Το Peugeot 2008 είναι ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα compact crossover της αγοράς, το οποίο διατίθεται με μια πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel. Ιδίως στο πεδίο του diesel, η γαλλική εταιρεία προσφέρει το crossover της με 3 εκδόσεις ισχύος του οικολογικού και οικονομικού σε κατανάλωση 1.6 λίτρων BlueHDi κινητήρα της, με 75, 100 και 120 ίππους. Εμείς, δοκιμάζουμε την ισχυρότερη από τις τρεις επιλογές, η οποία κοστίζει από 21.000 ευρώ στη χώρα μας και συνοδεύεται από ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού. (Δείτε εδώ τις τιμές του Peugeot 2008).
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή του Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 PS
Μοντέρνα εικόνα σε αμάξωμα και εσωτερικό
Η περσινή ανανέωση του Peugeot 2008 ενίσχυσε αισθητικά το ούτως ή άλλως μοντέρνο αμάξωμα του μοντέλου, τοποθετώντας του τη νεότερη γρίλια των μοντέλων της εταιρείας, αλλά και επιπλέον στοιχεία όπως τα περισσότερα μαύρα πλαστικά προστατευτικά, αλλά και τα νέα πίσω σκουρόχρωμα φώτα. Στο εσωτερικό, η υιοθέτηση και στο 2008 της νεότερης γενιάς θαλάμων i-cockpit έχει δημιουργήσει έναν πολύ εντυπωσιακό θάλαμο για τους επιβάτες, με άρχουσα τη μεγάλη οθόνη αφής (7 ιντσών) στο κέντρο της κονσόλας. Ποιοτικά, τα μαλακά και σκληρά στην αφή υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί έχουν πολύ καλή συναρμογή και φινίρισμα δείχνοντας ότι θα αντέξουν στο χρόνο. Σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται και η πρακτικότητα, με 4 ενήλικες επιβάτες να βρίσκουν άνετα θέση στην καμπίνα του μοντέλου της Peugeot, έχοντας παράλληλα στη διάθεσή τους ένα μεγάλο πορτ-μπαγκάζ 350 λίτρων.
Μοτέρ με πολύ καλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση
Ο κορυφαίος από πλευράς απόδοσης, 1.600άρης BlueHDi κινητήρας diesel της PSA Peugeot-Citroen αποδίδει 120 άλογα ισχύος και κυρίως, 300 Nm ροπής που παρέχονται μόλις από τις 1.750 στροφές. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό διακρίνεται για το πολύ καλό τράβηγμά του από τις χαμηλές κιόλας στροφές λειτουργίας του, τα σβέλτα νούμερα επιταχύνσεών του (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε κάτω από 10,0 δλ.) και παράλληλα, την αρκετά πολιτισμένη «χροιά» του. Πολύ καλά συνεργάζεται με τον κινητήρα και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων που έχει μακριά κλιμάκωση για να μειώσει την κατανάλωση, χωρίς παράλληλα να πνίγει τις επιδόσεις. Στην πράξη, η μέση τιμή που είδαμε κατά τη δοκιμή μας ήταν στα 5,7 λτ./100 χλμ., μια τιμή η οποία είναι πολύ καλή για τα χαρακτηριστικά του Peugeot 2008 των 120 ίππων.
Διαβάστε ακόμα: Ολοκληρωμένο service Peugeot με 135 ευρώ
Ευχάριστο, ασφαλές και με σύστημα για κίνηση στο χώμα
Το κορυφαίο diesel Peugeot 2008 έχει σαν χαρακτηριστικό του γνώρισμα ότι διαθέτει στάνταρ το περίφημο Σύστημα Grip Control, το οποίο σε συνδυασμό με τα επίσης στάνταρ ελαστικά Mud and Snow, έρχεται για να προσφέρει περισσότερη πρόσφυση στο χώμα, λάσπη κ.λπ., παρότι το αυτοκίνητο παραμένει προσθιοκίνητο (επεμβαίνει στη λειτουργία του ESP). Από εκεί και πέρα, το πετρελαιοκίνητο Peugeot 2008 στο δρόμο παραμένει ιδιαίτερα ευχάριστο, ευκολοδήγητο και ασφαλές σε όλες τις συνθήκες. Η ανάρτηση χωρίς να είναι μαλακή, δεν κουράζει κατά το πέρασμα από ανωμαλίες και φροντίζει να μην τις μεταφέρει στο εσωτερικό. Το τιμόνι, με τις μικρές διαστάσεις, προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και περισσότερη πληροφόρηση από ό,τι περιμένεις από ένα μοντέλο της κατηγορίας. Συνολικά, στο δρόμο το 2008 των 120 ίππων είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα compact SUV της αγοράς, που δεν «φοβάται» να πατήσει και χώμα λόγω όπως προείπαμε, του συστήματος Grip Control.
+ Εικόνα αμαξώματος και εσωτερικού, ποιότητα, χώροι-πρακτικότητα, ροπάτος κινητήρας, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, Σύστημα Grip Control
– Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, τιμή