Τις επίσημες φωτογραφίες του νέου της όπλου Clio R.S. παρουσίασε η Renault. Το εντυπωσιακό εμφανισιακά Clio RenaultSport που θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στα μέσα Μαρτίου, διαθέτει turbo κινητήρα 1.6 λτ. ισχύος 200 ίππων και 240 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.750 έως τις 5.600 σ.α.λ. Αλλο νέο στοιχείο για το Clio R.S. αποτελεί ο συνδυασμός αυτού του κινητήρα αποκλειστικά με το νέο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της εταιρείας EDC (Efficient Dual Clutch) με χειριστήρια στο τιμόνι. Η κατανάλωσή του νέου Clio R.S. κυμαίνεται στα 6,3 λτ./100 χλμ. (2 λτ./100 χλμ. πιο χαμηλή από το προγενέστερο).
Το σύστημα R.S. Drive που διαθέτει το νέο Clio R.S. δίνει την δυνατότητα στον οδηγό του, μέσω ενός μπουτόν, να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης που επιθυμεί ανάμεσα σε Normal, Sport και Race. Στην επιλογή «Race» θα αλλάζει το πρόγραμμα αλλαγής ταχυτήτων του EDC, η απόκριση του γκαζιού, η λειτουργία του ESP καθώς και η υποβοήθηση του τιμονιού, καθιστώντας το ακόμα πιο ετοιμοπόλεμο για γρήγορη κίνηση. Επίσης όπως και στην επιλογή Sport, μέσω του κιβωτίου θα είναι διαθέσιμη και λειτουργία Launch Control για πιο γρήγορες εκκινήσεις.
Εξωτερικά το νέο Renault Clio R.S. διακρίνεται για τον έντονο δυναμισμό του και στον σπορτίφ χαρακτήρα του από όποια πλευρά και να το κοιτάξει κανείς, τον οποίο ενισχύουν το αεροδυναμικά βοηθήματα, οι διπλές τραπεζοειδείς απολήξεις των εξατμίσεων με το διαχύτη στον πίσω προφυλαχτήρα, οι ζάντες αλουμινίου των 17 –ή προαιρετικά οι μαύρες των 18 ιντσών- και τα λογότυπα «RS».
Στο εσωτερικό την σπορ ατμόσφαιρα τονίζουν τα τύπου μπάκετ καθίσματα, οι κόκκινες λεπτομέρειες σε πολλά σημεία, οι δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι, επιλογέα ταχυτήτων και χειρόφρενο, όπως και τα αλουμινένια πεντάλ. Εντύπωση προκαλεί το σύστημα R-Link Monitor, το οποίο παρουσιάζει διάφορα στοιχεία από τη λειτουργία του αυτοκινήτου real time (ροπή, ιπποδύναμη, θερμοκρασία νερού, θερμοκρασία εισαγωγής, πίεση turbo, θέση πεταλούδας γκαζιού, γωνία τιμονιού, θερμοκρασία και πίεση λαδιού, θερμοκρασία κιβωτίου, τιμή ροπής ανά τροχό και άλλα) με βασικότερο ότι μπορεί επίσης να καταγράψει στοιχεία τηλεμετρίας Data logging, τα οποία αποθηκεύονται σε stick usb.
Όσον αφορά στα οδηγικά του χαρακτηριστικά, το νέο Clio R.S. αναμένεται να αποτελέσει για άλλη μια φορά σημείο αναφοράς για την κατηγορία, εφοδιαζόμενο με ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (R.S. Diff), ενώ η ανάρτησή είναι ειδικά σχεδιασμένη για αυτό το σκοπό. Προαιρετικά δε, θα περιλαμβάνει την επιλογή «Cup chassis» (πιο χαμηλό κατά 3 χλστ. και πιο σφιχτή ρύθμιση κατά 15%). Για την ακινητοποίησή του αμαξώματος των 1.204 κιλών, φροντίζουν αεριζόμενα δισκόφρενα διαμέτρου 320 χλστ. εμπρός και απλοί δίσκοι 260 χλστ. πίσω.
Το νέο Clio RenaultSport θα προσφέρεται σε 5 χρώματα (Glacier White, Platinum Grey, Deep Black, Flame Red και Yellow Sirius), ενώ στη Γαλλία οι προπαραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει, με την τιμή του να ανέρχεται στα 24.990 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κωδικός κινητήρα | Μ5Μt 400 |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.618 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 4/16 |
Ιπποδύναμη (hp/σ.α.λ) | 200/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ) | 240/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 6,7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 230 |
Κόφτης (σ.α.λ.) | 6.500 |
400 μ. από στάση (δλ.) | 14,6 |
1000 μ. από στάση (δλ.) | 27,1 |
80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) | 4,5 |
Εκπομπές ρύπων CO2 (γρ./χλμ.) | 144 |
Μεικτή κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,3 |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (λτ.) | 45 |
Βάρος (κιλά) | 1.204 |
Υποβοήθηση τιμονιού | Ηλεκτρική (μεταβαλλόμενη) |
Εμπρός ανάρτηση | Γόνατα ΜακΦέρσον με τριγωνικά ψαλίδια βάσης |
Πίσω ανάρτηση | Ημιάκαμπτος άξονος προγραμματιζόμενης γεωμετρίας |
Εμπρός/πίσω αντ. δοκός | 23,5 χλστ./28 χλστ. |
Εμπρός Φρένα | Αεριζόμενοι δίσκοι 320 χλστ. |
Πίσω φρένα | Συμπαγείς δίσκοι 260 χλστ. |
Ελαστικά/Ζάντες | 205/45R17 ή 205/40R18 |