Με περισσότερο στιλ και πιο νεανική εικόνα με δυναμικά χαρακτηριστικά παρουσιάζεται το ανανεωμένο Twingo, στο οποίο παράλληλα έχει μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 (άρα και τα τέλη κυκλοφορίας). Εξωτερικά το μίνι μοντέλο της Renault ξεχωρίζει για το πλήρως ανασχεδιασμένο εμπρόσθιο τμήμα με την πιο έντονη προσωπικότητα και το επιθετικό «βλέμμα» που τονίζουν η μεγάλη εισαγωγή του αέρα, οι στρογγυλοί προβολείς (θυμίζουν αυτούς του Nissan Juke), τα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα και η μάσκα με τη μαύρη λωρίδα. Αλλαγές υπάρχουν και πίσω, όπως είναι η προσθήκη φαναριών στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Τον οικονομικό του χαρακτήρα ενισχύει και η πολύ ανταγωνιστική τιμή των 9.640 ευρώ της αρχικής έκδοσης με το μοτέρ των 1.2 λτ. απόδοσης 75 ίππων και τον πολύ καλό εξοπλισμό.
Νεανικό, ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Renault Twingo 1.2 οι αλλαγές είναι περιορισμένες και εντοπίζονται στις νέες επενδύσεις στο ταμπλό και στα καθίσματα και στο ελαφρώς διαφοροποιημένο κάτω τμήμα της κεντρικής κονσόλας. Κυρίαρχο σχεδιαστικό γνώρισμα παραμένει ο πίνακας οργάνων στο κέντρο του ταμπλό και το έξτρα στροφόμετρο στην κολόνα του τιμονιού. Ποιοτικά τα σκληρά πλαστικά με τη νέα υφή ικανοποιούν όπως και η συναρμογή και το φινίρισμα των επιμέρους επιφανειών. Ατοπήματα εντοπίζονται στην εργονομία ορισμένων χειριστηρίων όπως είναι αναχρονιστική θέση της κόρνας στον μοχλοδιακόπτη του τιμονιού και το χαμηλά τοποθετημένο ράδιο CD. Στα σημαντικότερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Twingo ανήκουν οι πολύ άνετοι χώροι για 4 επιβάτες, χάρη κυρίως στα πρακτικά 2 πίσω ανεξάρτητα και συρόμενα καθίσματα, που διαμορφώνουν την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 165 έως 959 λίτρα.
Κέρδισε σε οικονομία ο κινητήρας αλλά έχασε σε «νεύρο»
Ο γνωστός κινητήρας των 1.2 λτ. με απόδοση 75 ίππων μετά την ανανέωση του μοντέλου δέχτηκε νέες ρυθμίσεις μαζί με μακρύτερες σχέσεις στο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων που έχουν ως αποτέλεσμα την σημαντική μείωση της κατανάλωσης βενζίνης (4,5 λτ./100 χλμ. έναντι 5,9 πριν) και των εκπομπών CO2 (105 γρ./χλμ. έναντι 135 πριν). Στην πράξη το εν λόγω μοτέρ ικανοποιεί με την ελαστικότητα που παρουσιάζει και τον χαμηλότερο θόρυβο σε γρήγορους ρυθμούς (λόγω της μακρύτερης κλιμάκωσης των ταχυτήτων δουλεύει σε χαμηλότερες στροφές). Από την άλλη όμως πλευρά το μηχανικό αυτό σύνολο έχασε την ζωντάνια που το διέκρινε με αποτέλεσμα να παρουσιάζει και πιο αργούς χρόνους επιταχύνσεων τόσο από στάση όσο και εν κινήσει.
‘Aνετο και ασφαλές στην οδήγηση
Το ανανεωμένο Twingo παρέμεινε όπως το γνωρίζαμε στο δρόμο, δηλαδή άνετο και ασφαλές ακόμα και σε ρυθμούς που δεν ταιριάζουν με τον αστικό του προσανατολισμό. Έτσι η ανάρτησή του κρατά ξεκούραστους τους επιβάτες του, ενώ παράλληλα το μακρύ μεταξόνιο, τα φαρδιά μετατρόχια και το στιβαρό πλαίσιο εξασφαλίζουν πολύ καλή σταθερότητα τόσο στις ευθείες όσο και σε μια διαδρομή με στροφές. Εκεί οι κλίσεις που παρουσιάζει το αμάξωμα είναι λογικές και η συμπεριφορά του ουδέτερη και με προοδευτικές αντιδράσεις, αλλά το τιμόνι δε διακρίνεται για την αίσθηση που προσφέρει.
(+): Σχεδίαση, χώροι, πρακτικότητα, άνεση, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, τιμή-εξοπλισμός
(-): Έλλειψη «σπιρτάδας» κινητήρα, εργονομικά ατοπήματα, ελαφριά αίσθηση τιμονιού