Μόλις πριν από λίγα λεπτά η Volkswagen παρουσίασε το φουτουριστικό plug-in υβριδικό XL1 παραγωγής, το οποίο με κατανάλωση καυσίμου μόλις 0,9 λτ./100 χλμ. είναι το πιο οικονομικό αυτοκίνητο παγκοσμίως. Το πισωκίνητο XL1 κινείται από ένα υβριδικό σύνολο με 2κύλινδρο TDI κινητήρα 0.8 λίτρων (θα εφοδιάσει και το up! και προέρχεται από τον 1.6 TDI) ισχύος 48 ίππων, τοποθετημένο στον πίσω άξονα και ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 27 ίππων (τοποθετημένο εμπρός), DSG7 κιβώτιο ταχυτήτων και μπαταρία ιόντων λιθίου.
Η συνδυαστική του απόδοση φτάνει τους 69 ίππους και τα 140 Nm ροπής και είναι υπεραρκετή για να το κινήσει αρκετά σβέλτα και να του χαρίζει αυτονομία 500 χιλιομέτρων με δεξαμενή καυσίμου 10 λίτρων! Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 12,7 δευτερόλεπτα, ενώ οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 21 γρ./χλμ. Μάλιστα το Volkswagen XL1 μπορεί να κινηθεί μόνο με την ηλεκτρική ενέργεια για αποστάσεις έως 50 χιλιόμετρα.
Το ιδιαίτερα φουτουριστικής σχεδίασης κατασκευασμένο από ανθρακόνημα αμάξωμά του με θέσεις για 2 επιβάτες και χώρο αποσκευών 120 λίτρων έχει μήκος 3.888 χλστ., πλάτος 1.665 χλστ., ύψος μόνο 1.153 χλστ. μεταξόνιο 2.224 χλστ., ζυγίζει 795 κιλά και ο αεροδυναμικός του συντελεστής είναι μόλις Cd 0,189, όταν για παράδειγμα σε ένα «καθημερινό» αυτοκίνητο κυμαίνεται γύρω στο 0,30.
Η ανάρτησή του αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και η πίσω είναι αλουμινένια, οι δίσκοι των φρένων είναι κατασκευασμένοι από ανθρακόνημα και τα πολύ στενά ελαστικά με τις ζάντες από μαγνήσιο έχουν διαστάσεις 115/80 R15 εμπρός και 145/55 R16 πίσω.
Στο εσωτερικό η σχεδίαση είναι πολύ λιτή αλλά με υψηλή τεχνολογία, αφού υπάρχουν ορατές επιφάνειες κατασκευασμένες από ανθρακόνημα, ενώ οι εξωτερικοί καθρέπτες έχουν αντικατασταθεί από κάμερες με οθόνες τοποθετημένες στις επενδύσεις των θυρών. Οι τελευταίες ανοίγουν προς τα πάνω εξασφαλίζοντας άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από το φουτουριστικό Volkswagen XL1.