Η Volkswagen Motorsport αναπτύσσει το πρώτο αγωνιστικό της αυτοκίνητο που βασίζεται στο έβδομης γενιάς Golf. Το εικονιζόμενο πρωτότυπο Golf έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με τους κανονισμούς TCR (Touringcar Racer International Series) και θα είναι διαθέσιμο για την αγωνιστική περίοδο από το 2016 και μετά. Για να επιταχυνθεί η εξέλιξη του νέου αγωνιστικού Golf, οι δοκιμές του θα γίνουν και κάτω από πραγματικές συνθήκες. Ο συνεργάτης της VW Motorsport, η Liqui Moly Team Engstler θα τρέξει δύο αυτοκίνητα στον όγδοο γύρο του TCR, στο Red Bull Ring της πόλης Spielberg, Αυστρία.
Σε σχέση με το Golf παραγωγής που βασίζεται, το αγωνιστικό φέρει πολλές απαραίτητες αλλαγές. Τα «φουσκωμένα» φτερά λόγω των πλατύτερων μετατροχίων, οι 18άρες αγωνιστικές ζάντες, ο αεραγωγός στο εμπρός καπό και η μεγάλη πίσω «φτερούγα» από ανθρακόνημα, αποτελούν ορισμένα από τα ξεχωριστά του γνωρίσματα. Παράλληλα, η ανάρτηση έχει χαμηλώσει κατά 40 χιλιοστά, ενώ στο εσωτερικό έχει αφαιρεθεί κάθε περιττό στοιχείο, έχει προστεθεί roll-cage και δεξαμενή ασφαλείας, σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA.
O 2λιτρος κινητήρας που το εφοδιάζει αποδίδει 330 ίππους και 410 Nm ροπής και η μετάδοση γίνεται μέσω DSG κιβωτίου ταχυτήτων με paddles στο τιμόνι. Η Volkswagen Motorsport σε συνεργασία με το αγωνιστικό τμήμα της SEAT που έχει μακροχρόνια εμπειρία από το Leon Cup Racer αναπτύσσουν από κοινό το αυτοκίνητο και στο στήσιμό του για να είναι κατάλληλα προετοιμασμένο για να δώσει σκληρές μάχες στις πίστες.