Δοκιμάζουμε στην Πορτογαλία το Ford EcoSport

Ταξιδεύουμε μέχρι την Λισαβόνα της Πορτογαλίας προκειμένου να γνωρίσουμε και βεβαίως να οδηγήσουμε το νέο EcoSport, το μικρό crossover της Ford το οποίο έρχεται στην Ελλάδα στα μέσα του Ιανουαρίου σημαντικά αναβαθμισμένο και με νέες τεχνολογίες.

Η Ford έφερε στην Ευρώπη το 2014 το EcoSport, ένα crossover της κατηγορίας B που πωλούνταν κυρίως στις αγορές της Λατινικής Αμερικής. Αιτία η ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση για μικρά, αστικά crossover, κάτι που μέχρι σήμερα απέφερε 166.000 πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο. Η πορεία ήταν θετική και πλέον έχουμε τη νέα γενιά που παρότι δεν έχει αλλάξει πολλά στα δομικά της στοιχεία έχει σαφέστατα αποκτήσει τον εξοπλισμό και την φιλοσοφία που ζητούν οι καταναλωτές στην Ευρώπη. Για αυτόν το λόγο πλέον άλλωστε η Ford προχώρησε σε επένδυση ύψους 200 εκ. ευρώ στο εργοστάσιό της στην Κροατία και πλέον η παραγωγή του γίνεται επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Διαβάστε ακόμα: Made in Europe το νέο Ford EcoSport

Σχεδίαση και εκδόσεις που ξεχωρίζουν

Στο σχεδιαστικό κομμάτι υπάρχουν αλλαγές οι οποίες αν και όχι τρανταχτές έρχονται για να προσδώσουν κάτι διαφορετικό. Αυτές εντοπίζονται κυρίως στη μάσκα και στα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα που πλέον είναι διπλά ενώ στο πίσω μέρος η εικόνα εναρμονίζεται αρκετά με του Kuga. Πλέον όμως έχουμε και την ύπαρξη της έκδοσης ST Line η οποία μεταξύ άλλων έχει πλαστικά μέρη και μπάρες οροφής βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, διαφορετικούς προφυλακτήρες καθώς και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών (προαιρετικά και 18 ιντσών). Η εν λόγω έκδοση θα έχει στο βασικό της εξοπλισμό διχρωμία με τέσσερα χρώματα οροφής και συνολικά 17 συνδυασμούς. Εκτός της ST Line το Ford EcoSport στην Ελλάδα θα προσφέρεται και στις εκδόσεις Business και Titanium με την τελευταία προαιρετικά να διατίθεται σε δύο χρώματα οροφής και οκτώ συνδυασμούς.

Σύγχρονο και λειτουργικό εσωτερικό

Ford EcoSport Portugal FDriveInside 2

Η καμπίνα του Ford EcoSport είναι ριζικά αλλαγμένη με πολλές βεβαίως συγγένειες με το νέο Fiesta. Αυτό μόνον καλό είναι διότι και η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή και η εμφάνιση ξεχωριστή ενώ υπάρχουν και τα τεχνολογικά καλούδια του μικρότερου αδερφού. Τέτοια είναι η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας με έγχρωμη οθόνη αφής έως 8 ιντσών αλλά και το ηχοσύστημα της B&O το οποίο βεβαίως έχει “κουρδιστεί” όπως λένε στην Ford σύμφωνα με την καμπίνα του EcoSport.

Στα ενδιαφέροντα στοιχεία του εξοπλισμού περιλαμβάνονται τα θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, η κάμερα οπισθοπορείας, οι θύρες USB, ο κλιματισμός και το σύστημα εξάλειψης τυφλών σημείων. Οι χώροι για μικρά και μεγάλα αντικείμενα είναι οι αναμενόμενοι ενώ στην καμπίνα θα βολευτούν πολύ ικανοποιητικά για τις διαστάσεις του αμαξώματος (4.096×1.816×1.653 χλστ.) τέσσερις επιβάτες. Ο χώρος των αποσκευών με το διπλό πάτωμα κυμαίνεται μεταξύ 334 και 356 λίτρων ωστόσο το άνοιγμα της πίσω πόρτας προς τα αριστερά και όχι προς τα πάνω δυσκολεύει τη φόρτωση αντικειμένων στους στενούς δρόμους των πόλεων της Ελλάδος.

Δείτε ακόμα: Νέο Ford EcoSport με καινούργιο 1.5 diesel 125 ίππων (+video)

Πληρέστατη γκάμα κινητήρων

Το νέο Ford EcoSport θα προσφέρεται με αρκετά μοτέρ, ικανά να καλύψουν κάθε ανάγκη. Στην Ελλάδα η αρχή θα γίνει με τους 1.0 EcoBoost των 125 και 140 ίππων καθώς και με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων με τους 100 ίππους. Όλοι τους συνδυάζονται με μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο και υπόσχονται χαμηλές εκπομπές ρύπων (107-119 γρ./χλμ CO2) και καταναλώσεις (4,1-5,2 λτ./100χλμ.). Ωστόσο το μεγάλο νέο ακούει στο όνομα 1.5 EcoBlue. Πρόκειται για ένα καινούργιο μοτέρ με απόδοση 125 ίππους και 300Nm ροπής το οποίο θα συνδυάζεται με μηχανικό εξατάτυχο κιβώτιο και αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης. Έτσι το Ford EcoSport γίνεται ένα από τα ελάχιστα B Crossover που διαθέτει τετρακίνητη έκδοση στη γκάμα του.

Το σύστημα τετρακίνησης (Intelligent All Wheel Drive) μπορεί να μοιράσει τα αποθέματα ροπής σε ποσοστό 50/50 στους δύο άξονες σε λιγότερα από 20 μιλισεκόντ, δηλαδή δώδεκα φορές γρηγορότερα από όσο απαιτείται για το ανοιγόκλεισμα του ματιού. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός δεν θα είναι διαθέσιμος με το καλημέρα των πωλήσεων αλλά θα ακολουθήσει τον Μάιο του 2018. Την ίδια περίοδο θα ακολουθήσει και μία ηπιότερη έκδοση του 1.0 EcoBoost στη βενζίνη με 100 ίππους.

Άνετο, ασφαλές και απολαυστικό

Ford EcoSport Portugal FDriveInside 1

Στο δρόμο το Ford EcoSport έχει το dna που περιμένεις από ένα Ford. Είναι αρκετά απολαυστικό και συμμετοχικό για τον οδηγό του παρέχοντας ένα ζωηρό πλαίσιο, ένα καλό σε αίσθηση τιμόνι και έναν πολύ θετικό στις αλλαγές επιλογέα. Σαφέστατα δεν είναι fun to drive όπως το Fiesta αλλά σε κάθε περίπτωση η οδική του συμπεριφορά είναι ενδιαφέρουσα. Παράλληλα παραμένει άνετο και με καλή ηχομόνωση αλλά οι αεροδυναμικοί θόρυβοι γίνονται αισθητοί σε ταχύτητες άνω των 120 χλμ./ώρα. Η θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη ενώ η περιμετρική ορατότητα και πάλι δεν είναι η καλύτερη δυνατή. 

Σε αυτήν την πρώτη δοκιμή με το Ford EcoSport δοκιμάσαμε τον 1.0 EcoBoost των 140 ίππων αλλά και το νέο 1.5 EcoBlue των 125 ίππων με την τετρακίνηση. Και στις δύο περιπτώσεις τα μοτέρ εξασφαλίζουν σβέλτες μετακινήσεις χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να τα πιέζει ιδιαίτερα. Στην περίπτωση του 1.5 EcoBlue η ύπαρξη της τετρακίνησης αυξάνει σημαντικά τα περιθώρια πρόσφυσης στην άσφαλτο και βεβαίως την ασφάλεια που εισπράττει ο οδηγός. Παράλληλα του επιτρέπει να επιτεθεί σε μια απολαυστική διαδρομή και βεβαίως να δοκιμάσει την τύχη του σε μία εκτός δρόμου περιήγηση.


Get it on Google Play Download on the App Store