Μετά την παρουσίαση του νέου Golf η Volkswagen προχώρησε και στην διαχρονικά καυτή έκδοση αυτού, την GTI. Το νέο Golf GTI διακρίνεται για το σπορτίφ του προφίλ σχεδιαστικά ενώ όπως πάντα αυτό βασίζεται στις κόκκινες λωρίδες της εμπρός μάσκας και τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου, αλλά και στις δύο απολήξεις της εξάτμισης. Την ίδια συνταγή και με το παρελθόν ακολούθησε η VW και στο εσωτερικό του GTI με τις κόκκινες ραφές και τις καρό επενδύσεις να αποτελούν το χαρακτηριστικό στοιχείο και αυτής της έκδοσης.
Το Golf GTI βέβαια συγκεντρώνει το ενδιαφέρον αρχικά με τον κινητήρα του, ο οποίος είναι χωρητικότητας 2 λίτρων (TSI) και αποδίδει 220 ίππους (10 παραπάνω από το προηγούμενο), ενώ προαιρετικά θα μπορεί να εφοδιαστεί με ένα κιτ βελτίωσης που θα αυξάνει την απόδοση κατά 10 ίππους. Σε κάθε περίπτωση η κατανάλωση του δίλιτρου κινητήρα δεν θα ξεπερνά τα 6,6 λτ./100 χλμ. με την “νορμάλ” έκδοση να απαιτεί 6,6 δλ. για την επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα και την τελική του να ανέρχεται στα 246 χλμ./ώρα, ενώ η βελτιωμένη απαιτεί 6,5 δλ. και έχει τελική 250 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Η σπορ ανάρτηση σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον εμπρός άξονα αναμένεται να δώσουν και σε αυτό το GTI σπορ οδηγικό χαρακτήρα.