Δοκιμή SEAT Leon 1,0 EcoTSI 115 PS

Η έκδοση του SEAT Leon με τον 1.000άρη turbo κινητήρα του VW Group απογειώνει την έννοια του downsizing, αφού ο μικρός το δέμας κινητήρας κάθε άλλο παρά «μικρός» αποδεικνύεται στην πράξη, μιας και προσφέρει 115 άλογα ισχύος χαρίζοντας πολύ γρήγορες επιδόσεις στο μικρομεσαίο μοντέλο. Παράλληλα, το μοτέρ αυτό χαρακτηρίζεται και από τον γενικότερο οικονομικό του χαρακτήρα, εξασφαλίζοντας χαμηλή κατανάλωση και αντίστοιχα χαμηλά ετήσια τέλη κυκλοφορίας, λόγω των μειωμένων του ρύπων. Τιμολογιακά, η SEAT προσφέρει το Leon 1,0 EcoTSI σε μια πολύ καλή τιμή 16.600 ευρώ και με ένα υπέρ-πλήρες εξοπλιστικό πακέτο όπου μεταξύ άλλων υπάρχουν στάνταρ στοιχεία όπως 7 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, cruisecontrol, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και πολλά άλλα.

Σχεδίαση: Είναι Eco και το δείχνει

Τονίζοντας τον οικολογικό-οικονομικό χαρακτήρα του Leon με τον 1.000άρη turboκινητήρα, η SEAT συνδυάζει την έκδοση αυτή και με αλλαγές στο αμάξωμα με βάση τη φιλοσοφία «Ecomotive», στοχεύοντας στη βελτίωση της αεροδυναμικής του μοντέλου της, με στόχο πάντα τη μείωση των ρύπων και της κατανάλωσης. Έτσι, στο εμπρόσθιο μέρος υπάρχει μια νέα γρίλια κλειστού τύπου, ενώ στο πίσω μέρος συναντούμε μια αεροτομή που εκτείνεται και στα πλάγια του τζαμιού. Στο ίδιο πεδίο του περιορισμού των ρύπων και της κατανάλωσης, έχουμε και την στάνταρ παρουσία του συστήματος Start/Stop για τον κινητήρα του Leon 1,0 EcoTSI, αλλά και αυτή του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση. Κατά τα άλλα, διαφορές στην εμφάνιση σε σχέση με τα υπόλοιπα Leon δεν υπάρχουν, με το συνολικό αποτέλεσμα να κρίνεται σύγχρονο και ελκυστικό.

Διαβάστε ακόμα: Οδηγούμε το νέο SUV SEAT Ateca

Εσωτερικό-Χώροι: Καλοφτιαγμένο και ευρύχωρο

Στην καμπίνα του Leon με τον 1.000άρη TSI διατηρείται το καλοφτιαγμένο και με πολύ καλή ποιότητα εσωτερικό που γνωρίζουμε και από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μικρομεσαίου SEAT, με άφθονο μαλακό πλαστικό στο πάνω τμήμα του ταμπλό. Σχεδιαστικά, το εσωτερικό διαθέτει συνολικά λιτές γραμμές, παρότι δεν λείπουν κάποια στοιχεία που δίνουν μια πιο οδηγοκεντρική προσέγγιση, όπως η κεντρική κονσόλα που είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό. Προσεγμένη είναι η εργονομία με διακόπτες εύκολα προσβάσιμους, ενώ υπάρχει και η απαραίτητη πλέον οθόνη αφής, έστω και μικρών σχετικά διαστάσεων, για το σύστημα πολυμέσων. Στους χώρους από την άλλη, το Leon παίρνει άριστα αφού χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις θα μεταφέρει 5 ενήλικες επιβάτες. Στο ίδιο μοτίβο, το πορτ-μπαγκάζ έχει αρκετά καλή χωρητικότητα 380 λίτρων, όμως το κατώφλι είναι σχετικά υψηλό και το άνοιγμα όχι πολύ μεγάλο.

Κινητήρας: Μικρός, αλλά με πολύ «ψυχή»!

Ο 3κύλινδρος, 12βάλβιδος 1.000άρης TSI κινητήρας του SEAT Leon είναι ένα από τα καλύτερα μοτέρ χαμηλού κυβισμού της αγοράς, έχοντας ονομαστική απόδοση 115 ίππων και ροπή 200 Nm. Η λειτουργία του είναι αρκετά πολιτισμένη και γενικά, εκτός από ένα ελαφρύ κροτάλισμα χαμηλά, αποφεύγει να δείχνει την 3κύλινδρη υπόστασή του, όμως αυτό που εντυπωσιάζει είναι η απόδοσή του. Χωρίς κομπιάσματα, εκρήξεις ή κενά, το μοτέρ αυτό τραβάει από πολύ χαμηλά και ιδίως στο μεσαίο φάσμα λειτουργίας του ανεβάζει με τέτοια προθυμία στροφές, ώστε νομίζει κανείς ότι οδηγεί ένα πολύ πιο δυνατό και μεγαλύτερο σε χωρητικότητα κινητήρα. Άλλωστε, στις επιδόσεις του μοντέλου, τα 9,6 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα που δίνει η SEAT είναι ο γρηγορότερος χρόνος για turbo έως και 1.200 κ.εκ., βάζοντας κάτω μοτέρ με 125-130 άλογα. Παράλληλα, το ακόμα πιο εντυπωσιακό στην περίπτωση του Leon 1,0 EcoTSI αποτελεί και το γεγονός ότι η μέση κατανάλωση κρατιέται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, αφού στη δοκιμή μας η μέση τιμή σε μεικτή διαδρομή που καταγράψαμε ήταν 6,1 λτ./100 χλμ. (4,4 λτ./100 χλμ. εργοστασιακή μέτρηση).

Στο δρόμο: Ευχάριστο και με καλή άνεση

Ο πολύ καλός 1.000άρης TSI κινητήρας του Leon συνδυάζεται και με ένα στήσιμο το οποίο συνδυάζει με επιτυχία την άνεση, με την ενδιαφέρουσα και κατά περίπτωση fun-to-drive οδική συμπεριφορά. Η ανάρτηση, με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και Ημιάκαμπτο άξονα πίσω, έχει ρυθμιστεί για να αμβλύνει όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς παράλληλα να αφήνει το αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Το πλαίσιο, με την πολύ καλή του ακαμψία και την «ελαφριά» αλλά πάντα στιβαρή αίσθηση που χαρακτηρίζει όλες τις δημιουργίες που στηρίζονται πάνω στην MQB πλατφόρμα, κάνει και με το παραπάνω καλά την δουλειά του, ώστε να χαρίζει στον οδηγό μια σίγουρη και συνάμα ανάλαφρη αίσθηση, που τον καλεί να εκμεταλλευτεί τα αυξημένα όρια πρόσφυσης του αυτοκινήτου. Σύμμαχός του σε κάθε περίπτωση αποτελεί και το άμεσο, γρήγορο και με πολύ καλή πληροφόρηση τιμόνι, αλλά και τα φρένα που δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης και είχαν πολύ καλή αίσθηση σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας.

(+): Λειτουργία κινητήρα-επιδόσεις, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, χώροι

(-): Λιτή σχεδίαση εσωτερικού, υψηλό κατώφλι φόρτωσης

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/5.000-5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
202
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
102
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
99,96
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.263
Πλάτος (χλστ.)
1.816
Ύψος (χλστ.)
1.459
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.636
Βάρος (κιλά)
1.202
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
92%
Ασφάλεια πεζού
70%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.600
Get it on Google Play Download on the App Store