Ύστερα από 14 χρόνια πορείας και 3 γενιές, το Leon αποκτά και επίσημα τη νέα 3θυρη έκδοση SC (SportsCoupe), που θα κάνει το ντεμπούτο της σε λίγες μέρες στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Εξωτερικά το νέο Leon SC διατηρεί σε μεγάλο βαθμό την σχεδίαση του 5θυρου μοντέλου, αφού ουσιαστικά διαφέρει στο πλαϊνό τμήμα και ειδικότερα στην ύπαρξη των 2 μεγάλων θυρών αλλά και στην σχεδίαση των πίσω παραθύρων, τα οποία ακολουθούν πιο ευθείες γραμμές συγκριτικά με το πιο τοξοειδές σχήμα του 5θυρου Leon. Ίσως πολλοί να περίμεναν πιο έντονα δυναμικά χαρακτηριστικά στην σχεδίαση του Leon SC που θα το έκαναν να ξεχωρίζει περισσότερο από το χάτσμπακ μοντέλο, αλλά τελικά φαίνεται ότι η SEAT δεν πήρε το ρίσκο. Ωστόσο, το Leon SC είναι εμφανώς πιο σπορ από το 5θυρο μοντέλο αφού οι διαστάσεις του είναι πιο compact με το μήκος του να ανέρχεται στα 4.230 χλστ. και το μεταξόνιο να είναι μικρότερο κατά 35 χλστ.
Καμία διαφορά δεν υπάρχει και στο εσωτερικό, παραμένοντας αρκετά όμορφο σχεδιαστικά χωρίς ιδιαίτερα σπορτίφ στοιχεία, επικεντρωμένο στην εργονομία που προσφέρει η σχεδίαση εμπνευσμένη από πιλοτήριο αεροσκάφους. Οι χώροι προορίζονται να καλύψουν σχετικά άνετα 5 επιβάτες με το χώρο αποσκευών να έχει όγκο 380 λίτρων, τιμή αρκετά καλή για την κλάση και την κατηγορία του αυτοκινήτου.
Το Leon SC θα εφοδιάζεται με πλούσια γκάμα κινητήρων TSI και TDI. Αρχικά, το μοτέρ των 1.2 λίτρων TSI θα είναι διαθέσιμο σε δύο αποδόσεις (86 ή 105 ίππους), ενώ ο μεγαλύτερος TSI των 1.4 λίτρων θα έχει και εκείνος δυο διαφορετικές εκδόσεις απόδοσης, με 122 και 140 ίππους που θα συνδυάζονται με σύστημα start/stop με τη μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 5,2 λτ./100 χλμ. Στην κορυφή της γκάμας των βενζινοκινητήρων θα βρίσκεται ο 1.8 λτ. TSI με απόδοση 180 ίππους και 250Nm ροπής. Όσον αφορά στους πετρελαιοκινητήρες, εκεί έχουμε τον 1.6 λίτρων TDI κινητήρα με απόδοση 105 ίππους και 250 Νm ροπής και κατανάλωση 3,8 λτ./100 χλμ , καθώς και τον 2.0 λίτρων TDI με 150 ίππους και 320 Nm ροπής με μεικτή κατανάλωση 4,1 λτ./100 χλμ. Ανάλογα με τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων θα είναι είτε 5τάχυτο είτε 6τάχυτο μηχανικό. Προαιρετικά φυσικά σε κάποιες εκδόσεις κινητήρων θα μπορεί να επιλεχθεί το DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της εταιρείας.
Η πιο σπορ έκδοση του Leon μέχρι στιγμής, η SC θα φέρει και ορισμένες διαφορές σε οδηγικό επίπεδο από την 5θυρη έκδοση. Αρχικά έχει ανασχεδιαστεί το σύστημα διεύθυνσης ώστε να προσφέρει καλύτερη αίσθηση και αμεσότητα, ενώ έχει βελτιωθεί η απόκριση του drive by wire γκαζιού καθώς και ο ήχος του κινητήρα που μπορεί να επιλεχθεί ανάμεσα σε 3 επιλογές (Eco, Comfort και Sport). Tέλος, όπως έχουμε δει και σε άλλες εφαρμογές της πλατφόρμας MQB του ομίλου, οι εκδόσεις άνω των 150 ίππων του SC θα διαθέτουν πολλαπλών συνδέσμων ανάρτηση πίσω, ενώ στις μικρότερης απόδοσης, ημιάκαμπτο άξονα. Εμπρός, όλες οι εκδόσεις θα εφοδιάζονται με γόνατα ΜακΦέρσον.
Η γκάμα του Leon δεν «σταματά» φυσικά με την έκδοση SC αφού σύμφωνα με πληροφορίες φέτος θα παρουσιαστεί το Leon ST με το πιο πρακτικό στέισον βάγκον αμάξωμα, εκδόσεις με κίνηση σε όλους τους τροχούς, καθώς και το κορυφαίο Leon Cupra με 2λιτρο TSI κινητήρα ισχύος γύρω στους 270 ίππους.