Η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων παρουσίασε μείωση της τάξεως του -17,6% στις ταξινομήσεις του Οκτωβρίου σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014, λόγω και του αλαλούμ που έχει δημιουργήσει η κυβέρνηση σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας. Οι καταναλωτές περιμένουν εδώ και αρκετό καιρό τις εξελίξεις και όπως συνηθίζεται στην χώρα μας, τα προνόμια – κίνητρα που δόθηκαν για την αγορά νέων αυτοκινήτων, γυρνάνε μπούμερανγκ. Έτσι, όσοι δεν πλήρωσαν τα περασμένα χρόνια τέλη κυκλοφορίας πλέον θα βάλουν το χέρι στην τσέπη, ενώ θα καταργηθούν τα μηδενικά τέλη.
Ίσως να δημιουργηθεί ένα πιο δίκαιο σύστημα, γιατί την τελευταία πενταετία την πλήρωναν όσοι είχαν παλαιότερα αυτοκίνητα (τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό), ενώ τα νεότερα και ακριβότερα κυρίως ντίζελ μοντέλα κατέβαλλαν από καθόλου έως πολύ λίγα ποσά για τέλη κυκλοφορίας. Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένονται ανακοινώσεις με το τι τελικά θα πληρώσουμε.
Όσον αφορά τώρα τις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, συνολικά, στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2015 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +5,5% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Η πρόοδος στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών από τις αρχές του έτους αιτιάζεται στις αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων προς επιχειρήσεις ενοικίασης, μακροχρόνιας μίσθωσης και επιχειρηματικούς ομίλους, ενώ ακόμη και με αυτήν την πρόοδο η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται -73,5% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο της δεκαετίας 2000 – 2009.
Κατηγορία | Οκτώβριος 2015 | Οκτώβριος 2014 | Μεταβολή |
Καινούργια επιβατικά | 4.946 | 6.003 | -17,60% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 526 | 556 | -5,40% |
Καινούργια λεωφορεία | 10 | 5 | 100,00% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 2.381 | 2.572 | -7,40% |
Κατηγορία | Ιαν.-Οκτ. 2015 | Ιαν.-Οκτ. 2014 | Μεταβολή |
Καινούργια επιβατικά | 63.130 | 59.848 | 5,50% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 4.718 | 4.216 | 11,90% |
Καινούργια λεωφορεία | 113 | 165 | -31,50% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 29.488 | 29.823 | -1,10% |