To Toyota Corolla είναι από τα πιο αναγνωρίσιμα αυτοκίνητα παγκοσμίως, με πωλήσεις που έχουν ξεπεράσει τα 40 εκατομμύρια οχήματα από το 1966 που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά, ενώ κατασκευάζεται σε 16 εργοστάσια και πωλείται σε 150 χώρες. Το 11ης γενιάς Corolla εμφανίζεται εκσυγχρονισμένο και αναβαθμισμένο σε όλα τα επίπεδα και είναι σε θέση να ικανοποιήσει τις ανάγκες ενός οικογενειάρχη που αναζητά ένα μικρομεσαίο σεντάν ευρύχωρο, ευκολοδήγητο, άνετο και με χαμηλή κατανάλωση στην έκδοση με το ντίζελ κινητήρα των 1.4 λτ.
Οι τιμές του Corolla κρίνονται λογικές για την κατηγορία και τις διαστάσεις του μοντέλου (μήκος 4,62 μ.), αφού κοστίζει από 16.330 ευρώ (15.370 ευρώ με απόσυρση) με τον 1.33 λτ. κινητήρα των 99 ίππων. Το ισχυρότερο 1.600άρι των 132 ίππων πωλείται από 17.980 ευρώ (16.650 ευρώ με απόσυρση) και το πιο οικονομικό σε κατανάλωση ντίζελ 1.4 D-4D 90 HP ξεκινά από τις 18.360 ευρώ (17.400 ευρώ με απόσυρση). Παράλληλα, έως τις 31/1/2016 προσφέρεται με όφελος ίσο με την αξία της απόσυρσης (έως 1.430 ευρώ).
Ευρύχωρο εσωτερικό για επιβάτες και αποσκευές
Το εσωτερικό του Toyota Corolla με την συντηρητική σχεδίαση κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με τους άνετους χώρους του. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας υπάρχει αρκετό διαθέσιμο πλάτος και πολύς αέρας για τα πόδια χάρη και στο μακρύ μεταξόνιο των 2,7 μέτρων, ενώ η έλλειψη του ψηλού τούνελ στο κέντρο διευκολύνει σημαντικά τη μετακίνηση ενός τρίτου ατόμου. Μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 452 λίτρων, ωστόσο οι τονισμένοι θόλοι των τροχών και τα μπράτσα του καπό (αντί π.χ. για αμορτισέρ) μειώνουν την πλήρη εκμετάλλευσή του. Στον τομέα της ποιότητας παρουσιάζεται προσεγμένο από πλευράς υλικών λόγω της χρήσης μαλακών στην υφή πλαστικών, ωστόσο στην συναρμογή είναι υπαρκτές μικροατέλειες. Πλήρης και με ευανάγνωστες ενδείξεις είναι ο πίνακας οργάνων, τα επιμέρους χειριστήρια είναι εύχρηστα, όπως και η οθόνη αφής 6,1 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Toyota Touch2 (δεν περιλαμβάνεται στην αρχική έκδοση), ωστόσο το ψηφιακό ρολόι δεξιά στην κονσόλα εκτός από παλιομοδίτικο βρίσκεται και μακριά από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Καλή είναι η θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις για το αναπαυτικό κάθισμα και το τιμόνι.
Εστιασμένο στην άνεση στο δρόμο
Το Toyota Corolla προσφέρει αυτό ακριβώς που περιμένει ο αγοραστής ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Πολύ καλή άνεση από την ανάρτηση με τη μαλακή ρύθμιση και χαμηλό θόρυβο κύλισης. Η σταθερότητα που παρουσιάζει το μακρύ αμάξωμά του στις ευθείες εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό του ακόμα και σε πιο γρήγορες ταχύτητες. Στις στροφές οι κλίσεις γίνονται αισθητές όταν πιεστεί, ωστόσο το αυτοκίνητο παραμένει ουδέτερο και με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση ικανοποιεί σε αμεσότητα και τα φρένα του είναι αποτελεσματικά, όμως σε κάθε περίπτωση το Corolla απευθύνεται σε συντηρητικούς οδηγούς.
Ικανοποιεί ο ντίζελ των 1.4 λτ. σε απόδοση και κατανάλωση
Από τον 8βάλβιδο κινητήρα πετρελαίου 1.4 D-4D των 90 ίππων δεν μπορεί να περιμένει κανείς θαύματα από πλευράς επιδόσεων την στιγμή που έχει να αντιμετωπίσει ένα αμάξωμα καθαρού βάρους 1.320 κιλών, πόσο μάλλον όταν φορτωθεί με τα οικογενειακά βάρη. Στις χαμηλές στροφές (περίπου κάτω από τις 1.800 σ.α.λ.) παρουσιάζει υστέρηση ισχύος, όμως από εκεί και πάνω που αποδίδεται η ροπή των 205 Nm βελτιώνεται η απόκριση και είναι σε θέση να κρατήσει σβέλτους ρυθμούς. Κάτι που ίσως έχει βελτιωθεί στο Euro 6 μηχανικό σύνολο το οποίο αποδίδει την ίδια ροπή αλλά από τις 1.400 σ.α.λ. Από πλευράς λειτουργίας οι κραδασμοί που παρουσιάζει και ο θόρυβος είναι υπαρκτοί αλλά δεν θα ενοχλήσουν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Σε αυτό συμβάλλει και η μακριά 6η ταχύτητα του εύχρηστου επιλογέα, αφού με 130 χλμ./ώρα ο δείκτης του στροφόμετρου δείχνει περίπου 2.400 σ.α.λ. Όσο για τη κατανάλωση, το trip computer έγραψε κατά τη διάρκεια της δοκιμής 5,7 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες.
(+) Άνεση ανάρτησης, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, τιμή, καλή ποιότητα υλικών
(-) Δύναμη κινητήρα στις χαμηλές στροφές, συντηρητική εικόνα εσωτερικού, ατέλειες στη συναρμογή, κλίσεις αμαξώματος στις στροφές