Το Opel Corsa και το VW Polo αποτελούν εδώ και πολλά χρόνια δύο ισχυρούς αντιπάλους στη δημοφιλή μικρή κατηγορία, ενώ το πρώτο πεντάμηνο του 2015 βρίσκονται μέσα στην πρώτη τριάδα των πωλήσεων στην χώρα μας. Ειδικά οι εκδόσεις με τους κινητήρες πετρελαίου των 1.3 λτ. στο Corsa και των 1.4 λτ. στο Polo συνδυάζουν την αρκετά ικανοποιητική ισχύ με πολύ χαμηλή κατανάλωση και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Παράλληλα οι τιμές τους είναι ανταγωνιστικές και από τον εξοπλισμό τους δεν λείπει κάτι ουσιαστικό στις αρχικές τους εκδόσεις.
Εξωτερικές διαστάσεις | ||
Μοντέλο | Corsa 1.3 CDTI | Polo 1.4 TDI |
Μήκος (χλστ.) | 4.021 | 3.972 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.746 | 1.682 |
Ύψος (χλστ.) | 1.481 | 1.453 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.510 | 2.470 |
Με παραπλήσιες τιμές και εξοπλισμό
Συγκρίνοντας τα βασικά μοντέλα με τα 5θυρα αμαξώματα, βλέπουμε ότι το Corsa 1.3 CDTI Enjoy με τιμή από 15.300 ευρώ, είναι φθηνότερο κατά 655 ευρώ από το αντίπαλο Polo 1.4 TDI 90hp Trendline. Στον εξοπλισμό τους προσφέρονται όλα τα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, ωστόσο υπάρχουν ορισμένες διαφορές: Το Corsa εφοδιάζεται και με ξεχωριστούς αερόσακους οροφής, ενώ στο Polo οι πλευρικοί αερόσακοι είναι θώρακος/κεφαλής. Επιπλέον, το Polo διαθέτει το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Multi-collision Brake), καθώς και πιο σύγχρονο σύστημα infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, αντί του «κλασικού» ράδιο CD στο Corsa.
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Μοντέλο | Corsa 1.3 CDTI | Polo 1.4 TDI |
ESP | • | • |
Αερόσακοι | 6 | 4 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 2 | 2 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | • | • |
Ράδιο CD | • | • |
Τιμή από: | 15.300 | 15.955 |
Τιμή με απόσυρση | 14.383 | 14.744 |
Πιο ροπάτος και με καλύτερες επιδόσεις ο 1.4 TDI
Ο 3κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1.4 TDI 90 hp του Polo (διατίθεται και Polo 1.4 TDI 75 hp) με την πλούσια ροπή των 230 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. παρουσιάζει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και είναι γεμάτος μετά τις 2.000 σ.α.λ., επιταχύνοντας σβέλτα το αυτοκίνητο από στάση και εν κινήσει. Θετική αίσθηση έχει το 5άρι κιβώτιο με τη μακριά κλιμάκωση (130 χλμ./ώρα με 2.400 σ.α.λ.), ωστόσο ένα πιο «πυκνό» 6 σχέσεων ίσως ταίριαζε καλύτερα. Οι κραδασμοί λόγω της 3κύλινδρης κεφαλής είναι σημαντικά περιορισμένοι όπως και ο θόρυβος και μόνο στις χαμηλές κυρίως στροφές γίνονται αντιληπτοί. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του, είναι και η κατανάλωση που κυμαίνεται σε πραγματικές συνθήκες στα 5,0 λτ./100 χλμ.
Στο Corsa, o 1.3 diesel κινητήρας έχει δεχτεί βελτιώσεις για καλύτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας και μειωμένο θόρυβο, αν και το «κροτάλισμα» είναι υπαρκτό. Συγκριτικά με τον 1.4 TDI του Polo αποδίδει 5 περισσότερους ίππους, αλλά 40 Nm ροπής λιγότερα. Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει και αυτό καλή ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, όμως οι επιδόσεις που προσφέρει είναι πιο αργές από εκείνες του Polo (βλ. πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών). Η κατανάλωσή του είναι επίσης πολύ χαμηλή και στην πράξη (κάτω από 5 λτ./100 χλμ.), κάτι στο οποίο συμβάλλει και εδώ το μακρύ 5τάχυτο κιβώτιο με τη μέτρια όμως αίσθηση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | Corsa 1.3 CDTI | Polo 1.4 TDI |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.248 | 1.422 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 3/12 |
Ταχύτητες | 5 | 5 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 95/3.750 | 90/3.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 190/1.500 | 230/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,9 | 10,9 |
80-120 χλμ./ώρα με 5η ταχ. (δλ.) | 15,5 | 13,0 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 182 | 184 |
Βάρος (κιλά) | 1.199 | 1.151 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 285 | 280 |
Κατανάλωση – CO2 | ||
Αστική (λτ./100 χλμ.) | 3,8 | 4,0 |
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.) | 3,0 | 3,1 |
Μεικτή (λτ./100 χλμ.) | 3,3 | 3,4 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 87 | 88 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 0 | 0 |
Περισσότερο άνετο το Corsa, καλύτερο σε αίσθηση το Polo
Αμφότερα τα μικρά ντίζελ αυτοκίνητα εστιάζουν στην άνεση και όχι στην παροχή σπορτίφ αίσθησης στο δρόμο. Το Corsa μπορεί να βελτιώθηκε σε πολλά σημεία, ωστόσο βασίζεται στην πλατφόρμα του προηγούμενου η οποία έχει δεχθεί αλλαγές με σημαντικότερη εκείνη του υποπλαισίου στήριξης της εμπρός ανάρτησης αλλά και του ημιάκαμπτου πίσω άξονα. Η βασικότερη βελτίωση αφορά την προσφερόμενη άνεση από την ανάρτηση και την καλύτερη κύλισης, που είναι καλύτερες από του Polo. Οι κλίσεις σε δρόμο με στροφές δεν είναι ενοχλητικές με το Corsa έτσι να επιδεικνύει σταθερότητα αλλά και ουδέτερη συμπεριφορά όταν πιεστεί. Η οδηγική αίσθηση δεν είναι το δυνατό σημείο του νέου Corsa, αφού πρωτίστως το τιμόνι δεν παρέχει καλή πληροφόρηση, ενώ και ο επιλογέας ταχυτήτων είναι ασαφής σε κούμπωμα. Αντίθετα πολύ καλή αίσθηση έχουν τα φρένα.
Το Polo από την άλλη πλευρά μειονεκτεί ως προς την αίσθηση του πεντάλ των φρένων, όχι όμως και σε αποτελεσματικότητα. Η πληροφόρηση που προσφέρει το μικρό VW στο δρόμο είναι καλύτερη μέσω του νέου ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης και του πλαισίου που αποπνέει πιο συμπαγή αίσθηση. Η ανάρτησή του είναι σωστά ρυθμισμένη έτσι ώστε να συνδυάζει με κατάλληλο τρόπο την προσφερόμενη άνεση με την σταθερότητα στο δρόμο, χωρίς να αφήνει το αμάξωμα να «πλέει» και να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς. Τα όρια πρόσφυσης που παρουσιάζει το Polo είναι αυξημένα και θα αρχίσει να γλιστράει ελεγχόμενα και προοδευτικά μέχρι να επέμβει το ESP και διακόψει ομαλά κάθε τάση αποσταθεροποίησης.
Κερδίζει σε ποιότητα το Polo και σε χώρους το Corsa
Στο νέο Corsa το εσωτερικό του είναι πλήρως αναβαθμισμένο τόσο σε σχεδίαση όσο και σε ποιότητα. Αρχικά τις εντυπώσεις κερδίζει με το νέο ταμπλό το οποίο στο πάνω μέρος του έχει μαλακό στην υφή υλικό πολύ καλής ποιότητας, ενώ πολύ προσεγμένη είναι η συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων. Η εργονομία είναι καλή προς όλα τα χειριστήρια με το (προαιρετικό) σύστημα infotainment ΙntelliLink να διαθέτει οθόνη αφής 7 ιντσών. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη και ελαφρώς άβολη αφού τα καθίσματα είναι σκληρά και ενδεχομένως να αποδειχθούν και στενά για εύσωμα άτομα. Οι χώροι δεν έχουν αλλάξει συγκριτικά με εκείνους της προηγούμενης γενιάς Corsa, αφού άλλωστε και οι διαστάσεις του αυτοκινήτου παραμένουν αμετάβλητες, προσφέροντας έτσι πιο πολλές ανέσεις για τους επιβάτες και τις αποσκευές από το μικρότερο Polo.
Στο αντίπαλο Volkswagen η ποιότητα των μαλακών πλαστικών που καλύπτει ολόκληρο το ταμπλό μέχρι το παρμπρίζ, της συναρμογής και του φινιρίσματος είναι κορυφαία για μικρό αυτοκίνητο. Παράλληλα, ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης μέσω και των πολλαπλών ρυθμίσεων του καθίσματος και του τιμονιού και θα εξοικειωθεί γρήγορα με τα διάφορα επιμέρους χειριστήρια στο συντηρητικής σχεδίασης ταμπλό.
Που κερδίζει το Corsa: Σε τιμή, χώρους, άνεση ανάρτησης, κατανάλωση
Που κερδίζει το Polo: Σε επιδόσεις, ποιότητα, αίσθηση τιμονιού, εργονομία, θέση οδήγησης
Opel Corsa 1.3 CDTI 95 hp
(+) Άνεση ανάρτησης, ποιότητα κατασκευής, κινητήρας, κατανάλωση, χώροι, εξοπλισμός βασικής έκδοσης
(-) Οδηγική αίσθηση και κούμπωμα επιλογέα, απουσία ευχάριστου χαρακτήρα, υφή πλαστικών στις πόρτες, πλατφόρμα παλαιάς κοπής (2006)
Volkswagen Polo 1.4 TDI 90 hp
(+) Κατανάλωση, ροπή κινητήρα, ποιότητα κατασκευής, εργονομία, οδική συμπεριφορά
(-) Λειτουργία start/stop, συντηρητική εικόνα