Αν το diesel Peugeot 3008 μας άφησε με τις καλύτερες εντυπώσεις λόγω του ροπάτου και πολύ οικονομικού diesel του, αλλά και των εν γένει χαρακτηριστικών του που το τοποθετούν στην κατηγορία του ως μια από τις top επιλογές, τότε το βενζινοκίνητο 3008 με τον ισχυρό 3κυλινδρο 1.200άρη turbo PureTech κινητήρα έρχεται για να βάλει δύσκολα στον diesel«αδελφό» του και να θέσει ένα αντίστοιχα δίσκολο δίλημμα στον υποψήφιο αγοραστή του γαλλικού crossover. Παράλληλα, το βενζινοκίνητο 3008 διατηρεί και το πλεονέκτημα του να είναι η φθηνότερη επιλογή στη γκάμα του μοντέλου της Peugeot, με την αρχική έκδοση Access να κοστίζει 24.900 ευρώ με καλό εξοπλισμό (λείπουν ουσιαστικά μόνο οι ζάντες και ο αυτόματος κλιματισμός). Η έκδοση Active της δοκιμής μας με πιο πλούσιο εξοπλισμό και το σύστημα που επιτρέπει και το offroad, το Active Grip Control της Peugeot, κοστίζει 27.400 ευρώ. Δείτε αναλυτικά τις τιμές του νέου Peugeot 3008.
Σχεδίαση: Επιβλητικό και πολύ μοντέρνο
Το βενζινοκίνητο Peugeot 3008 δεν αλλάζει στην εμφάνισή του σε σχέση με το diesel μοντέλο, εκτός μόνο από την ύπαρξη του λογότυπου «PureTech» στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Έτσι, το αυτοκίνητο διατηρεί μια πολύ μοντέρνα εμφάνιση που το καθιστά ως ένα από τα ομορφότερα μοντέλα της κατηγορίας του. Ιδίως στο εμπρόσθιο τμήμα με τους επιθετικούς προβολείς και την σχεδόν κάθετη γρίλια της μάσκας, το 3008 εκφράζει έντονα δυναμισμό, κάτι που δεν του λείπει και σε άλλα στοιχεία του αμαξώματός του όπως π.χ. στο πίσω μέρος με τα εντυπωσιακά φώτα που συνδέονται μεταξύ τους με μια μαύρη λωρίδα. Όμορφο είναι και το οπτικό τρικ με την οροφή που δείχνει σαν να αιωρείται στο πάνω στην τρίτη πλαϊνή κολώνα, ενώ η παρουσία κάποιον χρωμιωμένων επενδύσεων σε μάσκα, εμπρός φώτα ομίχλης, οροφή και πίσω προφυλακτήρα, τονίζουν τον πολυτελή χαρακτήρα του νέου 3008.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Peugeot 3008 diesel 1.6 BlueHDI 120 S&S
Εσωτερικό-Χώροι: Εντυπωσιακό cockpit με πολύ καλούς χώρους
Στο εσωτερικό του, το βενζινοκίνητο Peugeot 3008 ενσωματώνει και πάλι τη νεότερη γενιά της i-Cockpit καμπίνας της γαλλικής εταιρείας, που προσφέρει μια πολύ μοντέρνα εικόνα, δίνοντας έμφαση στην προώθηση του τεχνολογικού προφίλ του αυτοκινήτου. Κάπως έτσι λοιπόν εντυπωσιάζει και πάλι ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων μεγέθους 12,3 ιντσών, που μπορεί να διαμορφώσει την απεικόνισή του μέσω 5 διαφορετικών προεπιλεγμένων set-up, καθώς και η παρουσία της μεγάλης (8 ιντσών) τύπου τάμπλετ οθόνη για το σύστημα πολυμέσων, που βρίσκεται ψηλά στην κεντρική κονσόλα. Ο οδηγός έχει στα χέρια του ένα μικρό σε διαστάσεις και άκρως σπορτίφ τιμόνι, ενώ στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η στραμμένη προς αυτόν κονσόλα με τους αεροπορικού τύπου διακόπτες για το infotainment, αλλά και το υπερυψωμένο τούνελ που παραπέμπει σε κουπέ μοντέλα. Ποιοτικά, σε όλο το θάλαμο έχει γίνει άφθονη χρήση μαλακού πλαστικού που αυξάνει τα επίπεδα, ενώ παρά την πολυφωνία των διαφόρων υλικών, το φινίρισμα και η συναρμογή είναι άκρως προσεγμένα. Οι χώροι, διατηρούνται πολύ καλοί για την κατηγορία, με δυνατότητα μεταφοράς έως και 5 ενηλίκων (βοηθά και το εντελώς επίπεδο πίσω δάπεδο), αλλά και πορτ-μπαγκάζ με 520 λίτρα χωρητικότητας, μεγάλο άνοιγμα και πολύ χαμηλό κατώφλι για SUV μοντέλο.
Κινητήρας-Κιβώτιο: Μικρό μοτέρ, με πολύ μεγάλες δυνατότητες
Η βενζινοκίνητη έκδοση του Peugeot 3008 έχει κάτω από το καπό της ένα από τα καλύτερα μοτέρ turboβενζίνης χαμηλού κυβισμού, τον 3κύλινδρο 1.200άρη PureTech κινητήρα. Το μοτέρ αυτό, το οποίο έχει βραβευθεί με τον τίτλο του Καλύτερου κινητήρα της κατηγορίας του για 2 συνεχείς χρονιές, εφαρμόζει τις πλέον πρόσφατες τεχνολογίες για να πετύχει μια πολύ υψηλή απόδοση 130 ίππων, με αντίστοιχη ροπή 230 Nm, ενώ παράλληλα, να καταφέρει να κρατήσει χαμηλά τις απαιτήσεις του σε καύσιμου. Στην πράξη, με την πρώτη επαφή ο PureTech εντυπωσιάζει με τη λειτουργία του, η οποία κάθε άλλο παρά 3κύλινδρο μοτέρ θυμίζει, μιας και απουσιάζουν οι παραδοσιακοί κραδασμοί και θόρυβος των κινητήρων του είδους. Πατώντας παραπάνω το γκάζι, ο οδηγός θα μείνει απόλυτα ευχαριστημένος με την απόκριση του κινητήρα, τη διάθεσή του να ανεβάζει στροφές με ένα τρόπο πολύ «γλυκό» και γραμμικό, όντας σε θέση να προσφέρει αρκετά καλές επιδόσεις, με την αναμενόμενη πάντα κόπωση στο υψηλό κομμάτι της λειτουργίας του. Το κιβώτιο από την πλευρά του έχει γενικά μακριές σχέσεις για να βοηθήσει την κατανάλωση, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι «πνίγει» τις επιδόσεις. Μιλώντας για κατανάλωση, η Peugeot ανακοινώνει 5,4 λτ./100 χλμ., εμείς όμως στην πράξη είδαμε μια τιμή στα 7,5 λτ./100 χλμ., ένα νούμερο πολύ καλό για την κατηγορία.
Στο δρόμο: Ευχάριστο, ευκολοδήγητο και με καλή άνεση
Το βενζινοκίνητο 3008 στο δρόμο είναι ακόμη πιο ευχάριστο και ευκολοδήγητο σε σχέση με το diesel «αδερφό» του, από τη στιγμή που είναι και το ελαφρύτερο στη γκάμα. Έτσι, η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση φροντίζει και πάλι να κρατά εκτός του εσωτερικού τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στην πόλη, ενώ παράλληλα, εκτός αυτής, εξασφαλίζει μικρές κλίσεις στις στροφές και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, τονίζοντας το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει το 3008 στον οδηγό του. Στο όλο πολύ καλό πακέτο συγκαταλέγεται και το σπορτίφ τιμόνι με τις πολύ λίγες στροφές από άκρη σε άκρη, το οποίο είναι ακριβές, με σωστό βάρος και προσφέρει καλή συνολικά πληροφόρηση. Σημαντικό προσόν του 3008 αποτελεί και το γεγονός ότι παρότι δικίνητο, δεν θα πει όχι και σε μια διαδρομή με πατημένο χώμα, τόσο λόγω του αρκετού ύψους του από το έδαφος, όσο και κυρίως της παρουσίας του συστήματος Active Grip Control, με ειδικά set-up για κίνηση σε χώμα, λάσπη και χιόνι. Στο ίδιο μοτίβο, όλα τα Peugeot 3008 με Active Grip Control διαθέτουν ελαστικά για χρήση σε χώμα (M+S), που βοηθούν ακόμη περισσότερο στο ήπιο off-road.
(+): Εμφάνιση, εσωτερικό σχεδίαση-ποιότητα υλικών, λειτουργία κινητήρα-απόδοση, οδική συμπεριφορά, παρουσία Active Grip Control
(-): Δεν συνδυάζεται με τετρακίνηση, εργονομία πίνακα οργάνων