Υβριδικό αυτοκίνητο ή με φυσικό αέριο; Toyota Auris στην έκδοση με το υβριδικό σύνολο Hybrid Synergy Drive ή το Golf 1.4 TGI με τον κινητήρα διπλού καυσίμου, ο οποίος καίει και φυσικό αέριο; Δύο αυτοκίνητα ίδιας κατηγορίας (μικρομεσαία χάτσμπακ) σε παραπλήσιες τιμές καταλόγου και με πλήρη εξοπλισμό (από 23.140€ το Auris HSD και από 22.800€ το Golf 1.4 TGI DSG ή 20.850€ το manual), αλλά με διαφορετικές τεχνολογίες έχουν βασικούς κοινούς σκοπούς: Τη μέγιστη δυνατή οικονομία σε κόστος καυσίμου και την φιλικότητα στο περιβάλλον. Κάτι που το πετυχαίνουν και στην πράξη αμφότερα, αλλά με διαφορετικό τρόπο, όπως θα διαβάσετε παρακάτω.
Προβάδισμα του Golf 1.4 TGI σε επιδόσεις και οικονομία
Το μόνο κοινό στοιχείο των δύο κινητήρων είναι ότι καίνε βενζίνη, ωστόσο όπως αναφέραμε το Golf μπορεί να χρησιμοποιεί και το σημαντικά φθηνότερο φυσικό αέριο (σχεδόν 1€/kg). Το μηχανικό σύνολο του Golf είναι άμεσου ψεκασμού turbo με απόδοση 110 ίππων και 200 Nm ροπής, το υβριδικό σύνολο του Auris αποτελείται από κινητήρα 1.8 λτ. VVT-i και ηλεκτροκινητήρα, συνδυαστικής απόδοσης 136 ίππων. Στην πράξη όμως το μοτέρ του Golf δείχνει ισχυρότερο και επιταχύνει στον ίδιο χρόνο στο 0-100 χλμ./ώρα με το δυνατότερο κατά 26 ίππους Auris HSD (10,9 δλ.), ενώ το VW κερδίζει σε τελική ταχύτητα (194 χλμ./ώρα έναντι 180 χλμ./ώρα).
Σημαντικές διαφορές υπάρχουν και στα κιβώτια ταχυτήτων. Το Auris HSD εφοδιάζεται με συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων e-CVT, το Golf 1.4 TGI με το 7άρι DSG (προαιρετικό), το οποίο διαθέτει και χειροκίνητες αλλαγές και επιτρέπει καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου. Παράλληλα ο κινητήρας του Golf παρουσιάζει αισθητά λιγότερο θόρυβο σε ρυθμούς ταξιδιού, καθώς δουλεύει σε χαμηλότερες στροφές έναντι του Toyota που παράγει βουητό ειδικά κατά την πλήρη επιτάχυνση.
Στον πολύ σημαντικό τομέα του κόστους σε καύσιμα, το Golf βγαίνει νικητής με μεγάλη διαφορά, όταν γίνεται χρήση φυσικού αερίου. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, το Golf 1.4 TGI DSG καταναλώνει 3,4 κιλά/100 χλμ. φυσικού αερίου (αντιστοιχούν με 3,3 €/100 χλμ.), ενώ για το Auris η Toyota αναφέρει 3,6 λτ./100 χλμ. (5,8 €/100 χλμ. με τιμή βενζίνης 1,6€/λτ.). Με την χρήση βενζίνης, το Golf καταναλώνει 5,2 λτ./100 χλμ. (8,3 €/100 χλμ.). Κατά τη διάρκεια της δοκιμής των δύο αυτοκινήτων, το trip computer του Golf 1.4 TGI έδειξε 4,4 κιλά/100 χλμ. (4,3€/100 χλμ.) και του Auris HSD 5,7 λτ./100 χλμ. (9,1 €/100 χλμ.).
Προσόν του Auris αποτελεί ότι για απόσταση περίπου 2 χλμ. και για ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα μπορεί να κινηθεί μόνο με την χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Παράλληλα και τα δύο μοντέλα απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας λόγω των εκπομπών CO2 κάτω από το όριο των 100 γρ./χλμ.
Αισθητά καλύτερο στο δρόμο το Golf – πιο άνετο το Auris
Οι διαφορές μεταξύ των δύο αυτοκινήτων συνεχίζονται και στο δρόμο, όπου το Auris εστιάζει στην ευκολία στους χειρισμούς και στην άνεση (όπως κάθε Toyota) και το Golf σου δίνει μεγαλύτερη σιγουριά και σημαντικά καλύτερη αίσθηση. Η ανάρτηση του Auris έχει πιο μαλακή ρύθμιση και αμβλύνει ένα «κλικ» καλύτερα τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, όμως οι κλίσεις του αμαξώματος είναι έντονες υπό πίεση. Στα μείον η κακή αίσθηση του πεντάλ φρένων και η μέτρια του συστήματος διεύθυνσης. Από την άλλη πλευρά το Golf είναι πιο σφιχτό, αποπνέει περισσότερη στιβαρότητα, είναι πιο ουδέτερο στις αντιδράσεις του και πιο σίγουρο στις υψηλές ταχύτητες, ενώ ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση, απόκριση και βάρος από το τιμόνι και όχι τεχνητή «ηλεκτρική» όπως στο Auris.
Ανώτερο το Golf σε ποιότητα και χώρους επιβατών
Στο εσωτερικό των δύο δημοφιλών μικρομεσαίων αυτοκινήτων, το Volkswagen κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις στον τομέα της ποιότητας, αφού τα υλικά του είναι ανώτερα από εκείνα του Auris και έχει δοθεί περισσότερη προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια και γενικότερα αποπνέει πιο συμπαγή αίσθηση. Παράλληλα ο οδηγός του Golf νιώθει αμέσως «ένα» με το αυτοκίνητο, ενώ όπως και στο Auris η εργονομία είναι εξαιρετική. Από πλευράς χώρων για τους επιβάτες, το Golf είναι πιο ευρύχωρο στο εσωτερικό του, όμως το Auris έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (360 λτ. έναντι 291 λτ. το Golf), λόγω της ύπαρξης των δεξαμενών αποθήκευσης του φυσικού αερίου στο VW.
Συμπέρασμα
Μεταξύ των δύο αυτοκινήτων, ο νικητής ξεκάθαρα είναι το Golf 1.4 TGI 110 PS BlueMotion DSG, αφού κερδίζει το Auris HSD σε κόστος καυσίμων (με την χρήση φυσικού αερίου), σε επιδόσεις, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση και χώρους επιβατών. Στο μόνο σημείο που χάνει από το Toyota είναι στο μικρότερο χώρο αποσκευών. Όμως βασική προϋπόθεση για να προβεί κανείς στην αγορά του Golf TGI είναι να υπάρχει κοντά του πρατήριο με φυσικό αέριο.
Volkswagen Golf 1.4 TGI DSG BlueMotion (δοκιμή)
(+) Κατανάλωση – οικονομία με φυσικό αέριο, επιδόσεις, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, εργονομία, χώροι επιβατών
(-) Μικρότερο πορτ μπαγκάζ, περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού CNG
(+) Υβριδικό σύστημα, κατανάλωση, εμφάνιση, ποιότητα, άνεση ανάρτησης, ευκολία οδήγησης
(-) Οδηγική αίσθηση, ορατότητα, λιτό εσωτερικό, χώροι πίσω σε σχέση με το προγενέστερο