Ο δίσκος – πλατό του συμπλέκτη, είναι ένα από τα αναλώσιμα μέρη του αυτοκινήτου, το οποίο ταλαιπωρεί κάθε οδηγό στο συχνό πάτημα για τις αλλαγές των ταχυτήτων, ειδικά στους μποτιλιαρισμένους δρόμους. Παράλληλα και αυτό ταλαιπωρείται από τον οδηγό και φθείρεται γρήγορα, αν το πόδι δεν ξεκολλάει από το πεντάλ, όταν γίνονται συχνές εναλλαγές ταχυτήτων και όταν δεν πατιέται μέχρι τέρμα. Ας δούμε όμως παρακάτω, πότε μπορεί ο οδηγός να καταλάβει ότι χρειάζεται να αλλάξει ο δίσκος – πλατό λόγω φθοράς.
Δείτε ακόμα: Πως χαλάει γρήγορα το κιβώτιο ταχυτήτων και ο δίσκος πλατό
Που μπορεί να οφείλεται όταν το πεντάλ του συμπλέκτη είναι σκληρό;
Το συγκρότημα του συμπλέκτη αποτελείται από το δίσκο και το πλατό, δηλαδή το ευρέως γνωστό δίσκο – πλατό. Τα ελατήρια και τα χτένια του πλατό μπορεί να έχουν γίνει πιο σκληρά με αποτέλεσμα να έχει σκληρύνει και το αντίστοιχο πεντάλ. Σε αυτή την περίπτωση το αυτοκίνητο χρειάζεται αλλαγή συμπλέκτη.
Τι συμβαίνει όταν πατάω τον συμπλέκτη και δεν μπαίνει η ταχύτητα;
Όταν πατάμε το πεντάλ του συμπλέκτη και δεν μπαίνει η ταχύτητα, τότε υπάρχει μεγάλη φθορά του δίσκου στον συμπλέκτη. Σε αυτή την περίπτωση χρειάζεται γρήγορα αλλαγή του δίσκου – πλατό. Βέβαια, υπάρχει και το ενδεχόμενο να υπάρχει σημαντική φθορά ή βλάβη και στο κιβώτιο των ταχυτήτων.
Δείτε ακόμα: Γιατί πρέπει να αλλάζονται τα ελαστικά εμπρός – πίσω;
Πατάω γκάζι και ενώ ο κινητήρας ανεβάζει στροφές, το αυτοκίνητο δεν επιταχύνει
Όταν συμβαίνει αυτό, σημαίνει ότι ο δίσκος του συμπλέκτη έχει λειανθεί τελείως με αποτέλεσμα να γλιστράει και να μην μπορεί να μεταδώσει σωστά τη ροπή του κινητήρα. Σε αυτή την περίπτωση χρειάζεται αλλαγή συμπλέκτη, διαφορετικά το αυτοκίνητο θα κινείται με μεγάλη δυσκολία και θα πατινάρει.
Γιατί πρέπει να αλλάζεται σετ ο δίσκος πλατό όταν πατινάρει το αυτοκίνητο;
Ο δίσκος – πλατό πρέπει να αλλάζεται σετ γιατί εάν έχει φθορά ο δίσκος, το αυτοκίνητο πατινάρει, ενώ εάν έχει φθορά το πλατό σκληραίνει πολύ το πεντάλ και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να σπάσει. Σε περίπτωση μεγάλης φθοράς του συμπλέκτη το αυτοκίνητο θα ακινητοποιηθεί.
Οι τιμές αλλαγής του σετ συμπλέκτη ξεκινούν από περίπου 150 ευρώ στα μικρά αυτοκίνητα, ενώ το κόστος ανεβαίνει και ποικίλει ανάλογα το μοντέλο.
Δείτε ακόμα: Γιατί είναι λάθος η προθέρμανση του κινητήρα στο ρελαντί;