Το νέας γενιάς W12 TSI κινητήρα παρουσίασε το Volkswagen Group στο φετινό Motor Symposium ο οποίος είχε κάνει την εμφάνισή του πριν από 13 χρόνια και τοποθετήθηκε σε κορυφαία μοντέλα των Volkswagen, Audi και Bentley. Μερικές από τις βελτιώσεις και νέες εξελίξεις που φέρει είναι η ένωση των δύο μεθόδων καύσης, του άμεσου ψεκασμού FSI της Audi και το σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων TMPI της Bentley με εξελιγμένα συστήματα και εξαρτήματα.
Στις βελτιώσεις περιλαμβάνονται επίσης κύλινδροι με επίστρωση APS (Air Plasma Spraying), κύκλωμα λαδιού κατάλληλο για εκτός δρόμου χρήση με εναλλασσόμενη αντλία λαδιού, διπλό ψεκασμό καυσίμου με υψηλή άμεση πίεση και χαμηλή στην εισαγωγή, twin-scroll turbo, απενεργοποίηση κυλίνδρων και σύστημα start/stop. Επίσης, προσαρμοζόμενα υδραυλικά αμορτισέρ στον κινητήρα χρησιμοποιούν ηλεκτρομαγνητικούς ενεργοποιητές για την εξουδετέρωση των κραδασμών.
Ο προηγμένης τεχνολογίας W12 TSI, είναι -σύμφωνα με την Volkswagen- ο πιο οικονομικός 12κύλινδρος κινητήρας στην πολυτελή κατηγορία και με εκπομπές CO2 λιγότερες από 250 γρ./χλμ. Η απόδοσή του ανέρχεται στους 608 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 900 Nm ροπής μεταξύ 1.500 και 4.500 σ.α.λ. Από πλευράς επιδόσεων και ανάλογα το μοντέλο, το μηχανικό αυτό σύνολο θα προσφέρει επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από τέσσερα δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα θα ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα.