Η αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων σημείωσε πτώση 13,2% τον Αύγουστο σε σχέση με τον περσινό μήνα, ενώ η Toyota και το Yaris παραμένουν σταθερά στις πρώτες θέσεις, με δεύτερη την VW στις μάρκες και το Corsa στα μοντέλα. Μάλιστα το Yaris έχει σημειώσει άνοδο της τάξεως του 12,59% τους 8 πρώτους μήνες του 2013, ενώ μεγάλη αύξηση ταξινομήσεων έχουν παρουσιάσει ακόμα το Hyundai i20 (76%), το VW Golf (67,85%), το νέο Fiat Panda (401,34%), το Audi A3, Renault Clio, Toyota Auris κ.α. (βλ. σχετικό πίνακα).
Στους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, ταξινομήθηκαν συνολικά 40.199 επιβατικά αυτοκίνητα, συγκριτικά με 42.075 την ίδια περίοδο πέρυσι, σημειώνοντας πτώση 4,5%. Μετά από επτά διαδοχικούς μήνες επιβράδυνσης του ρυθμού συρρίκνωσης της αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων, τον περασμένο Αύγουστο σημείωσε αύξηση, δεδομένης και της σημαντικής κάμψης που παρουσίασαν οι εταιρικές πωλήσεις.
Η συμμετοχή των εταιρικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων, από τις αρχές του έτους, ανήλθαν σε 49% από 41,4% την αντίστοιχη περίοδο το 2012, ενδεικτικό της συνεχιζόμενης υποχώρησης της ιδιωτικής κατανάλωσης.
Όσον αφορά στον Αύγουστο, οι λιανικές πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων προηγήθηκαν των εταιρικών πωλήσεων δεδομένου ότι η αυξημένη ζήτηση των προηγούμενων μηνών για εταιρικά αυτοκίνητα (πχ. rent a car), προήλθε κατά κύριο λόγο από την εντυπωσιακή ανάκαμψη του τουρισμού.
Οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων βρίσκονται για δεύτερο διαδοχικό μήνα στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών, έναντι των βενζινοκίνητων, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 61,9%.
Αναλυτικότερα, τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν 3.373 επιβατικά αυτοκίνητα έναντι 3.887 τον Αύγουστο του 2012. Οι λιανικές πωλήσεις έφτασαν τις 1.982 μονάδες με τις εταιρικές πωλήσεις να ακολουθούν με 1.391 μονάδες. Εκ των 3.373 επιβατικών αυτοκινήτων, 2.087 ήταν πετρελαιοκίνητα, 1.257 ήταν βενζινοκίνητα, 24 ήταν υβριδικά και 5 ήταν διπλού καυσίμου (4 με βενζίνη-υγραέριο και 1 με βενζίνη-φυσικό αέριο). Το 63% των συνολικών ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων του Αυγούστου αφορά αυτοκίνητα με κινητήρα ως 1.400 κυβικά εκατοστά.
Top 20 μοντέλα Αυγούστου | |||||||
α/α | Μάρκα/μοντέλο | Αυγ. ’13 | Αυγ. ’12 | Μετ/λή | Αυγ. ’13 YTD | Αυγ. ’13 YTD | Μετ/λή |
1 | Toyota Yaris | 257 | 282 | -8,9% | 2.603 | 2.312 | 12,59% |
2 | Opel Corsa | 217 | 270 | -19,6% | 2.116 | 2.751 | -23,08% |
3 | Hyundai i20 | 159 | 67 | 137,3% | 1.496 | 850 | 76,00% |
4 | VW Golf | 133 | 70 | 90,0% | 1.279 | 762 | 67,85% |
5 | Citroen C3 | 122 | 157 | -22,3% | 1.137 | 1.729 | -34,24% |
6 | VW Polo | 119 | 179 | -33,5% | 1.673 | 1.537 | 8,85% |
7 | Ford Fiesta | 107 | 151 | -29,1% | 1.023 | 1.414 | -27,65% |
8 | Suzuki Swift | 82 | 80 | 2,5% | 828 | 804 | 2,99% |
9 | Renault Clio | 75 | 40 | 87,5% | 496 | 386 | 28,50% |
10 | Fiat Panda | 72 | 20 | 260,0% | 1.123 | 224 | 401,34% |
11 | Toyota Auris | 69 | 97 | -28,9% | 856 | 751 | 13,98% |
12 | Toyota Aygo | 69 | 102 | -32,4% | 675 | 522 | 29,31% |
13 | Skoda Octavia | 66 | 94 | -29,8% | 448 | 831 | -46,09% |
14 | Audi A3 | 63 | 26 | 142,3% | 507 | 320 | 58,44% |
15 | Ford Focus | 61 | 48 | 27,1% | 366 | 423 | -13,48% |
16 | Nissan Qashqai | 59 | 58 | 1,7% | 755 | 754 | 0,13% |
17 | BMW Σειρά 1 | 58 | 25 | 132,0% | 473 | 401 | 17,96% |
18 | Skoda Rapid | 55 | 0 | 100,0% | 454 | 0 | 100,00% |
19 | Fiat 500 | 51 | 56 | -8,9% | 475 | 507 | -6,31% |
20 | Dacia Duster | 49 | 15 | 226,7% | 199 | 229 | -13,10% |
Πηγή: ΣΕΑΑ |
Top 20 εταιρείες Αυγούστου | |||||||
α/α | Μάρκα | Αυγ. ’13 | Αυγ. ’12 | Μετ/λή | Αυγ. ’13 YTD | Αυγ. ’13 YTD | Μετ/λή |
1 | TOYOTA | 427 | 529 | -19,3% | 4.407 | 4.051 | 8,8% |
2 | VOLKSWAGEN | 336 | 388 | -13,4% | 4.193 | 4.152 | 1,0% |
3 | OPEL | 312 | 489 | -36,2% | 3.808 | 5.070 | -24,9% |
4 | HYUNDAI | 259 | 158 | 63,9% | 2.881 | 1.963 | 46,8% |
5 | FIAT | 178 | 193 | -7,8% | 2.694 | 2.408 | 11,9% |
6 | NISSAN | 156 | 181 | -13,8% | 2.544 | 2.325 | 9,4% |
7 | SKODA | 197 | 222 | -11,3% | 2.400 | 1.969 | 21,9% |
8 | CITROEN | 203 | 296 | -31,4% | 2.395 | 2.939 | -18,5% |
9 | FORD | 199 | 229 | -13,1% | 1.683 | 2.288 | -26,4% |
10 | SUZUKI | 130 | 153 | -15,0% | 1.618 | 1.808 | -10,5% |
11 | SEAT | 79 | 85 | -7,1% | 1.505 | 963 | 56,3% |
12 | AUDI | 123 | 117 | 5,1% | 1.196 | 1.355 | -11,7% |
13 | PEUGEOT | 53 | 161 | -67,1% | 1.124 | 1.787 | -37,1% |
14 | MERCEDES | 103 | 33 | 212,1% | 1.054 | 748 | 40,9% |
15 | BMW | 104 | 63 | 65,1% | 1.038 | 879 | 18,1% |
16 | VOLVO | 93 | 68 | 36,8% | 885 | 935 | -5,3% |
17 | RENAULT | 85 | 83 | 2,4% | 697 | 771 | -9,6% |
18 | KIA MOTORS | 50 | 90 | -44,4% | 693 | 1.110 | -37,6% |
19 | LANCIA | 49 | 44 | 11,4% | 618 | 601 | 2,8% |
20 | CHEVROLET | 36 | 52 | -30,8% | 515 | 749 | -31,2% |
Συνολικές ταξινομήσεις | 3.373 | 3.887 | -13,2% | 40.199 | 42.075 | -4,5% | |
Πηγή: ΣΕΑΑ |